A PERFORMANCE EVALUATION MODEL TO BRAZILIAN´S PUBLICS PORTS: A REGULATORY PERSPECTIVE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fernandes Hanones, Fabiane
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Monteiro, Sandro José
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4526
Resumo: Based on experiences from other regulated sectors and on the international port sector as well, this article intend to propose a set of evaluative measures and standards for the assessment of proper service for port activities, focusing to estimates efforts and results from those companies. Looking for the goals defined in the federal law, port service quality can be measured through the use of indicators, organized in six dimensions: 1) Market; 2) Quality of Service; 3) Prices and Tariffs; 4) Productivity; 5) Socio environmental; and 6) Financial Management.
id UNISUL-1_728e1e2dcb2561edf4cfea66b1fccc27
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4526
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling A PERFORMANCE EVALUATION MODEL TO BRAZILIAN´S PUBLICS PORTS: A REGULATORY PERSPECTIVEPROPUESTA DE EVALUACIÓN DE RENDIMIENTO DE LAS AUTORIDADES PORTUARIAS Y DE SUS ARRENDATARIOS: UNA PERSPECTIVA REGULATORIAPROPOSTA DE AVALIAÇÃO DE DESEMPENHO DAS AUTORIDADES PORTUÁRIAS E DE SEUS ARRENDATÁRIOS: UMA PERSPECTIVA REGULATÓRIAIndicatorsPerformanceParametersPorts.IndicadoresDesempeñoParámetrosPuertos.IndicadoresDesempenhoParâmetrosPortos.Based on experiences from other regulated sectors and on the international port sector as well, this article intend to propose a set of evaluative measures and standards for the assessment of proper service for port activities, focusing to estimates efforts and results from those companies. Looking for the goals defined in the federal law, port service quality can be measured through the use of indicators, organized in six dimensions: 1) Market; 2) Quality of Service; 3) Prices and Tariffs; 4) Productivity; 5) Socio environmental; and 6) Financial Management.Basado en experiencias de otros sectores regulados y en el sector internacional de puertos, este artículo busca proponer un conjunto de medidas y padrones para utilizar en la evaluación del servicio adecuado de la actividad de puertos, con foco en la mensuración de resultados de la gestión de las Autoridades de Puertos y de los Arrendatarios. Desde los objetivos definidos en la Ley nº 12.815/2013, la cualidad del servicio de puertos podrá ser evaluada y constantemente supervisada por medio del uso de indicadores estructurados en seis dimensiones: 1) Mercado; 2) Calidad del Servicio Prestado; 3) Modicidad de Precios y Tarifas; 4) Productividad; 5) Socio ambiental; y 6) Situación Económico-Financiera.Com base em experiências de outros setores regulados e no setor portuário internacional, este artigo busca propor um conjunto de medidas e padrões a serem utilizados na avaliação do serviço adequado da atividade portuária, focando na mensuração dos resultados da gestão das Autoridades Portuárias e dos Arrendatários. A partir dos objetivos definidos na Lei nº 12.815/2013, a qualidade do serviço portuário poderá ser aferida e constantemente monitorada por meio do uso de indicadores estruturados em seis dimensões: 1) Mercado; 2) Qualidade do Serviço Prestado; 3) Modicidade de Preços e Tarifas; 4) Produtividade; 5) Socioambiental; e 6) Situação Econômico-Financeira. Universidade do Sul de Santa Catarina2017-06-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/452610.19177/reen.v10e02017%pRevista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 10 (2017): Edição Especial 1; 211-2461984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4526/pdfCopyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessFernandes Hanones, FabianeMonteiro, Sandro José2018-07-06T15:07:07Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4526Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:31.748901Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv A PERFORMANCE EVALUATION MODEL TO BRAZILIAN´S PUBLICS PORTS: A REGULATORY PERSPECTIVE
PROPUESTA DE EVALUACIÓN DE RENDIMIENTO DE LAS AUTORIDADES PORTUARIAS Y DE SUS ARRENDATARIOS: UNA PERSPECTIVA REGULATORIA
PROPOSTA DE AVALIAÇÃO DE DESEMPENHO DAS AUTORIDADES PORTUÁRIAS E DE SEUS ARRENDATÁRIOS: UMA PERSPECTIVA REGULATÓRIA
title A PERFORMANCE EVALUATION MODEL TO BRAZILIAN´S PUBLICS PORTS: A REGULATORY PERSPECTIVE
spellingShingle A PERFORMANCE EVALUATION MODEL TO BRAZILIAN´S PUBLICS PORTS: A REGULATORY PERSPECTIVE
Fernandes Hanones, Fabiane
Indicators
Performance
Parameters
Ports.
Indicadores
Desempeño
Parámetros
Puertos.
Indicadores
Desempenho
Parâmetros
Portos.
title_short A PERFORMANCE EVALUATION MODEL TO BRAZILIAN´S PUBLICS PORTS: A REGULATORY PERSPECTIVE
title_full A PERFORMANCE EVALUATION MODEL TO BRAZILIAN´S PUBLICS PORTS: A REGULATORY PERSPECTIVE
title_fullStr A PERFORMANCE EVALUATION MODEL TO BRAZILIAN´S PUBLICS PORTS: A REGULATORY PERSPECTIVE
title_full_unstemmed A PERFORMANCE EVALUATION MODEL TO BRAZILIAN´S PUBLICS PORTS: A REGULATORY PERSPECTIVE
title_sort A PERFORMANCE EVALUATION MODEL TO BRAZILIAN´S PUBLICS PORTS: A REGULATORY PERSPECTIVE
author Fernandes Hanones, Fabiane
author_facet Fernandes Hanones, Fabiane
Monteiro, Sandro José
author_role author
author2 Monteiro, Sandro José
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Fernandes Hanones, Fabiane
Monteiro, Sandro José
dc.subject.por.fl_str_mv Indicators
Performance
Parameters
Ports.
Indicadores
Desempeño
Parámetros
Puertos.
Indicadores
Desempenho
Parâmetros
Portos.
topic Indicators
Performance
Parameters
Ports.
Indicadores
Desempeño
Parámetros
Puertos.
Indicadores
Desempenho
Parâmetros
Portos.
description Based on experiences from other regulated sectors and on the international port sector as well, this article intend to propose a set of evaluative measures and standards for the assessment of proper service for port activities, focusing to estimates efforts and results from those companies. Looking for the goals defined in the federal law, port service quality can be measured through the use of indicators, organized in six dimensions: 1) Market; 2) Quality of Service; 3) Prices and Tariffs; 4) Productivity; 5) Socio environmental; and 6) Financial Management.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-06-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4526
10.19177/reen.v10e02017%p
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4526
identifier_str_mv 10.19177/reen.v10e02017%p
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4526/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 10 (2017): Edição Especial 1; 211-246
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220658010947584