Tombs that fit in megabites: drafts for an archaeolgaming database
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Arqueologia Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rap/article/view/8667349 |
Resumo: | This paper is the result of a Scientific Initiation Project, developed between 2019 and 2020, at the Federal University of Sergipe. Its main goal was to map videogames that mention archaeology explicitly or through background stories (representation of human history largely or only accessible through archaeological study). By doing so, we intended to create the first draft of a database to support archaeogaming studies in Brazil. |
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Tombs that fit in megabites: drafts for an archaeolgaming databaseCuantas tumbas caben en megabites: subsídios para un banco de datos de arqueología y videojuegosQuantas tumbas cabem em megabites: subsídios para um banco de dados de arqueologia e jogos eletrônicosArqueojogosArqueologia públicaCiências da computaçãoMercado de jogosDesenvolvimento de jogosArchaeogamingPublic archaeologyGame developmentGame marketComputer sciencesArqueojuegosCreación de juegosArqueología públicaCiencias de la computaciónMercado de juegosThis paper is the result of a Scientific Initiation Project, developed between 2019 and 2020, at the Federal University of Sergipe. Its main goal was to map videogames that mention archaeology explicitly or through background stories (representation of human history largely or only accessible through archaeological study). By doing so, we intended to create the first draft of a database to support archaeogaming studies in Brazil.Este artículo es el resultado de un Proyecto de Iniciación a la Pesquisa, realizado en la Universidad Federal de Sergipe, entre los años 2019 y 2020. Su objetivo fué un primer paso para mapear video juegos que menciónen arqueología (explicitamente o que presenten contextos de orígen arqueológico). Así, buscamos crear una primera versión de un banco de datos que ayude a dimensionar objetos de pesquisa en el campo de los arqueojuegos (archaeogaming) en Brasil.Este artigo é resultado de um Projeto de Iniciação Científica, realizado na Universidade Federal de Sergipe, entre 2019 e 2020. Seu objetivo foi um mapeamento inicial de jogos eletrônicos (videogames) com algum tipo de menção à arqueologia (explícita ou que apresente conteúdo oriundo de pesquisas arqueológicas) disponíveis no mercado. Com isso, buscamos criar uma primeira versão de banco de dados que facilite dimensionar objetos de pesquisa no campo de arqueojogos (archaeogaming) no Brasil.Universidade Estadual de Campinas2022-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rap/article/view/866734910.20396/rap.v17i00.8667349Revista Arqueologia Pública; Vol. 17 (2022): Continuous Publishing; e022013Revista Arqueologia Pública; Vol. 17 (2022): Publicación Continua; e022013Revista Arqueologia Pública; v. 17 (2022): Publicação Contínua ; e0220132237-8294reponame:Revista de Arqueologia Públicainstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rap/article/view/8667349/30222Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporáneoBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2022 Revista Arqueologia Públicahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Bruno Sanches Ranzani da Lessa Neto, Wallace Hora2022-11-29T12:14:22Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8667349Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rap/indexPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rap/oairap@unicamp.br||arqueologiapublica.revista@gmail.com||ppec@unicamp.br2237-82942237-8294opendoar:2022-11-29T12:14:22Revista de Arqueologia Pública - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
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