CRITICAL THINKING AND CREATIVITY IN EDUCATION: COMPLEMENTARITY AND NEED IN FRONT OF COVID-19
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/9666 |
Resumo: | Critical thinking and creativity share numerous characteristics, since they are educational tools that are very useful in a society like today, in which mere conventional knowledge of the school curriculum is no longer enough to integrate into a variety of professional fields and social sectors. In this sense, it is necessary and urgent to train students to develop an inquiring, critical and investigative spirit, at the same time that they are committed and supportive of global sustainability. Added to this is the recent crisis of Covid-19, which has had a devastating impact on education, making face-to-face teaching impossible in most schools on the planet, which has brought to the fore the need to promote the self-regulation of students in their learning from home. |
id |
UNISUL-4_13ba58d298b82a8e5cac9fa1f10c7e73 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/9666 |
network_acronym_str |
UNISUL-4 |
network_name_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
CRITICAL THINKING AND CREATIVITY IN EDUCATION: COMPLEMENTARITY AND NEED IN FRONT OF COVID-19PENSAMIENTO CRÍTICO Y CREATIVIDAD EN EDUCACIÓN: COMPLEMENTARIEDAD Y NECESIDAD FRENTE A LA COVID-19PENSAMENTO CRÍTICO E CRIATIVIDADE NA EDUCAÇÃO: COMPLEMENTARIDADE E NECESSIDADE FRENTE À COVID-19Creativity developmentCritical thinking developmentTransferable skillsDistance teachingSelf-regulation of learning.Desarrollo de la creatividadDesarrollo del pensamiento críticoCompetencias transversalesEducación a distanciaAutorregulación del aprendizaje.Desenvolvimento de criatividadeDesenvolvimento de pensamento críticoCompetências transversaisEnsino a distânciaAutorregulação da aprendizagem.Critical thinking and creativity share numerous characteristics, since they are educational tools that are very useful in a society like today, in which mere conventional knowledge of the school curriculum is no longer enough to integrate into a variety of professional fields and social sectors. In this sense, it is necessary and urgent to train students to develop an inquiring, critical and investigative spirit, at the same time that they are committed and supportive of global sustainability. Added to this is the recent crisis of Covid-19, which has had a devastating impact on education, making face-to-face teaching impossible in most schools on the planet, which has brought to the fore the need to promote the self-regulation of students in their learning from home.El pensamiento crítico y la creatividad comparten numerosas características, como herramientas educativas de gran utilidad en una sociedad como la actual, en la que ya no es suficiente el mero conocimiento convencional del currículo escolar para integrarse en una variedad de ámbitos profesionales y sectores sociales. En este sentido, es necesario y urgente formar al alumnado para desarrollar un espíritu indagador, crítico e investigador, al mismo tiempo que comprometido y solidario con la sostenibilidad global. A ello se une la reciente crisis de la Covid-19, que ha tenido un impacto devastador en la educación, imposibilitando la enseñanza presencial en la mayoría de las escuelas del planeta, lo que ha traído al primer plano la necesidad de promover la autorregulación de los alumnos en su aprendizaje desde casa. O pensamento crítico e a criatividade compartilham inúmeras características, como ferramentas educacionais muito úteis em uma sociedade como a atual, na qual o mero conhecimento convencional do currículo escolar não é mais suficiente para integrar-se a uma variedade de campos profissionais e setores sociais. Nesse sentido, é necessário e urgente treinar os alunos para desenvolver um espírito questionador, crítico e investigativo, ao mesmo tempo que comprometido e solidário com a sustentabilidade global. Além disso, está a recente crise do Covid-19, que teve um impacto devastador na educação, o que trouxe para o primeiro plano a necessidade de promover a autorregulação dos alunos na sua aprendizagem em casa.Universidade do Sul de Santa Catarina2020-12-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/966610.19177/prppge.v14e262020289-307Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 14 n. 26 (2020); 289-3072179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/9666/5458Copyright (c) 2020 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho, Themys de Cassia Moura deAlmeida, Leandro da Silva2020-12-11T18:03:32Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/9666Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2020-12-11T18:03:32Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
