Who serves communication? Brazil , inequality and class struggle

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Grohmann, Rafael
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Educação (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/111940
Resumo: The book A tolice da inteligência brasileira of Jesse Souza puts us to think that the contributions of Brazilian intellectuals and communication in the class struggles, in the reproduction of inequalities and nation projects. For a non-sterile science of communication, it is urgent to incorporate reflections on the Brazilian reality.
id USP-71_40c5917b6ee928138af101ffda1c7e75
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/111940
network_acronym_str USP-71
network_name_str Comunicação & Educação (Online)
repository_id_str
spelling Who serves communication? Brazil , inequality and class struggleA quem serve a comunicação? Brasil, desigualdades e luta de classesBrasilcomunicaçãoclassesdesigualdade.ComunicaçãoThe book A tolice da inteligência brasileira of Jesse Souza puts us to think that the contributions of Brazilian intellectuals and communication in the class struggles, in the reproduction of inequalities and nation projects. For a non-sterile science of communication, it is urgent to incorporate reflections on the Brazilian reality.O livro “A tolice da inteligência brasileira”, de Jessé Souza, nos coloca a pensar quais as contribuições dos intelectuais brasileiros e da comunicação na luta de classes, na reprodução das desigualdades e nos projetos de país. Por uma ciência da comunicação não-estéril, urge incorporar reflexões sobre a realidade brasileira.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2016-05-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/11194010.11606/issn.2316-9125.v21i1p147-153Comunicação & Educação; v. 21 n. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 147-153Comunicação & Educação; Vol. 21 No. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 147-153Comunicação & Educação; Vol. 21 Núm. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 147-1532316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/111940/112717Copyright (c) 2016 Comunicação & Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessGrohmann, Rafael2016-05-02T18:50:25Zoai:revistas.usp.br:article/111940Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:22.287036Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv Who serves communication? Brazil , inequality and class struggle
A quem serve a comunicação? Brasil, desigualdades e luta de classes
title Who serves communication? Brazil , inequality and class struggle
spellingShingle Who serves communication? Brazil , inequality and class struggle
Grohmann, Rafael
Brasil
comunicação
classes
desigualdade.
Comunicação
title_short Who serves communication? Brazil , inequality and class struggle
title_full Who serves communication? Brazil , inequality and class struggle
title_fullStr Who serves communication? Brazil , inequality and class struggle
title_full_unstemmed Who serves communication? Brazil , inequality and class struggle
title_sort Who serves communication? Brazil , inequality and class struggle
author Grohmann, Rafael
author_facet Grohmann, Rafael
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Grohmann, Rafael
dc.subject.por.fl_str_mv Brasil
comunicação
classes
desigualdade.
Comunicação
topic Brasil
comunicação
classes
desigualdade.
Comunicação
description The book A tolice da inteligência brasileira of Jesse Souza puts us to think that the contributions of Brazilian intellectuals and communication in the class struggles, in the reproduction of inequalities and nation projects. For a non-sterile science of communication, it is urgent to incorporate reflections on the Brazilian reality.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-05-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/111940
10.11606/issn.2316-9125.v21i1p147-153
url https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/111940
identifier_str_mv 10.11606/issn.2316-9125.v21i1p147-153
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/111940/112717
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Comunicação & Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Comunicação & Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação & Educação; v. 21 n. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 147-153
Comunicação & Educação; Vol. 21 No. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 147-153
Comunicação & Educação; Vol. 21 Núm. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 147-153
2316-9125
0104-6829
reponame:Comunicação & Educação (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Comunicação & Educação (Online)
collection Comunicação & Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv comueduc@usp.br
_version_ 1797047092113309696