Desenvolvimento de um jogo educacional de cunho sócio-histórico
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/118141 |
Resumo: | With the technology evolution for school proposals, became necessary the creation and modifica- tion of the pedagogical paradigms applied in the classroom. With this in mind, this monograph attempts to explain clearly and succinctly how to develop a complete game, following the precepts of appropriate pedagogy and software engineering steps, explaining the main entertainment devices and graphics suitable for the student’s intellectual development. Therefore, it is studied throughout this academic work, the complete process of development, making use of the development language ActionScript 3.0 , aided by some other technologies, show- ing that the use of technology articles in the classroom is possible and highly indicated |
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Desenvolvimento de um jogo educacional de cunho sócio-históricoEngenharia de softwareActionScript (Linguagem de programação de computador)Jogos educativosJogos eletronicosSoftware engineeringWith the technology evolution for school proposals, became necessary the creation and modifica- tion of the pedagogical paradigms applied in the classroom. With this in mind, this monograph attempts to explain clearly and succinctly how to develop a complete game, following the precepts of appropriate pedagogy and software engineering steps, explaining the main entertainment devices and graphics suitable for the student’s intellectual development. Therefore, it is studied throughout this academic work, the complete process of development, making use of the development language ActionScript 3.0 , aided by some other technologies, show- ing that the use of technology articles in the classroom is possible and highly indicatedCom a evolução dos meios tecnológicos voltados para escola, faz-se necessário a modificação e criação dos paradigmas pedagógicos aplicados em sala de aula. Tendo isso em vista, esse trabalho tenta explanar de forma clara e sucinta como desenvolver um jogo completo, seguindo os preceitos adequados de pedagogia e Engenharia de Software, explicitando os principais artifícios lúdicos e gráficos adequados para o desenvolvimento intelectual do aluno. Para tanto, é estudado, ao longo dessa monografia, o processo de desenvolvimento por com- pleto, fazendo uso da linguagem de desenvolvimento ActionScript 3.0 , auxiliada por alguns outros tipos de tecnologias, mostrando como o uso de artigos tecnológicos na sala de aula é possível e altamente indicadoUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Sacoman, Marco Antônio Rahal [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Avelar, Felipe Teixeira de [UNESP]2015-03-23T15:06:03Z2015-03-23T15:06:03Z2012info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfAVELAR, Felipe Teixeira de. Desenvolvimento de um jogo educacional de cunho sócio-histórico. 2012. . Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharel em Ciência da Computação) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências, 2012.http://hdl.handle.net/11449/118141000797721000797721.pdf13213356238736850000-0002-4597-5464Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-23T14:26:02Zoai:repositorio.unesp.br:11449/118141Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T15:35:23.421754Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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