Partnership and Cooperation as Management Devices for Radio Thematic Networks
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/81166 |
Resumo: | The paper revisits the experiences of management and evaluation of thematic networks of partnership and cooperation developed since 1994 at OBORÉ Radio, a popular communication company based in São Paulo. It also presents the Permanent Evaluation Model – an intervention project specially produced by the author of the paper in the course of Management of Communicative Processes at ECA-USP and used as an alternative way of measuring the use of radio material for mobilization distributed to their partner radio stations with educational information, especially in the field of Health and Education. |
id |
USP-71_f39fc6481f0a39bff23569a1b49c24ae |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/81166 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Partnership and Cooperation as Management Devices for Radio Thematic NetworksA parceria e a cooperação como dispositivos de gestão de redes temáticas de rádioOBORÉRadioRadio programsThematic networks of partnership and cooperationOBORÉRádioRede de rádiosProgramas de rádioRedes temáticas de parceria e cooperaçãoGestão da ComunicaçãoRede de rádiosRadiodifusãoThe paper revisits the experiences of management and evaluation of thematic networks of partnership and cooperation developed since 1994 at OBORÉ Radio, a popular communication company based in São Paulo. It also presents the Permanent Evaluation Model – an intervention project specially produced by the author of the paper in the course of Management of Communicative Processes at ECA-USP and used as an alternative way of measuring the use of radio material for mobilization distributed to their partner radio stations with educational information, especially in the field of Health and Education.O artigo revisita as experiências de gerenciamento e avaliação de redes temáticas de parceria e cooperação desenvolvidas a partir de 1994 no Núcleo de Rádio da OBORÉ, empresa de comunicação popular com sede na capital de São Paulo. Apresenta também o Modelo de Avaliação Permanente (MAP), um projeto de intervenção especialmente produzido pela autora no curso de Gestão de Processos Comunicacionais na ECA-USP, e desde então aplicado como forma alternativa de mensurar a utilização do material radiofônico de mobilização distribuído às suas emissoras de rádio parceiras com informações educativas, especialmente nas áreas da Saúde e da Educação.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2014-09-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/8116610.11606/issn.2316-9125.v19i2p75-85Comunicação & Educação; v. 19 n. 2 (2014): Educomunicação e Educação Midiática: vertentes históricas; 75-85Comunicação & Educação; Vol. 19 No. 2 (2014): Educomunicação e Educação Midiática: vertentes históricas; 75-85Comunicação & Educação; Vol. 19 Núm. 2 (2014): Educomunicação e Educação Midiática: vertentes históricas; 75-852316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/81166/87475Copyright (c) 2014 Ana Luisa Zaniboni Gomeshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGomes, Ana Luisa Zaniboni2015-05-29T13:49:17Zoai:revistas.usp.br:article/81166Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:17.931975Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Partnership and Cooperation as Management Devices for Radio Thematic Networks A parceria e a cooperação como dispositivos de gestão de redes temáticas de rádio |
title |
Partnership and Cooperation as Management Devices for Radio Thematic Networks |
spellingShingle |
Partnership and Cooperation as Management Devices for Radio Thematic Networks Gomes, Ana Luisa Zaniboni OBORÉ Radio Radio programs Thematic networks of partnership and cooperation OBORÉ Rádio Rede de rádios Programas de rádio Redes temáticas de parceria e cooperação Gestão da Comunicação Rede de rádios Radiodifusão |
title_short |
Partnership and Cooperation as Management Devices for Radio Thematic Networks |
title_full |
Partnership and Cooperation as Management Devices for Radio Thematic Networks |
title_fullStr |
Partnership and Cooperation as Management Devices for Radio Thematic Networks |
title_full_unstemmed |
Partnership and Cooperation as Management Devices for Radio Thematic Networks |
title_sort |
Partnership and Cooperation as Management Devices for Radio Thematic Networks |
author |
Gomes, Ana Luisa Zaniboni |
author_facet |
Gomes, Ana Luisa Zaniboni |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gomes, Ana Luisa Zaniboni |
dc.subject.por.fl_str_mv |
OBORÉ Radio Radio programs Thematic networks of partnership and cooperation OBORÉ Rádio Rede de rádios Programas de rádio Redes temáticas de parceria e cooperação Gestão da Comunicação Rede de rádios Radiodifusão |
topic |
OBORÉ Radio Radio programs Thematic networks of partnership and cooperation OBORÉ Rádio Rede de rádios Programas de rádio Redes temáticas de parceria e cooperação Gestão da Comunicação Rede de rádios Radiodifusão |
description |
The paper revisits the experiences of management and evaluation of thematic networks of partnership and cooperation developed since 1994 at OBORÉ Radio, a popular communication company based in São Paulo. It also presents the Permanent Evaluation Model – an intervention project specially produced by the author of the paper in the course of Management of Communicative Processes at ECA-USP and used as an alternative way of measuring the use of radio material for mobilization distributed to their partner radio stations with educational information, especially in the field of Health and Education. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-09-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/81166 10.11606/issn.2316-9125.v19i2p75-85 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/81166 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v19i2p75-85 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/81166/87475 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Ana Luisa Zaniboni Gomes https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Ana Luisa Zaniboni Gomes https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 19 n. 2 (2014): Educomunicação e Educação Midiática: vertentes históricas; 75-85 Comunicação & Educação; Vol. 19 No. 2 (2014): Educomunicação e Educação Midiática: vertentes históricas; 75-85 Comunicação & Educação; Vol. 19 Núm. 2 (2014): Educomunicação e Educação Midiática: vertentes históricas; 75-85 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047087129427968 |