WITHOUT CHALK AND WITH DANCE: THE USE OF TIK TOK FOR COMPLEMENTARY EDUCATION BEYOND THE CLASSROOM

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Seligman, Laura
Data de Publicação: 2024
Outros Autores: Bona , Rafael José
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Inovação
Texto Completo: http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/9271
Resumo: The inclusion of new pedagogical practices that include the languages ​​of information and communication technologies is an emerging need in contemporary times. The transformation of ways of learning is demanding that teachers also change the way of teaching. In this context, this article analyzes strategies used by six Brazilian teachers on the social networking platform TikTok. As a methodology, we used the VDA (Video Data Analysis) described by Nassauer and Legewie (2021). The results pointed to innovations and a great engagement of the audience in the contents that used strategies different from the traditional ones in the classroom.
id USCS_b48d32b733700e5d6ef196484a8a5251
oai_identifier_str oai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/9271
network_acronym_str USCS
network_name_str Comunicação & Inovação
repository_id_str
spelling WITHOUT CHALK AND WITH DANCE: THE USE OF TIK TOK FOR COMPLEMENTARY EDUCATION BEYOND THE CLASSROOMSEM GIZ E COM DANÇA: O USO DO TIK TOK PARA UMA EDUCAÇÃO COMPLEMENTAR ALÉM DA SALA DE AULAEducationSocial MediaTikTokTeachingCommunicationEducaçãoMídias SociaisTikTokEnsinoComunicaçãoThe inclusion of new pedagogical practices that include the languages ​​of information and communication technologies is an emerging need in contemporary times. The transformation of ways of learning is demanding that teachers also change the way of teaching. In this context, this article analyzes strategies used by six Brazilian teachers on the social networking platform TikTok. As a methodology, we used the VDA (Video Data Analysis) described by Nassauer and Legewie (2021). The results pointed to innovations and a great engagement of the audience in the contents that used strategies different from the traditional ones in the classroom.A inclusão de novas práticas pedagógicas que incluam as linguagens das tecnologias da informação e da comunicação é uma necessidade emergente na contemporaneidade. A transformação das formas de aprender estão exigindo que professores também mudem a forma de ensinar. Nesse contexto, o presente artigo analisa estratégias usadas por seis professores brasileiros na plataforma de rede social TikTok. Como metodologia, usamos a VDA (Video Data Analysis) descrita por Nassauer e Legewie (2021). Os resultados apontaram inovações e um grande engajamento da audiência nos conteúdos que usaram estratégias diferentes das tradicionais em sala de aula.Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS2024-01-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/927110.13037/ci.vol24.e20239271Comunicação & Inovação; v. 24 (2023): COMUNICAÇÃO & INOVAÇÃO; e202392712178-01451809-564Xreponame:Comunicação & Inovaçãoinstname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)instacron:USCSporhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/9271/4050Copyright (c) 2024 Laura Seligman, Rafael José Bona https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSeligman, LauraBona , Rafael José2024-04-05T12:29:48Zoai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/9271Revistahttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/PUBhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/oairevistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br2178-01451809-564Xopendoar:2024-04-05T12:29:48Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)false
dc.title.none.fl_str_mv WITHOUT CHALK AND WITH DANCE: THE USE OF TIK TOK FOR COMPLEMENTARY EDUCATION BEYOND THE CLASSROOM
SEM GIZ E COM DANÇA: O USO DO TIK TOK PARA UMA EDUCAÇÃO COMPLEMENTAR ALÉM DA SALA DE AULA
title WITHOUT CHALK AND WITH DANCE: THE USE OF TIK TOK FOR COMPLEMENTARY EDUCATION BEYOND THE CLASSROOM
spellingShingle WITHOUT CHALK AND WITH DANCE: THE USE OF TIK TOK FOR COMPLEMENTARY EDUCATION BEYOND THE CLASSROOM
Seligman, Laura
Education
Social Media
TikTok
Teaching
Communication
Educação
Mídias Sociais
TikTok
Ensino
Comunicação
title_short WITHOUT CHALK AND WITH DANCE: THE USE OF TIK TOK FOR COMPLEMENTARY EDUCATION BEYOND THE CLASSROOM
title_full WITHOUT CHALK AND WITH DANCE: THE USE OF TIK TOK FOR COMPLEMENTARY EDUCATION BEYOND THE CLASSROOM
title_fullStr WITHOUT CHALK AND WITH DANCE: THE USE OF TIK TOK FOR COMPLEMENTARY EDUCATION BEYOND THE CLASSROOM
title_full_unstemmed WITHOUT CHALK AND WITH DANCE: THE USE OF TIK TOK FOR COMPLEMENTARY EDUCATION BEYOND THE CLASSROOM
title_sort WITHOUT CHALK AND WITH DANCE: THE USE OF TIK TOK FOR COMPLEMENTARY EDUCATION BEYOND THE CLASSROOM
author Seligman, Laura
author_facet Seligman, Laura
Bona , Rafael José
author_role author
author2 Bona , Rafael José
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Seligman, Laura
Bona , Rafael José
dc.subject.por.fl_str_mv Education
Social Media
TikTok
Teaching
Communication
Educação
Mídias Sociais
TikTok
Ensino
Comunicação
topic Education
Social Media
TikTok
Teaching
Communication
Educação
Mídias Sociais
TikTok
Ensino
Comunicação
description The inclusion of new pedagogical practices that include the languages ​​of information and communication technologies is an emerging need in contemporary times. The transformation of ways of learning is demanding that teachers also change the way of teaching. In this context, this article analyzes strategies used by six Brazilian teachers on the social networking platform TikTok. As a methodology, we used the VDA (Video Data Analysis) described by Nassauer and Legewie (2021). The results pointed to innovations and a great engagement of the audience in the contents that used strategies different from the traditional ones in the classroom.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-01-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/9271
10.13037/ci.vol24.e20239271
url http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/9271
identifier_str_mv 10.13037/ci.vol24.e20239271
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/9271/4050
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2024 Laura Seligman, Rafael José Bona
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2024 Laura Seligman, Rafael José Bona
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS
publisher.none.fl_str_mv Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Inovação; v. 24 (2023): COMUNICAÇÃO & INOVAÇÃO; e20239271
2178-0145
1809-564X
reponame:Comunicação & Inovação
instname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)
instacron:USCS
instname_str Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)
instacron_str USCS
institution USCS
reponame_str Comunicação & Inovação
collection Comunicação & Inovação
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)
repository.mail.fl_str_mv revistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br
_version_ 1798313368317067264