Pro-Positions and higher education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pro-Posições (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657927 |
Resumo: | As the Pro-Posições journal celebrates its 30th anniversary, the author analyzes the presence of higher education topics in the journal and its different approaches in articles it has published since its creation. This analysis is based on a search for articles, identification of authors and contents in the physical and digital archives of the journal from March 1990 to April 2017, and a dialog the author tried to establish between this material and the field production of studies and research on higher education in this period. The main results of this analysis include the journal’s contemporaneity in an emerging research field in Brazil and its effort to address disciplinary diversity and theoretical perspectives in higher education themes in the study period. |
id |
UNICAMP-18_2c8b1e8b39e75748c6e2c6a804256243 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8657927 |
network_acronym_str |
UNICAMP-18 |
network_name_str |
Pro-Posições (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Pro-Positions and higher educationPro-Posições e o ensino superiorPro-posiçõesHigher educationUniversityHigher education research fieldBrazil.Pro-posiçõesEnsino superiorUniversidadeCampo de pesquisa sobre ensino superiorBrasil.As the Pro-Posições journal celebrates its 30th anniversary, the author analyzes the presence of higher education topics in the journal and its different approaches in articles it has published since its creation. This analysis is based on a search for articles, identification of authors and contents in the physical and digital archives of the journal from March 1990 to April 2017, and a dialog the author tried to establish between this material and the field production of studies and research on higher education in this period. The main results of this analysis include the journal’s contemporaneity in an emerging research field in Brazil and its effort to address disciplinary diversity and theoretical perspectives in higher education themes in the study period.Nos 30 anos da revista Pro-Posições, focaliza-se a presença do tema ensino superior e de suas diferentes abordagens nos artigos publicados no período. A análise se apoia no levantamento dos textos, seus autores e conteúdos, nos acervos físico e digital do periódico no período de março de 1990 a abril de 2017 e no diálogo estabelecido entre esse material e a produção no campo de estudos e pesquisas sobre ensino superior no mesmo período. Como principais resultados, destacam-se a contemporaneidade da revista em relação a um campo de pesquisas ainda emergente no Brasil e o esforço em contemplar a diversidade disciplinar e de perspectivas teóricas no tratamento conferido ao tema ensino superior no período sob análise.Universidade Estadual de Campinas2019-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoinfo:eu-repo/semantics/otherhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657927Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-25Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-25Pro-Posições; v. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-251980-6248reponame:Pro-Posições (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657927/21895Brazil; 2019Brasil; 2019Copyright (c) 2019 Pro-Posiçõesinfo:eu-repo/semantics/openAccessSampaio, Helena2022-03-18T18:46:14Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8657927Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposicPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/oai||proposic@unicamp.br1980-62480103-7307opendoar:2022-03-18T18:46:14Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Pro-Positions and higher education Pro-Posições e o ensino superior |
title |
Pro-Positions and higher education |
spellingShingle |
Pro-Positions and higher education Sampaio, Helena Pro-posições Higher education University Higher education research field Brazil. Pro-posições Ensino superior Universidade Campo de pesquisa sobre ensino superior Brasil. |
title_short |
Pro-Positions and higher education |
title_full |
Pro-Positions and higher education |
title_fullStr |
Pro-Positions and higher education |
title_full_unstemmed |
Pro-Positions and higher education |
title_sort |
Pro-Positions and higher education |
author |
Sampaio, Helena |
author_facet |
Sampaio, Helena |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sampaio, Helena |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Pro-posições Higher education University Higher education research field Brazil. Pro-posições Ensino superior Universidade Campo de pesquisa sobre ensino superior Brasil. |
topic |
Pro-posições Higher education University Higher education research field Brazil. Pro-posições Ensino superior Universidade Campo de pesquisa sobre ensino superior Brasil. |
description |
As the Pro-Posições journal celebrates its 30th anniversary, the author analyzes the presence of higher education topics in the journal and its different approaches in articles it has published since its creation. This analysis is based on a search for articles, identification of authors and contents in the physical and digital archives of the journal from March 1990 to April 2017, and a dialog the author tried to establish between this material and the field production of studies and research on higher education in this period. The main results of this analysis include the journal’s contemporaneity in an emerging research field in Brazil and its effort to address disciplinary diversity and theoretical perspectives in higher education themes in the study period. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657927 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657927 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657927/21895 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Pro-Posições info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Pro-Posições |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil; 2019 Brasil; 2019 |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-25 Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-25 Pro-Posições; v. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-25 1980-6248 reponame:Pro-Posições (Online) instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Pro-Posições (Online) |
collection |
Pro-Posições (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||proposic@unicamp.br |
_version_ |
1800217189324685312 |