Tombs that fit in megabites: drafts for an archaeolgaming database

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Bruno Sanches Ranzani da
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Lessa Neto, Wallace Hora
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Arqueologia Pública
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rap/article/view/8667349
Resumo: This paper is the result of a Scientific Initiation Project, developed between 2019 and 2020, at the Federal University of Sergipe. Its main goal was to map videogames that mention archaeology explicitly or through background stories (representation of human history largely or only accessible through archaeological study). By doing so, we intended to create the first draft of a database to support archaeogaming studies in Brazil.
id UNICAMP-5_88bcd5bdfbd25411689aa1003222e6d6
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8667349
network_acronym_str UNICAMP-5
network_name_str Revista de Arqueologia Pública
repository_id_str
spelling Tombs that fit in megabites: drafts for an archaeolgaming databaseCuantas tumbas caben en megabites: subsídios para un banco de datos de arqueología y videojuegosQuantas tumbas cabem em megabites: subsídios para um banco de dados de arqueologia e jogos eletrônicosArqueojogosArqueologia públicaCiências da computaçãoMercado de jogosDesenvolvimento de jogosArchaeogamingPublic archaeologyGame developmentGame marketComputer sciencesArqueojuegosCreación de juegosArqueología públicaCiencias de la computaciónMercado de juegosThis paper is the result of a Scientific Initiation Project, developed between 2019 and 2020, at the Federal University of Sergipe. Its main goal was to map videogames that mention archaeology explicitly or through background stories (representation of human history largely or only accessible through archaeological study). By doing so, we intended to create the first draft of a database to support archaeogaming studies in Brazil.Este artículo es el resultado de un Proyecto de Iniciación a la Pesquisa, realizado en la Universidad Federal de Sergipe, entre los años 2019 y 2020. Su objetivo fué un primer paso para mapear video juegos que menciónen arqueología (explicitamente o que presenten contextos de orígen arqueológico). Así, buscamos crear una primera versión de un banco de datos que ayude a dimensionar objetos de pesquisa en el campo de los arqueojuegos (archaeogaming) en Brasil.Este artigo é resultado de um Projeto de Iniciação Científica, realizado na Universidade Federal de Sergipe, entre 2019 e 2020. Seu objetivo foi um mapeamento inicial de jogos eletrônicos (videogames) com algum tipo de menção à arqueologia (explícita ou que apresente conteúdo oriundo de pesquisas arqueológicas) disponíveis no mercado. Com isso, buscamos criar uma primeira versão de banco de dados que facilite dimensionar objetos de pesquisa no campo de arqueojogos (archaeogaming) no Brasil.Universidade Estadual de Campinas2022-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rap/article/view/866734910.20396/rap.v17i00.8667349Revista Arqueologia Pública; Vol. 17 (2022): Continuous Publishing; e022013Revista Arqueologia Pública; Vol. 17 (2022): Publicación Continua; e022013Revista Arqueologia Pública; v. 17 (2022): Publicação Contínua ; e0220132237-8294reponame:Revista de Arqueologia Públicainstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rap/article/view/8667349/30222Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporáneoBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2022 Revista Arqueologia Públicahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Bruno Sanches Ranzani da Lessa Neto, Wallace Hora2022-11-29T12:14:22Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8667349Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rap/indexPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rap/oairap@unicamp.br||arqueologiapublica.revista@gmail.com||ppec@unicamp.br2237-82942237-8294opendoar:2022-11-29T12:14:22Revista de Arqueologia Pública - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Tombs that fit in megabites: drafts for an archaeolgaming database
Cuantas tumbas caben en megabites: subsídios para un banco de datos de arqueología y videojuegos
Quantas tumbas cabem em megabites: subsídios para um banco de dados de arqueologia e jogos eletrônicos
title Tombs that fit in megabites: drafts for an archaeolgaming database
spellingShingle Tombs that fit in megabites: drafts for an archaeolgaming database
Silva, Bruno Sanches Ranzani da
Arqueojogos
Arqueologia pública
Ciências da computação
Mercado de jogos
Desenvolvimento de jogos
Archaeogaming
Public archaeology
Game development
Game market
Computer sciences
Arqueojuegos
Creación de juegos
Arqueología pública
Ciencias de la computación
Mercado de juegos
title_short Tombs that fit in megabites: drafts for an archaeolgaming database
title_full Tombs that fit in megabites: drafts for an archaeolgaming database
title_fullStr Tombs that fit in megabites: drafts for an archaeolgaming database
title_full_unstemmed Tombs that fit in megabites: drafts for an archaeolgaming database
title_sort Tombs that fit in megabites: drafts for an archaeolgaming database
author Silva, Bruno Sanches Ranzani da
author_facet Silva, Bruno Sanches Ranzani da
Lessa Neto, Wallace Hora
author_role author
author2 Lessa Neto, Wallace Hora
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Bruno Sanches Ranzani da
Lessa Neto, Wallace Hora
dc.subject.por.fl_str_mv Arqueojogos
Arqueologia pública
Ciências da computação
Mercado de jogos
Desenvolvimento de jogos
Archaeogaming
Public archaeology
Game development
Game market
Computer sciences
Arqueojuegos
Creación de juegos
Arqueología pública
Ciencias de la computación
Mercado de juegos
topic Arqueojogos
Arqueologia pública
Ciências da computação
Mercado de jogos
Desenvolvimento de jogos
Archaeogaming
Public archaeology
Game development
Game market
Computer sciences
Arqueojuegos
Creación de juegos
Arqueología pública
Ciencias de la computación
Mercado de juegos
description This paper is the result of a Scientific Initiation Project, developed between 2019 and 2020, at the Federal University of Sergipe. Its main goal was to map videogames that mention archaeology explicitly or through background stories (representation of human history largely or only accessible through archaeological study). By doing so, we intended to create the first draft of a database to support archaeogaming studies in Brazil.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-09-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rap/article/view/8667349
10.20396/rap.v17i00.8667349
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rap/article/view/8667349
identifier_str_mv 10.20396/rap.v17i00.8667349
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rap/article/view/8667349/30222
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Arqueologia Pública
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Arqueologia Pública
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; Contemporary
Brasil; Contemporáneo
Brasil; Contemporâneo
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Revista Arqueologia Pública; Vol. 17 (2022): Continuous Publishing; e022013
Revista Arqueologia Pública; Vol. 17 (2022): Publicación Continua; e022013
Revista Arqueologia Pública; v. 17 (2022): Publicação Contínua ; e022013
2237-8294
reponame:Revista de Arqueologia Pública
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Revista de Arqueologia Pública
collection Revista de Arqueologia Pública
repository.name.fl_str_mv Revista de Arqueologia Pública - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv rap@unicamp.br||arqueologiapublica.revista@gmail.com||ppec@unicamp.br
_version_ 1809280614222790656