CRITICAL THINKING AND CREATIVITY IN EDUCATION: COMPLEMENTARITY AND NEED IN FRONT OF COVID-19 PENSAMIENTO CRÍTICO Y CREATIVIDAD EN EDUCACIÓN: COMPLEMENTARIEDAD Y NECESIDAD FRENTE A LA COVID-19 PENSAMENTO CRÍTICO E CRIATIVIDADE NA EDUCAÇÃO: COMPLEMENTARIDADE E NECESSIDADE FRENTE À COVID-19 |
title |
CRITICAL THINKING AND CREATIVITY IN EDUCATION: COMPLEMENTARITY AND NEED IN FRONT OF COVID-19 |
spellingShingle |
CRITICAL THINKING AND CREATIVITY IN EDUCATION: COMPLEMENTARITY AND NEED IN FRONT OF COVID-19 Carvalho, Themys de Cassia Moura de Creativity development Critical thinking development Transferable skills Distance teaching Self-regulation of learning. Desarrollo de la creatividad Desarrollo del pensamiento crítico Competencias transversales Educación a distancia Autorregulación del aprendizaje. Desenvolvimento de criatividade Desenvolvimento de pensamento crítico Competências transversais Ensino a distância Autorregulação da aprendizagem. |
title_short |
CRITICAL THINKING AND CREATIVITY IN EDUCATION: COMPLEMENTARITY AND NEED IN FRONT OF COVID-19 |
title_full |
CRITICAL THINKING AND CREATIVITY IN EDUCATION: COMPLEMENTARITY AND NEED IN FRONT OF COVID-19 |
title_fullStr |
CRITICAL THINKING AND CREATIVITY IN EDUCATION: COMPLEMENTARITY AND NEED IN FRONT OF COVID-19 |
title_full_unstemmed |
CRITICAL THINKING AND CREATIVITY IN EDUCATION: COMPLEMENTARITY AND NEED IN FRONT OF COVID-19 |
title_sort |
CRITICAL THINKING AND CREATIVITY IN EDUCATION: COMPLEMENTARITY AND NEED IN FRONT OF COVID-19 |
author |
Carvalho, Themys de Cassia Moura de |
author_facet |
Carvalho, Themys de Cassia Moura de Almeida, Leandro da Silva |
author_role |
author |
author2 |
Almeida, Leandro da Silva |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Carvalho, Themys de Cassia Moura de Almeida, Leandro da Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Creativity development Critical thinking development Transferable skills Distance teaching Self-regulation of learning. Desarrollo de la creatividad Desarrollo del pensamiento crítico Competencias transversales Educación a distancia Autorregulación del aprendizaje. Desenvolvimento de criatividade Desenvolvimento de pensamento crítico Competências transversais Ensino a distância Autorregulação da aprendizagem. |
topic |
Creativity development Critical thinking development Transferable skills Distance teaching Self-regulation of learning. Desarrollo de la creatividad Desarrollo del pensamiento crítico Competencias transversales Educación a distancia Autorregulación del aprendizaje. Desenvolvimento de criatividade Desenvolvimento de pensamento crítico Competências transversais Ensino a distância Autorregulação da aprendizagem. |
description |
Critical thinking and creativity share numerous characteristics, since they are educational tools that are very useful in a society like today, in which mere conventional knowledge of the school curriculum is no longer enough to integrate into a variety of professional fields and social sectors. In this sense, it is necessary and urgent to train students to develop an inquiring, critical and investigative spirit, at the same time that they are committed and supportive of global sustainability. Added to this is the recent crisis of Covid-19, which has had a devastating impact on education, making face-to-face teaching impossible in most schools on the planet, which has brought to the fore the need to promote the self-regulation of students in their learning from home. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/9666 10.19177/prppge.v14e262020289-307 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/9666 |
identifier_str_mv |
10.19177/prppge.v14e262020289-307 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/9666/5458 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 14 n. 26 (2020); 289-307 2179-2534 reponame:Poiésis (Tubarão. Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
collection |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistapoiesis@unisul.br |
_version_ |
1800218749035347968 |