Who serves communication? Brazil , inequality and class struggle
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/111940 |
Resumo: | The book A tolice da inteligência brasileira of Jesse Souza puts us to think that the contributions of Brazilian intellectuals and communication in the class struggles, in the reproduction of inequalities and nation projects. For a non-sterile science of communication, it is urgent to incorporate reflections on the Brazilian reality. |
id |
USP-71_40c5917b6ee928138af101ffda1c7e75 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/111940 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Who serves communication? Brazil , inequality and class struggleA quem serve a comunicação? Brasil, desigualdades e luta de classesBrasilcomunicaçãoclassesdesigualdade.ComunicaçãoThe book A tolice da inteligência brasileira of Jesse Souza puts us to think that the contributions of Brazilian intellectuals and communication in the class struggles, in the reproduction of inequalities and nation projects. For a non-sterile science of communication, it is urgent to incorporate reflections on the Brazilian reality.O livro “A tolice da inteligência brasileira”, de Jessé Souza, nos coloca a pensar quais as contribuições dos intelectuais brasileiros e da comunicação na luta de classes, na reprodução das desigualdades e nos projetos de país. Por uma ciência da comunicação não-estéril, urge incorporar reflexões sobre a realidade brasileira.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2016-05-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/11194010.11606/issn.2316-9125.v21i1p147-153Comunicação & Educação; v. 21 n. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 147-153Comunicação & Educação; Vol. 21 No. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 147-153Comunicação & Educação; Vol. 21 Núm. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 147-1532316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/111940/112717Copyright (c) 2016 Comunicação & Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessGrohmann, Rafael2016-05-02T18:50:25Zoai:revistas.usp.br:article/111940Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:22.287036Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Who serves communication? Brazil , inequality and class struggle A quem serve a comunicação? Brasil, desigualdades e luta de classes |
title |
Who serves communication? Brazil , inequality and class struggle |
spellingShingle |
Who serves communication? Brazil , inequality and class struggle Grohmann, Rafael Brasil comunicação classes desigualdade. Comunicação |
title_short |
Who serves communication? Brazil , inequality and class struggle |
title_full |
Who serves communication? Brazil , inequality and class struggle |
title_fullStr |
Who serves communication? Brazil , inequality and class struggle |
title_full_unstemmed |
Who serves communication? Brazil , inequality and class struggle |
title_sort |
Who serves communication? Brazil , inequality and class struggle |
author |
Grohmann, Rafael |
author_facet |
Grohmann, Rafael |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Grohmann, Rafael |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Brasil comunicação classes desigualdade. Comunicação |
topic |
Brasil comunicação classes desigualdade. Comunicação |
description |
The book A tolice da inteligência brasileira of Jesse Souza puts us to think that the contributions of Brazilian intellectuals and communication in the class struggles, in the reproduction of inequalities and nation projects. For a non-sterile science of communication, it is urgent to incorporate reflections on the Brazilian reality. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-05-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/111940 10.11606/issn.2316-9125.v21i1p147-153 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/111940 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v21i1p147-153 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/111940/112717 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Comunicação & Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Comunicação & Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 21 n. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 147-153 Comunicação & Educação; Vol. 21 No. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 147-153 Comunicação & Educação; Vol. 21 Núm. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 147-153 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047092113309696 |