Pro-Positions and higher education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sampaio, Helena
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pro-Posições (Online)
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657927
Resumo: As the Pro-Posições journal celebrates its 30th anniversary, the author analyzes the presence of higher education topics in the journal and its different approaches in articles it has published since its creation. This analysis is based on a search for articles, identification of authors and contents in the physical and digital archives of the journal from March 1990 to April 2017, and a dialog the author tried to establish between this material and the field production of studies and research on higher education in this period. The main results of this analysis include the journal’s contemporaneity in an emerging research field in Brazil and its effort to address disciplinary diversity and theoretical perspectives in higher education themes in the study period.
id UNICAMP-18_2c8b1e8b39e75748c6e2c6a804256243
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8657927
network_acronym_str UNICAMP-18
network_name_str Pro-Posições (Online)
repository_id_str
spelling Pro-Positions and higher educationPro-Posições e o ensino superiorPro-posiçõesHigher educationUniversityHigher education research fieldBrazil.Pro-posiçõesEnsino superiorUniversidadeCampo de pesquisa sobre ensino superiorBrasil.As the Pro-Posições journal celebrates its 30th anniversary, the author analyzes the presence of higher education topics in the journal and its different approaches in articles it has published since its creation. This analysis is based on a search for articles, identification of authors and contents in the physical and digital archives of the journal from March 1990 to April 2017, and a dialog the author tried to establish between this material and the field production of studies and research on higher education in this period. The main results of this analysis include the journal’s contemporaneity in an emerging research field in Brazil and its effort to address disciplinary diversity and theoretical perspectives in higher education themes in the study period.Nos 30 anos da revista Pro-Posições, focaliza-se a presença do tema ensino superior e de suas diferentes abordagens nos artigos publicados no período. A análise se apoia no levantamento dos textos, seus autores e conteúdos, nos acervos físico e digital do periódico no período de março de 1990 a abril de 2017 e no diálogo estabelecido entre esse material e a produção no campo de estudos e pesquisas sobre ensino superior no mesmo período. Como principais resultados, destacam-se a contemporaneidade da revista em relação a um campo de pesquisas ainda emergente no Brasil e o esforço em contemplar a diversidade disciplinar e de perspectivas teóricas no tratamento conferido ao tema ensino superior no período sob análise.Universidade Estadual de Campinas2019-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoinfo:eu-repo/semantics/otherhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657927Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-25Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-25Pro-Posições; v. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-251980-6248reponame:Pro-Posições (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657927/21895Brazil; 2019Brasil; 2019Copyright (c) 2019 Pro-Posiçõesinfo:eu-repo/semantics/openAccessSampaio, Helena2022-03-18T18:46:14Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8657927Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposicPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/oai||proposic@unicamp.br1980-62480103-7307opendoar:2022-03-18T18:46:14Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Pro-Positions and higher education
Pro-Posições e o ensino superior
title Pro-Positions and higher education
spellingShingle Pro-Positions and higher education
Sampaio, Helena
Pro-posições
Higher education
University
Higher education research field
Brazil.
Pro-posições
Ensino superior
Universidade
Campo de pesquisa sobre ensino superior
Brasil.
title_short Pro-Positions and higher education
title_full Pro-Positions and higher education
title_fullStr Pro-Positions and higher education
title_full_unstemmed Pro-Positions and higher education
title_sort Pro-Positions and higher education
author Sampaio, Helena
author_facet Sampaio, Helena
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sampaio, Helena
dc.subject.por.fl_str_mv Pro-posições
Higher education
University
Higher education research field
Brazil.
Pro-posições
Ensino superior
Universidade
Campo de pesquisa sobre ensino superior
Brasil.
topic Pro-posições
Higher education
University
Higher education research field
Brazil.
Pro-posições
Ensino superior
Universidade
Campo de pesquisa sobre ensino superior
Brasil.
description As the Pro-Posições journal celebrates its 30th anniversary, the author analyzes the presence of higher education topics in the journal and its different approaches in articles it has published since its creation. This analysis is based on a search for articles, identification of authors and contents in the physical and digital archives of the journal from March 1990 to April 2017, and a dialog the author tried to establish between this material and the field production of studies and research on higher education in this period. The main results of this analysis include the journal’s contemporaneity in an emerging research field in Brazil and its effort to address disciplinary diversity and theoretical perspectives in higher education themes in the study period.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657927
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657927
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657927/21895
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Pro-Posições
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Pro-Posições
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; 2019
Brasil; 2019
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-25
Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-25
Pro-Posições; v. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-25
1980-6248
reponame:Pro-Posições (Online)
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Pro-Posições (Online)
collection Pro-Posições (Online)
repository.name.fl_str_mv Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv ||proposic@unicamp.br
_version_ 1800217189324685312