Ubiquitous technology and the school up to its own time

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Baranauskas, Maria Cecília Calani
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Valente, José Armando
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
Texto Completo: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14446
Resumo: This edition effectively inaugurates the regular flow of submissions, evaluations and reviews of papers, since the journal's previous publication only featured scientific articles written by prestigious authors in the Brazilian and international communities, invited to that inaugural issue. In its volume 2, number 1, of 2014, the journal gathers, among its contributions, extended versions of articles from the CBIE (Brazilian Congress on Informatics in Education) from the 2013 and 2014 editions, submitted, revised and evaluated by the journal's Scientific Committee .  
id UNICAMP-33_6f049c52b8af167002753ad0795189fd
oai_identifier_str oai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14446
network_acronym_str UNICAMP-33
network_name_str Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
repository_id_str
spelling Ubiquitous technology and the school up to its own timeTecnologia ubíqua e a escola à altura de seu tempoPráticas pedagógicasPessoas-com-deficiênciaAmbientes virtuais imersivosAmbientes virtuais de aprendizagemMoodleOpenSimScratchMatriz de decisãoExtensão de conteúdo educacionalAmbientes educacionais ubíquosAprendizagem colaborativaPedagogical practicesPeople with disabilitiesImmersive virtual environmentsVirtual learning environmentsMoodleOpenSimScratchDecision matrixEducational content extensionCollaborative learningUbiquitous learning environmentsThis edition effectively inaugurates the regular flow of submissions, evaluations and reviews of papers, since the journal's previous publication only featured scientific articles written by prestigious authors in the Brazilian and international communities, invited to that inaugural issue. In its volume 2, number 1, of 2014, the journal gathers, among its contributions, extended versions of articles from the CBIE (Brazilian Congress on Informatics in Education) from the 2013 and 2014 editions, submitted, revised and evaluated by the journal's Scientific Committee .  Esta edição efetivamente inaugura o fluxo regular de submissões, avaliações e revisões de trabalhos, uma vez que a publicação anterior da revista contou apenas com artigos científicos escritos por autores de prestígio nas comunidades brasileira e internacional, convidados para aquele número inaugural. Em seu volume 2, número 1, de 2014, a revista reúne, entre suas contribuições, versões estendidas de artigos do CBIE (Congresso Brasileiro de Informática na Educação) das edições de 2013 e 2014, submetidos, revisados e avaliados pelo Comitê Científico da revista.     Universidade Estadual de Campinas2014-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo não avaliado pelos paresArtigo não avaliado pelos paresTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/1444610.20396/tsc.v2i1.14446Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 2 No. 1 (2014); 1-6Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 2 Núm. 1 (2014); 1-6Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 2 No 1 (2014); 1-6Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; v. 2 n. 1 (2014); 1-62318-8839reponame:Tecnologias, Sociedade e Conhecimentoinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14446/9459Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2015 Tecnologias, Sociedade e Conhecimentohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessBaranauskas, Maria Cecília CalaniValente, José Armando2022-02-03T11:03:09Zoai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14446Revistahttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tscPUBhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/oaitscnied@unicamp.br2318-88392318-8839opendoar:2022-02-03T11:03:09Tecnologias, Sociedade e Conhecimento - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Ubiquitous technology and the school up to its own time
Tecnologia ubíqua e a escola à altura de seu tempo
title Ubiquitous technology and the school up to its own time
spellingShingle Ubiquitous technology and the school up to its own time
Baranauskas, Maria Cecília Calani
Práticas pedagógicas
Pessoas-com-deficiência
Ambientes virtuais imersivos
Ambientes virtuais de aprendizagem
Moodle
OpenSim
Scratch
Matriz de decisão
Extensão de conteúdo educacional
Ambientes educacionais ubíquos
Aprendizagem colaborativa
Pedagogical practices
People with disabilities
Immersive virtual environments
Virtual learning environments
Moodle
OpenSim
Scratch
Decision matrix
Educational content extension
Collaborative learning
Ubiquitous learning environments
title_short Ubiquitous technology and the school up to its own time
title_full Ubiquitous technology and the school up to its own time
title_fullStr Ubiquitous technology and the school up to its own time
title_full_unstemmed Ubiquitous technology and the school up to its own time
title_sort Ubiquitous technology and the school up to its own time
author Baranauskas, Maria Cecília Calani
author_facet Baranauskas, Maria Cecília Calani
Valente, José Armando
author_role author
author2 Valente, José Armando
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Baranauskas, Maria Cecília Calani
Valente, José Armando
dc.subject.por.fl_str_mv Práticas pedagógicas
Pessoas-com-deficiência
Ambientes virtuais imersivos
Ambientes virtuais de aprendizagem
Moodle
OpenSim
Scratch
Matriz de decisão
Extensão de conteúdo educacional
Ambientes educacionais ubíquos
Aprendizagem colaborativa
Pedagogical practices
People with disabilities
Immersive virtual environments
Virtual learning environments
Moodle
OpenSim
Scratch
Decision matrix
Educational content extension
Collaborative learning
Ubiquitous learning environments
topic Práticas pedagógicas
Pessoas-com-deficiência
Ambientes virtuais imersivos
Ambientes virtuais de aprendizagem
Moodle
OpenSim
Scratch
Matriz de decisão
Extensão de conteúdo educacional
Ambientes educacionais ubíquos
Aprendizagem colaborativa
Pedagogical practices
People with disabilities
Immersive virtual environments
Virtual learning environments
Moodle
OpenSim
Scratch
Decision matrix
Educational content extension
Collaborative learning
Ubiquitous learning environments
description This edition effectively inaugurates the regular flow of submissions, evaluations and reviews of papers, since the journal's previous publication only featured scientific articles written by prestigious authors in the Brazilian and international communities, invited to that inaugural issue. In its volume 2, number 1, of 2014, the journal gathers, among its contributions, extended versions of articles from the CBIE (Brazilian Congress on Informatics in Education) from the 2013 and 2014 editions, submitted, revised and evaluated by the journal's Scientific Committee .  
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-11-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo não avaliado pelos pares
Artigo não avaliado pelos pares
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14446
10.20396/tsc.v2i1.14446
url https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14446
identifier_str_mv 10.20396/tsc.v2i1.14446
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14446/9459
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; Contemporary
Brasil; Contemporâneo
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 2 No. 1 (2014); 1-6
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 2 Núm. 1 (2014); 1-6
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 2 No 1 (2014); 1-6
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; v. 2 n. 1 (2014); 1-6
2318-8839
reponame:Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
collection Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
repository.name.fl_str_mv Tecnologias, Sociedade e Conhecimento - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv tscnied@unicamp.br
_version_ 1801207166861836288