Afetividade e relacionamentos em tempos de isolamento social: intensificação do uso de mídias sociais para interação durante a pandemia de COVID-19: Emotions and relationships during social isolation: intensifying the use of social media for interaction during the COVID-19 pandemic
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Inovação |
Texto Completo: | http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/7283 |
Resumo: | With the rapid dissemination of the new coronavirus (COVID-19) on a global scale, social distance became an important form of containing the pandemic and to prevent the depletion of the health system. In the face of this long worldwide quarantine, an unprecedented situation in human history, this study aims to discuss changes in emotional well-being and how social media has been used for relationship maintenance during the isolation period. Based on a quantitative survey (N = 725), this paper discusses how online interactions were conducted as a way of coping with social isolation. |
id |
USCS_df7ffd0f6e497f513ae77c0845176222 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/7283 |
network_acronym_str |
USCS |
network_name_str |
Comunicação & Inovação |
repository_id_str |
|
spelling |
Afetividade e relacionamentos em tempos de isolamento social: intensificação do uso de mídias sociais para interação durante a pandemia de COVID-19: Emotions and relationships during social isolation: intensifying the use of social media for interaction during the COVID-19 pandemicCOVID-19, coronavirus, pandemic, social isolation, social media, interactionCOVID-19, coronavírus, pandemia, isolamento social, mídias sociais, interaçãoWith the rapid dissemination of the new coronavirus (COVID-19) on a global scale, social distance became an important form of containing the pandemic and to prevent the depletion of the health system. In the face of this long worldwide quarantine, an unprecedented situation in human history, this study aims to discuss changes in emotional well-being and how social media has been used for relationship maintenance during the isolation period. Based on a quantitative survey (N = 725), this paper discusses how online interactions were conducted as a way of coping with social isolation.Com a rápida disseminação do novo coronavírus (COVID-19) em escala global, o distanciamento social passou a ser imposto como importante forma de contenção da pandemia e para evitar o esgotamento do sistema de saúde. Diante desta longa quarentena mundial, situação inédita na história da humanidade, este estudo visa discutir as mudanças no bem-estar emocional e como as mídias sociais passaram a ser usadas para a manutenção dos relacionamentos com amigos e familiares no período de isolamento. Através de uma pesquisa quantitativa (N=725), buscou-se refletir sobre como as interações online foram conduzidas como forma de enfrentamento do distanciamento social que inviabilizou os contatos presenciais.Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS2020-11-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/7283Comunicação & Inovação; v. 21 n. 47 (2020): Revista Comunicação & Inovação2178-01451809-564Xreponame:Comunicação & Inovaçãoinstname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)instacron:USCSporhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/7283/3187Copyright (c) 2020 Alex Primohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPrimo, Alex2022-10-04T19:13:48Zoai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/7283Revistahttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/PUBhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/oairevistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br2178-01451809-564Xopendoar:2022-10-04T19:13:48Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Afetividade e relacionamentos em tempos de isolamento social: intensificação do uso de mídias sociais para interação durante a pandemia de COVID-19: Emotions and relationships during social isolation: intensifying the use of social media for interaction during the COVID-19 pandemic |
title |
Afetividade e relacionamentos em tempos de isolamento social: intensificação do uso de mídias sociais para interação durante a pandemia de COVID-19: Emotions and relationships during social isolation: intensifying the use of social media for interaction during the COVID-19 pandemic |
spellingShingle |
Afetividade e relacionamentos em tempos de isolamento social: intensificação do uso de mídias sociais para interação durante a pandemia de COVID-19: Emotions and relationships during social isolation: intensifying the use of social media for interaction during the COVID-19 pandemic Primo, Alex COVID-19, coronavirus, pandemic, social isolation, social media, interaction COVID-19, coronavírus, pandemia, isolamento social, mídias sociais, interação |
title_short |
Afetividade e relacionamentos em tempos de isolamento social: intensificação do uso de mídias sociais para interação durante a pandemia de COVID-19: Emotions and relationships during social isolation: intensifying the use of social media for interaction during the COVID-19 pandemic |
title_full |
Afetividade e relacionamentos em tempos de isolamento social: intensificação do uso de mídias sociais para interação durante a pandemia de COVID-19: Emotions and relationships during social isolation: intensifying the use of social media for interaction during the COVID-19 pandemic |
title_fullStr |
Afetividade e relacionamentos em tempos de isolamento social: intensificação do uso de mídias sociais para interação durante a pandemia de COVID-19: Emotions and relationships during social isolation: intensifying the use of social media for interaction during the COVID-19 pandemic |
title_full_unstemmed |
Afetividade e relacionamentos em tempos de isolamento social: intensificação do uso de mídias sociais para interação durante a pandemia de COVID-19: Emotions and relationships during social isolation: intensifying the use of social media for interaction during the COVID-19 pandemic |
title_sort |
Afetividade e relacionamentos em tempos de isolamento social: intensificação do uso de mídias sociais para interação durante a pandemia de COVID-19: Emotions and relationships during social isolation: intensifying the use of social media for interaction during the COVID-19 pandemic |
author |
Primo, Alex |
author_facet |
Primo, Alex |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Primo, Alex |
dc.subject.por.fl_str_mv |
COVID-19, coronavirus, pandemic, social isolation, social media, interaction COVID-19, coronavírus, pandemia, isolamento social, mídias sociais, interação |
topic |
COVID-19, coronavirus, pandemic, social isolation, social media, interaction COVID-19, coronavírus, pandemia, isolamento social, mídias sociais, interação |
description |
With the rapid dissemination of the new coronavirus (COVID-19) on a global scale, social distance became an important form of containing the pandemic and to prevent the depletion of the health system. In the face of this long worldwide quarantine, an unprecedented situation in human history, this study aims to discuss changes in emotional well-being and how social media has been used for relationship maintenance during the isolation period. Based on a quantitative survey (N = 725), this paper discusses how online interactions were conducted as a way of coping with social isolation. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-11-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/7283 |
url |
http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/7283 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/7283/3187 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Alex Primo https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Alex Primo https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Inovação; v. 21 n. 47 (2020): Revista Comunicação & Inovação 2178-0145 1809-564X reponame:Comunicação & Inovação instname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS) instacron:USCS |
instname_str |
Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS) |
instacron_str |
USCS |
institution |
USCS |
reponame_str |
Comunicação & Inovação |
collection |
Comunicação & Inovação |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br |
_version_ |
1798313369917194240 |