Relações públicas em uma nova perspectiva de atuação: empresas start-up
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/120668 |
Resumo: | This paper presents a new playing field for the public relations professional: the start-ups. This new company, with characteristics of fast growth and high-risk investments, becomes an alternative and, at the same time, opportunity for innovative projects that turns from theory into real business, product or service. This way, the work starts on the context of innovation and spread of new ideas, so people can understand the importance of the promotion and study of new ways to market. Faced with this context, public relations professionals are becoming essential in the mediating process of scenario analysis for the implantation of start-ups, as well as the communication of innovation and insight in this new business environment |
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Relações públicas em uma nova perspectiva de atuação: empresas start-upDesenvolvimento organizacional - AdministraçãoEmpreendedorismoRelações PúblicasEntrepreneurshipPublic RelationsThis paper presents a new playing field for the public relations professional: the start-ups. This new company, with characteristics of fast growth and high-risk investments, becomes an alternative and, at the same time, opportunity for innovative projects that turns from theory into real business, product or service. This way, the work starts on the context of innovation and spread of new ideas, so people can understand the importance of the promotion and study of new ways to market. Faced with this context, public relations professionals are becoming essential in the mediating process of scenario analysis for the implantation of start-ups, as well as the communication of innovation and insight in this new business environmentEste trabalho apresenta um novo campo de atuação para o profissional de Relações Públicas: as start-ups. Este novo tipo de empresa, com características de crescimento acelerado e investimentos de alto risco, torna-se alternativa e ao mesmo tempo oportunidade para que projetos inovadores saiam do papel e se transformem em uma empresa, um produto ou um serviço real. Neste sentido, o trabalho parte da contextualização da inovação e da difusão de novas idéias, para a compreensão da importância do fomento e do estudo de novas práticas para o mercado. Frente a este contexto, os profissionais de Relações Públicas tornam-se essenciais para a mediação no processo de análise de cenários para a implantação de empresas start-ups, assim como na comunicação da inovação e na percepção deste novo ambiente empresarialUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Dias, Dalva Aleixo [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Procópio, Fabio Santos [UNESP]2015-03-23T15:27:44Z2015-03-23T15:27:44Z2010info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfPROCÓPIO, Fabio Santos. Relações públicas em uma nova perspectiva de atuação: empresas start-up. 2010. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2010.http://hdl.handle.net/11449/120668000650167procopio_fs_tcc_bauru.pdf9007762784859972Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-19T19:17:53Zoai:repositorio.unesp.br:11449/120668Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T18:58:16.193265Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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