Mathematical Modeling: a conception and various possibilities

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Chaves, Maria Isaura de Albuquerque
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: Espírito Santo, Adilson Oliveira do
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Bolema: Boletim de Educação Matemática
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/1781
Resumo: This article proposes a conception for Mathematical Modeling that you want to comprise various possibilities by use and application in the classroom. We do this from some forms of conceive and modeling materialize within the Mathematics Education and understanding of how this process has been, throughout the history of mathematics, being used and consolidated in view of the construction of knowledge and problemsolving. Without discard the importance of a conception to the process, we finish that, more important than defining, we may find ways to organize and conduct activities of Modeling in school contexts. Keyword: Mathematical Modeling, conception e possibilities.
id UNESP-14_c49b77a950480b6d75390a45b380efa2
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/1781
network_acronym_str UNESP-14
network_name_str Bolema: Boletim de Educação Matemática
repository_id_str
spelling Mathematical Modeling: a conception and various possibilitiesModelagem Matemática: uma concepção e várias possibilidadesThis article proposes a conception for Mathematical Modeling that you want to comprise various possibilities by use and application in the classroom. We do this from some forms of conceive and modeling materialize within the Mathematics Education and understanding of how this process has been, throughout the history of mathematics, being used and consolidated in view of the construction of knowledge and problemsolving. Without discard the importance of a conception to the process, we finish that, more important than defining, we may find ways to organize and conduct activities of Modeling in school contexts. Keyword: Mathematical Modeling, conception e possibilities.Este artigo propõe uma concepção para Modelagem Matemática que pretende englobar várias possibilidades de uso e aplicação em sala de aula. Fazemos isso a partir de algumas formas de conceber e materializar Modelagem no âmbito da Educação Matemática e da compreensão de como esse processo foi, ao longo da História da Matemática, sendo usado e consolidado na perspectiva da construção de conhecimento e da resolução de problemas. Sem descartar a importância de uma concepção para o processo, concluímos que, mais importante do que definir, talvez seja descobrir formas de organizar e conduzir atividades de Modelagem em contextos escolares. Palavras-Chave: Modelagem Matemática, concepção e possibilidades.UNESP - Campus de Rio Claro - Instituto de Geociências e Ciências Exatas2008-10-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/1781Bolema: Boletim de Educação Matemática; v. 21 n. 30 (2008); 149-1611980-44150103-636Xreponame:Bolema: Boletim de Educação Matemáticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/1781/1568Chaves, Maria Isaura de AlbuquerqueEspírito Santo, Adilson Oliveira doinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-09-23T17:13:17Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/1781Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/PUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/oaibolema.contato@gmail.com||romiarka@gmail.com1980-44150103-636Xopendoar:2015-09-23T17:13:17Bolema: Boletim de Educação Matemática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Mathematical Modeling: a conception and various possibilities
Modelagem Matemática: uma concepção e várias possibilidades
title Mathematical Modeling: a conception and various possibilities
spellingShingle Mathematical Modeling: a conception and various possibilities
Chaves, Maria Isaura de Albuquerque
title_short Mathematical Modeling: a conception and various possibilities
title_full Mathematical Modeling: a conception and various possibilities
title_fullStr Mathematical Modeling: a conception and various possibilities
title_full_unstemmed Mathematical Modeling: a conception and various possibilities
title_sort Mathematical Modeling: a conception and various possibilities
author Chaves, Maria Isaura de Albuquerque
author_facet Chaves, Maria Isaura de Albuquerque
Espírito Santo, Adilson Oliveira do
author_role author
author2 Espírito Santo, Adilson Oliveira do
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Chaves, Maria Isaura de Albuquerque
Espírito Santo, Adilson Oliveira do
description This article proposes a conception for Mathematical Modeling that you want to comprise various possibilities by use and application in the classroom. We do this from some forms of conceive and modeling materialize within the Mathematics Education and understanding of how this process has been, throughout the history of mathematics, being used and consolidated in view of the construction of knowledge and problemsolving. Without discard the importance of a conception to the process, we finish that, more important than defining, we may find ways to organize and conduct activities of Modeling in school contexts. Keyword: Mathematical Modeling, conception e possibilities.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-10-06
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/1781
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/1781
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/1781/1568
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UNESP - Campus de Rio Claro - Instituto de Geociências e Ciências Exatas
publisher.none.fl_str_mv UNESP - Campus de Rio Claro - Instituto de Geociências e Ciências Exatas
dc.source.none.fl_str_mv Bolema: Boletim de Educação Matemática; v. 21 n. 30 (2008); 149-161
1980-4415
0103-636X
reponame:Bolema: Boletim de Educação Matemática
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Bolema: Boletim de Educação Matemática
collection Bolema: Boletim de Educação Matemática
repository.name.fl_str_mv Bolema: Boletim de Educação Matemática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bolema.contato@gmail.com||romiarka@gmail.com
_version_ 1800215873155235840