Turismo e valorização do lugar
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 1998 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Turismo em Análise |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/63421 |
Resumo: | This paper discusses the increasing importance of the meaning and the value of the place concerning the touristic activity, in a process of globalization where the main trend is to become similar. ln this way it presents the strategy that is being used by the local governments to face the increasing competition among cities. They try to sell the city having as the main tools the policies of place marketing and city marketing and highlighting the condition of being unique to take the advantages of the meaning and the value of each different place. That is the "sense of place". Besides the manyopportunities offered by many urban centers (urban design, products, history, knowledge, business, fellings and emotions), the natural environment emerges as a strong attribute to contribute to make this difference. |
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Turismo e valorização do lugarturismo urbanolugarcity marketingmarketing do lugargestão urbana.urban tourismsense of placecity marketingplace marketingurban management.This paper discusses the increasing importance of the meaning and the value of the place concerning the touristic activity, in a process of globalization where the main trend is to become similar. ln this way it presents the strategy that is being used by the local governments to face the increasing competition among cities. They try to sell the city having as the main tools the policies of place marketing and city marketing and highlighting the condition of being unique to take the advantages of the meaning and the value of each different place. That is the "sense of place". Besides the manyopportunities offered by many urban centers (urban design, products, history, knowledge, business, fellings and emotions), the natural environment emerges as a strong attribute to contribute to make this difference.Discute a importância crescente do significado e do valor do lugar para o desenvolvimento da atividade turística, dentro do processo de globalização onde a tendência natural é a uniformização do território num processo geral de homogeneização que investe sobretudo nos aspectos de consumo e informação. Desta forma, apresenta a estratégia usada pelas municipalidades para enfrentar a competição entre cidades transformando-as num produto de consumo. Passam a adotar, portanto, políticas de marketing do lugar e city marketing, onde a condição de ser único é enfatizada como forma de diferenciação, respaldada, muitas vezes, na valorização do significado lugar. Ao lado das diversas oportunidades oferecidas pelos Centros urbanos (arquitetura, história, conhecimento, negócios, sentimentos e emoções), o ambiente natural aparece, então, como um forte atributo locacional nessa busca pelo ser singular.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes1998-05-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Pares Peer-reviewedRevisado por paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/6342110.11606/issn.1984-4867.v9i1p7-19Revista Turismo em Análise; Vol. 9 No. 1 (1998); 7-19Revista Turismo em Análise; Vol. 9 Núm. 1 (1998); 7-19Revista Turismo em Análise; v. 9 n. 1 (1998); 7-191984-48670103-5541reponame:Revista Turismo em Análiseinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/63421/66164Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análiseinfo:eu-repo/semantics/openAccessVargas, Heliana Comin2013-12-19T11:35:09Zoai:revistas.usp.br:article/63421Revistahttps://www.revistas.usp.br/rtaPUBhttps://www.revistas.usp.br/rta/oaitanalise@usp.br || bragadc@usp.br1984-48670103-5541opendoar:2013-12-19T11:35:09Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP)false |
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