A PERFORMANCE EVALUATION MODEL TO BRAZILIAN´S PUBLICS PORTS: A REGULATORY PERSPECTIVE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4526 |
Resumo: | Based on experiences from other regulated sectors and on the international port sector as well, this article intend to propose a set of evaluative measures and standards for the assessment of proper service for port activities, focusing to estimates efforts and results from those companies. Looking for the goals defined in the federal law, port service quality can be measured through the use of indicators, organized in six dimensions: 1) Market; 2) Quality of Service; 3) Prices and Tariffs; 4) Productivity; 5) Socio environmental; and 6) Financial Management. |
id |
UNISUL-1_728e1e2dcb2561edf4cfea66b1fccc27 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4526 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
A PERFORMANCE EVALUATION MODEL TO BRAZILIAN´S PUBLICS PORTS: A REGULATORY PERSPECTIVEPROPUESTA DE EVALUACIÓN DE RENDIMIENTO DE LAS AUTORIDADES PORTUARIAS Y DE SUS ARRENDATARIOS: UNA PERSPECTIVA REGULATORIAPROPOSTA DE AVALIAÇÃO DE DESEMPENHO DAS AUTORIDADES PORTUÁRIAS E DE SEUS ARRENDATÁRIOS: UMA PERSPECTIVA REGULATÓRIAIndicatorsPerformanceParametersPorts.IndicadoresDesempeñoParámetrosPuertos.IndicadoresDesempenhoParâmetrosPortos.Based on experiences from other regulated sectors and on the international port sector as well, this article intend to propose a set of evaluative measures and standards for the assessment of proper service for port activities, focusing to estimates efforts and results from those companies. Looking for the goals defined in the federal law, port service quality can be measured through the use of indicators, organized in six dimensions: 1) Market; 2) Quality of Service; 3) Prices and Tariffs; 4) Productivity; 5) Socio environmental; and 6) Financial Management.Basado en experiencias de otros sectores regulados y en el sector internacional de puertos, este artículo busca proponer un conjunto de medidas y padrones para utilizar en la evaluación del servicio adecuado de la actividad de puertos, con foco en la mensuración de resultados de la gestión de las Autoridades de Puertos y de los Arrendatarios. Desde los objetivos definidos en la Ley nº 12.815/2013, la cualidad del servicio de puertos podrá ser evaluada y constantemente supervisada por medio del uso de indicadores estructurados en seis dimensiones: 1) Mercado; 2) Calidad del Servicio Prestado; 3) Modicidad de Precios y Tarifas; 4) Productividad; 5) Socio ambiental; y 6) Situación Económico-Financiera.Com base em experiências de outros setores regulados e no setor portuário internacional, este artigo busca propor um conjunto de medidas e padrões a serem utilizados na avaliação do serviço adequado da atividade portuária, focando na mensuração dos resultados da gestão das Autoridades Portuárias e dos Arrendatários. A partir dos objetivos definidos na Lei nº 12.815/2013, a qualidade do serviço portuário poderá ser aferida e constantemente monitorada por meio do uso de indicadores estruturados em seis dimensões: 1) Mercado; 2) Qualidade do Serviço Prestado; 3) Modicidade de Preços e Tarifas; 4) Produtividade; 5) Socioambiental; e 6) Situação Econômico-Financeira. Universidade do Sul de Santa Catarina2017-06-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/452610.19177/reen.v10e02017%pRevista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 10 (2017): Edição Especial 1; 211-2461984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4526/pdfCopyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessFernandes Hanones, FabianeMonteiro, Sandro José2018-07-06T15:07:07Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4526Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:31.748901Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A PERFORMANCE EVALUATION MODEL TO BRAZILIAN´S PUBLICS PORTS: A REGULATORY PERSPECTIVE PROPUESTA DE EVALUACIÓN DE RENDIMIENTO DE LAS AUTORIDADES PORTUARIAS Y DE SUS ARRENDATARIOS: UNA PERSPECTIVA REGULATORIA PROPOSTA DE AVALIAÇÃO DE DESEMPENHO DAS AUTORIDADES PORTUÁRIAS E DE SEUS ARRENDATÁRIOS: UMA PERSPECTIVA REGULATÓRIA |
title |
A PERFORMANCE EVALUATION MODEL TO BRAZILIAN´S PUBLICS PORTS: A REGULATORY PERSPECTIVE |
spellingShingle |
A PERFORMANCE EVALUATION MODEL TO BRAZILIAN´S PUBLICS PORTS: A REGULATORY PERSPECTIVE Fernandes Hanones, Fabiane Indicators Performance Parameters Ports. Indicadores Desempeño Parámetros Puertos. Indicadores Desempenho Parâmetros Portos. |
title_short |
A PERFORMANCE EVALUATION MODEL TO BRAZILIAN´S PUBLICS PORTS: A REGULATORY PERSPECTIVE |
title_full |
A PERFORMANCE EVALUATION MODEL TO BRAZILIAN´S PUBLICS PORTS: A REGULATORY PERSPECTIVE |
title_fullStr |
A PERFORMANCE EVALUATION MODEL TO BRAZILIAN´S PUBLICS PORTS: A REGULATORY PERSPECTIVE |
title_full_unstemmed |
A PERFORMANCE EVALUATION MODEL TO BRAZILIAN´S PUBLICS PORTS: A REGULATORY PERSPECTIVE |
title_sort |
A PERFORMANCE EVALUATION MODEL TO BRAZILIAN´S PUBLICS PORTS: A REGULATORY PERSPECTIVE |
author |
Fernandes Hanones, Fabiane |
author_facet |
Fernandes Hanones, Fabiane Monteiro, Sandro José |
author_role |
author |
author2 |
Monteiro, Sandro José |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fernandes Hanones, Fabiane Monteiro, Sandro José |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Indicators Performance Parameters Ports. Indicadores Desempeño Parámetros Puertos. Indicadores Desempenho Parâmetros Portos. |
topic |
Indicators Performance Parameters Ports. Indicadores Desempeño Parámetros Puertos. Indicadores Desempenho Parâmetros Portos. |
description |
Based on experiences from other regulated sectors and on the international port sector as well, this article intend to propose a set of evaluative measures and standards for the assessment of proper service for port activities, focusing to estimates efforts and results from those companies. Looking for the goals defined in the federal law, port service quality can be measured through the use of indicators, organized in six dimensions: 1) Market; 2) Quality of Service; 3) Prices and Tariffs; 4) Productivity; 5) Socio environmental; and 6) Financial Management. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-06-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4526 10.19177/reen.v10e02017%p |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4526 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v10e02017%p |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4526/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 10 (2017): Edição Especial 1; 211-246 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220658010947584 |