A polite study on media and education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Ezequiel Theodoro da
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Pegoraro, Ludimar
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pro-Posições (Online)
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8656370
Resumo: To those who wish to know a rigorous example of qualitative research on the Media-Education interface, we recommend that you read this book. In fact, with the basic question of knowing how a group of students respond to television reports, the author produces an almost perfect research work. The work itself represents an exquisite report, focusing on unveiling the presence - major or minor - of television news, with students from a school in the state of Paraná.
id UNICAMP-18_c844bd950cbaa54320d85d3e6e077d8c
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8656370
network_acronym_str UNICAMP-18
network_name_str Pro-Posições (Online)
repository_id_str
spelling A polite study on media and educationUm estudo lapidar sobre mídia e educação MediaEducationTeachingMídiaEducaçãoEnsinoTo those who wish to know a rigorous example of qualitative research on the Media-Education interface, we recommend that you read this book. In fact, with the basic question of knowing how a group of students respond to television reports, the author produces an almost perfect research work. The work itself represents an exquisite report, focusing on unveiling the presence - major or minor - of television news, with students from a school in the state of Paraná.Àqueles que desejarem conhecer um rigoroso exemplo de investigação qualitativa a respeito da interface mídia-Educação recomendamos, com todas as letras, a leitura deste livro. De fato, tendo como indagação básica saber como um grupo de estudantes reage a reportagens televisivas, o autor produz um trabalho quase perfeito de pesquisa. A obra em si representa um primoroso relatório, focando o desvelamento da presença – maior ou menor – do telejornal, com alunos de uma escola do estado do Paraná.Universidade Estadual de Campinas2018-12-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8656370Pro-Posições; Vol. 29 No. 2 (2018): maio/ago.; 416-419Pro-Posições; Vol. 29 Núm. 2 (2018): maio/ago.; 416-419Pro-Posições; v. 29 n. 2 (2018): maio/ago.; 416-4191980-6248reponame:Pro-Posições (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8656370/21175Brazil; 2019Brasil; 2019Copyright (c) 2018 Pro-Posiçõesinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Ezequiel Theodoro da Pegoraro, Ludimar2019-09-23T15:25:30Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8656370Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposicPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/oai||proposic@unicamp.br1980-62480103-7307opendoar:2019-09-23T15:25:30Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv A polite study on media and education
Um estudo lapidar sobre mídia e educação
title A polite study on media and education
spellingShingle A polite study on media and education
Silva, Ezequiel Theodoro da
Media
Education
Teaching
Mídia
Educação
Ensino
title_short A polite study on media and education
title_full A polite study on media and education
title_fullStr A polite study on media and education
title_full_unstemmed A polite study on media and education
title_sort A polite study on media and education
author Silva, Ezequiel Theodoro da
author_facet Silva, Ezequiel Theodoro da
Pegoraro, Ludimar
author_role author
author2 Pegoraro, Ludimar
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Ezequiel Theodoro da
Pegoraro, Ludimar
dc.subject.por.fl_str_mv Media
Education
Teaching
Mídia
Educação
Ensino
topic Media
Education
Teaching
Mídia
Educação
Ensino
description To those who wish to know a rigorous example of qualitative research on the Media-Education interface, we recommend that you read this book. In fact, with the basic question of knowing how a group of students respond to television reports, the author produces an almost perfect research work. The work itself represents an exquisite report, focusing on unveiling the presence - major or minor - of television news, with students from a school in the state of Paraná.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-12-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8656370
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8656370
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8656370/21175
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Pro-Posições
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Pro-Posições
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; 2019
Brasil; 2019
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Pro-Posições; Vol. 29 No. 2 (2018): maio/ago.; 416-419
Pro-Posições; Vol. 29 Núm. 2 (2018): maio/ago.; 416-419
Pro-Posições; v. 29 n. 2 (2018): maio/ago.; 416-419
1980-6248
reponame:Pro-Posições (Online)
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Pro-Posições (Online)
collection Pro-Posições (Online)
repository.name.fl_str_mv Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv ||proposic@unicamp.br
_version_ 1800217188888477696