Ubiquitous technology and the school up to its own time
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Tecnologias, Sociedade e Conhecimento |
Texto Completo: | https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14446 |
Resumo: | This edition effectively inaugurates the regular flow of submissions, evaluations and reviews of papers, since the journal's previous publication only featured scientific articles written by prestigious authors in the Brazilian and international communities, invited to that inaugural issue. In its volume 2, number 1, of 2014, the journal gathers, among its contributions, extended versions of articles from the CBIE (Brazilian Congress on Informatics in Education) from the 2013 and 2014 editions, submitted, revised and evaluated by the journal's Scientific Committee . |
id |
UNICAMP-33_6f049c52b8af167002753ad0795189fd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14446 |
network_acronym_str |
UNICAMP-33 |
network_name_str |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento |
repository_id_str |
|
spelling |
Ubiquitous technology and the school up to its own timeTecnologia ubíqua e a escola à altura de seu tempoPráticas pedagógicasPessoas-com-deficiênciaAmbientes virtuais imersivosAmbientes virtuais de aprendizagemMoodleOpenSimScratchMatriz de decisãoExtensão de conteúdo educacionalAmbientes educacionais ubíquosAprendizagem colaborativaPedagogical practicesPeople with disabilitiesImmersive virtual environmentsVirtual learning environmentsMoodleOpenSimScratchDecision matrixEducational content extensionCollaborative learningUbiquitous learning environmentsThis edition effectively inaugurates the regular flow of submissions, evaluations and reviews of papers, since the journal's previous publication only featured scientific articles written by prestigious authors in the Brazilian and international communities, invited to that inaugural issue. In its volume 2, number 1, of 2014, the journal gathers, among its contributions, extended versions of articles from the CBIE (Brazilian Congress on Informatics in Education) from the 2013 and 2014 editions, submitted, revised and evaluated by the journal's Scientific Committee . Esta edição efetivamente inaugura o fluxo regular de submissões, avaliações e revisões de trabalhos, uma vez que a publicação anterior da revista contou apenas com artigos científicos escritos por autores de prestígio nas comunidades brasileira e internacional, convidados para aquele número inaugural. Em seu volume 2, número 1, de 2014, a revista reúne, entre suas contribuições, versões estendidas de artigos do CBIE (Congresso Brasileiro de Informática na Educação) das edições de 2013 e 2014, submetidos, revisados e avaliados pelo Comitê Científico da revista. Universidade Estadual de Campinas2014-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo não avaliado pelos paresArtigo não avaliado pelos paresTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/1444610.20396/tsc.v2i1.14446Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 2 No. 1 (2014); 1-6Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 2 Núm. 1 (2014); 1-6Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 2 No 1 (2014); 1-6Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; v. 2 n. 1 (2014); 1-62318-8839reponame:Tecnologias, Sociedade e Conhecimentoinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14446/9459Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2015 Tecnologias, Sociedade e Conhecimentohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessBaranauskas, Maria Cecília CalaniValente, José Armando2022-02-03T11:03:09Zoai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14446Revistahttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tscPUBhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/oaitscnied@unicamp.br2318-88392318-8839opendoar:2022-02-03T11:03:09Tecnologias, Sociedade e Conhecimento - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Ubiquitous technology and the school up to its own time Tecnologia ubíqua e a escola à altura de seu tempo |
title |
Ubiquitous technology and the school up to its own time |
spellingShingle |
Ubiquitous technology and the school up to its own time Baranauskas, Maria Cecília Calani Práticas pedagógicas Pessoas-com-deficiência Ambientes virtuais imersivos Ambientes virtuais de aprendizagem Moodle OpenSim Scratch Matriz de decisão Extensão de conteúdo educacional Ambientes educacionais ubíquos Aprendizagem colaborativa Pedagogical practices People with disabilities Immersive virtual environments Virtual learning environments Moodle OpenSim Scratch Decision matrix Educational content extension Collaborative learning Ubiquitous learning environments |
title_short |
Ubiquitous technology and the school up to its own time |
title_full |
Ubiquitous technology and the school up to its own time |
title_fullStr |
Ubiquitous technology and the school up to its own time |
title_full_unstemmed |
Ubiquitous technology and the school up to its own time |
title_sort |
Ubiquitous technology and the school up to its own time |
author |
Baranauskas, Maria Cecília Calani |
author_facet |
Baranauskas, Maria Cecília Calani Valente, José Armando |
author_role |
author |
author2 |
Valente, José Armando |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Baranauskas, Maria Cecília Calani Valente, José Armando |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Práticas pedagógicas Pessoas-com-deficiência Ambientes virtuais imersivos Ambientes virtuais de aprendizagem Moodle OpenSim Scratch Matriz de decisão Extensão de conteúdo educacional Ambientes educacionais ubíquos Aprendizagem colaborativa Pedagogical practices People with disabilities Immersive virtual environments Virtual learning environments Moodle OpenSim Scratch Decision matrix Educational content extension Collaborative learning Ubiquitous learning environments |
topic |
Práticas pedagógicas Pessoas-com-deficiência Ambientes virtuais imersivos Ambientes virtuais de aprendizagem Moodle OpenSim Scratch Matriz de decisão Extensão de conteúdo educacional Ambientes educacionais ubíquos Aprendizagem colaborativa Pedagogical practices People with disabilities Immersive virtual environments Virtual learning environments Moodle OpenSim Scratch Decision matrix Educational content extension Collaborative learning Ubiquitous learning environments |
description |
This edition effectively inaugurates the regular flow of submissions, evaluations and reviews of papers, since the journal's previous publication only featured scientific articles written by prestigious authors in the Brazilian and international communities, invited to that inaugural issue. In its volume 2, number 1, of 2014, the journal gathers, among its contributions, extended versions of articles from the CBIE (Brazilian Congress on Informatics in Education) from the 2013 and 2014 editions, submitted, revised and evaluated by the journal's Scientific Committee . |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-11-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo não avaliado pelos pares Artigo não avaliado pelos pares Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14446 10.20396/tsc.v2i1.14446 |
url |
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14446 |
identifier_str_mv |
10.20396/tsc.v2i1.14446 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14446/9459 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil; Contemporary Brasil; Contemporâneo |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 2 No. 1 (2014); 1-6 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 2 Núm. 1 (2014); 1-6 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 2 No 1 (2014); 1-6 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; v. 2 n. 1 (2014); 1-6 2318-8839 reponame:Tecnologias, Sociedade e Conhecimento instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento |
collection |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento |
repository.name.fl_str_mv |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
tscnied@unicamp.br |
_version_ |
1801207166861836288 |