Comunicação digital: uma questão de estratégia e de relacionamento com públicos
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2005 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Organicom (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138900 |
Resumo: | The article intends to discuss and delimit the role of digital communication in Organizational Communication strategies. It presents a systemization of the conceptual foundations that orientate the Communication strategies when we insert it in the scenario of ICTs and in that of the digital media. Finally, it presents the concept of effectiveness in communication and some examples of the Brazilian praxis, pointing directions for the area. |
id |
USP-72_a6df2addf19c5b9fb17856ae9167e90e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/138900 |
network_acronym_str |
USP-72 |
network_name_str |
Organicom (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Comunicação digital: uma questão de estratégia e de relacionamento com públicosComunicação digital: uma questão de estratégia e de relacionamento com públicosComunicação digital: uma questão de estratégia e de relacionamento com públicosComunicación digital. Comunicación organizacional. Comunicación estratégica integrada.Digital communication. Organizational communication. Integrated strategic communication.Comunicação digital. Comunicação organizacional. Comunicação estratégica integrada.The article intends to discuss and delimit the role of digital communication in Organizational Communication strategies. It presents a systemization of the conceptual foundations that orientate the Communication strategies when we insert it in the scenario of ICTs and in that of the digital media. Finally, it presents the concept of effectiveness in communication and some examples of the Brazilian praxis, pointing directions for the area.El artículo pretende discutir y delimitar el papel de la comunicación digital en las estrategias de Comunicación Organizacional. Presenta una sistematización de los conceptos fundadores que orientan las estrategias de Comunicación cuando las insertamos en el escenario de las TICs y de los medios digitales. Finalmente, presenta el concepto de efectividad de comunicación y algunos ejemplos de la praxis brasileña, mientras que apunta las direcciones para el área.O artigo pretende discutir e delimitar o lugar da comunicação digital na estratégia de Comunicação Organizacional. Sugere ainda uma sistematização dos conceitos fundadores que norteiam as estratégias de Comunicação a partir do cenário das TICs e das mídias digitais. Por fim, apresenta o conceito de eficácia comunicacional e alguns exemplos de práxis brasileira, apontando rumos para a área.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2005-12-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/13890010.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138900Organicom; v. 2 n. 3 (2005): Comunicação digital; 94-1112238-25931807-1236reponame:Organicom (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138900/134248Copyright (c) 2017 Organicominfo:eu-repo/semantics/openAccessCorrêa, Elizabeth Saad2017-10-25T12:47:47Zoai:revistas.usp.br:article/138900Revistahttps://www.revistas.usp.br/organicomPUBhttps://www.revistas.usp.br/organicom/oairevistaorganicom@usp.br2238-25931807-1236opendoar:2023-01-13T10:35:18.017510Organicom (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Comunicação digital: uma questão de estratégia e de relacionamento com públicos Comunicação digital: uma questão de estratégia e de relacionamento com públicos Comunicação digital: uma questão de estratégia e de relacionamento com públicos |
title |
Comunicação digital: uma questão de estratégia e de relacionamento com públicos |
spellingShingle |
Comunicação digital: uma questão de estratégia e de relacionamento com públicos Corrêa, Elizabeth Saad Comunicación digital. Comunicación organizacional. Comunicación estratégica integrada. Digital communication. Organizational communication. Integrated strategic communication. Comunicação digital. Comunicação organizacional. Comunicação estratégica integrada. |
title_short |
Comunicação digital: uma questão de estratégia e de relacionamento com públicos |
title_full |
Comunicação digital: uma questão de estratégia e de relacionamento com públicos |
title_fullStr |
Comunicação digital: uma questão de estratégia e de relacionamento com públicos |
title_full_unstemmed |
Comunicação digital: uma questão de estratégia e de relacionamento com públicos |
title_sort |
Comunicação digital: uma questão de estratégia e de relacionamento com públicos |
author |
Corrêa, Elizabeth Saad |
author_facet |
Corrêa, Elizabeth Saad |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Corrêa, Elizabeth Saad |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comunicación digital. Comunicación organizacional. Comunicación estratégica integrada. Digital communication. Organizational communication. Integrated strategic communication. Comunicação digital. Comunicação organizacional. Comunicação estratégica integrada. |
topic |
Comunicación digital. Comunicación organizacional. Comunicación estratégica integrada. Digital communication. Organizational communication. Integrated strategic communication. Comunicação digital. Comunicação organizacional. Comunicação estratégica integrada. |
description |
The article intends to discuss and delimit the role of digital communication in Organizational Communication strategies. It presents a systemization of the conceptual foundations that orientate the Communication strategies when we insert it in the scenario of ICTs and in that of the digital media. Finally, it presents the concept of effectiveness in communication and some examples of the Brazilian praxis, pointing directions for the area. |
publishDate |
2005 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2005-12-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138900 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138900 |
url |
https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138900 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138900 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/138900/134248 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Organicom info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Organicom |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Organicom; v. 2 n. 3 (2005): Comunicação digital; 94-111 2238-2593 1807-1236 reponame:Organicom (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Organicom (Online) |
collection |
Organicom (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Organicom (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaorganicom@usp.br |
_version_ |
1797047108381966336 |