Mathematical Modeling: a conception and various possibilities
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Bolema: Boletim de Educação Matemática |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/1781 |
Resumo: | This article proposes a conception for Mathematical Modeling that you want to comprise various possibilities by use and application in the classroom. We do this from some forms of conceive and modeling materialize within the Mathematics Education and understanding of how this process has been, throughout the history of mathematics, being used and consolidated in view of the construction of knowledge and problemsolving. Without discard the importance of a conception to the process, we finish that, more important than defining, we may find ways to organize and conduct activities of Modeling in school contexts. Keyword: Mathematical Modeling, conception e possibilities. |
id |
UNESP-14_c49b77a950480b6d75390a45b380efa2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/1781 |
network_acronym_str |
UNESP-14 |
network_name_str |
Bolema: Boletim de Educação Matemática |
repository_id_str |
|
spelling |
Mathematical Modeling: a conception and various possibilitiesModelagem Matemática: uma concepção e várias possibilidadesThis article proposes a conception for Mathematical Modeling that you want to comprise various possibilities by use and application in the classroom. We do this from some forms of conceive and modeling materialize within the Mathematics Education and understanding of how this process has been, throughout the history of mathematics, being used and consolidated in view of the construction of knowledge and problemsolving. Without discard the importance of a conception to the process, we finish that, more important than defining, we may find ways to organize and conduct activities of Modeling in school contexts. Keyword: Mathematical Modeling, conception e possibilities.Este artigo propõe uma concepção para Modelagem Matemática que pretende englobar várias possibilidades de uso e aplicação em sala de aula. Fazemos isso a partir de algumas formas de conceber e materializar Modelagem no âmbito da Educação Matemática e da compreensão de como esse processo foi, ao longo da História da Matemática, sendo usado e consolidado na perspectiva da construção de conhecimento e da resolução de problemas. Sem descartar a importância de uma concepção para o processo, concluímos que, mais importante do que definir, talvez seja descobrir formas de organizar e conduzir atividades de Modelagem em contextos escolares. Palavras-Chave: Modelagem Matemática, concepção e possibilidades.UNESP - Campus de Rio Claro - Instituto de Geociências e Ciências Exatas2008-10-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/1781Bolema: Boletim de Educação Matemática; v. 21 n. 30 (2008); 149-1611980-44150103-636Xreponame:Bolema: Boletim de Educação Matemáticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/1781/1568Chaves, Maria Isaura de AlbuquerqueEspírito Santo, Adilson Oliveira doinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-09-23T17:13:17Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/1781Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/PUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/oaibolema.contato@gmail.com||romiarka@gmail.com1980-44150103-636Xopendoar:2015-09-23T17:13:17Bolema: Boletim de Educação Matemática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Mathematical Modeling: a conception and various possibilities Modelagem Matemática: uma concepção e várias possibilidades |
title |
Mathematical Modeling: a conception and various possibilities |
spellingShingle |
Mathematical Modeling: a conception and various possibilities Chaves, Maria Isaura de Albuquerque |
title_short |
Mathematical Modeling: a conception and various possibilities |
title_full |
Mathematical Modeling: a conception and various possibilities |
title_fullStr |
Mathematical Modeling: a conception and various possibilities |
title_full_unstemmed |
Mathematical Modeling: a conception and various possibilities |
title_sort |
Mathematical Modeling: a conception and various possibilities |
author |
Chaves, Maria Isaura de Albuquerque |
author_facet |
Chaves, Maria Isaura de Albuquerque Espírito Santo, Adilson Oliveira do |
author_role |
author |
author2 |
Espírito Santo, Adilson Oliveira do |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Chaves, Maria Isaura de Albuquerque Espírito Santo, Adilson Oliveira do |
description |
This article proposes a conception for Mathematical Modeling that you want to comprise various possibilities by use and application in the classroom. We do this from some forms of conceive and modeling materialize within the Mathematics Education and understanding of how this process has been, throughout the history of mathematics, being used and consolidated in view of the construction of knowledge and problemsolving. Without discard the importance of a conception to the process, we finish that, more important than defining, we may find ways to organize and conduct activities of Modeling in school contexts. Keyword: Mathematical Modeling, conception e possibilities. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-10-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/1781 |
url |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/1781 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/1781/1568 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UNESP - Campus de Rio Claro - Instituto de Geociências e Ciências Exatas |
publisher.none.fl_str_mv |
UNESP - Campus de Rio Claro - Instituto de Geociências e Ciências Exatas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Bolema: Boletim de Educação Matemática; v. 21 n. 30 (2008); 149-161 1980-4415 0103-636X reponame:Bolema: Boletim de Educação Matemática instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Bolema: Boletim de Educação Matemática |
collection |
Bolema: Boletim de Educação Matemática |
repository.name.fl_str_mv |
Bolema: Boletim de Educação Matemática - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bolema.contato@gmail.com||romiarka@gmail.com |
_version_ |
1800215873155235840 |