Woman’s representation on media: a feminist overview on beer commercials
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Travessias (Cascavel. Online) |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2997 |
Resumo: | The theme to be discussed is the gender symbolic violence, here presented by the analysis of the beer commercials on media. The gender symbolic violence is about the embarrassments imposed by the social representations of gender – about the masculine and the feminine. Woman (And by extension, her body – broken up in this way) is presented on commercials as to be "consumed" just as the beer. From an anthropological feminist point of view, is possible to realize that the dominant discourses on the media, assure dominant and traditional values about the women, constituting a way of gender symbolic violence in contemporary society. |
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Woman’s representation on media: a feminist overview on beer commercialsA representação da mulher na mídia: um olhar feminista sobre as propagandas de cervejaGêneroMídiaRepresentação.The theme to be discussed is the gender symbolic violence, here presented by the analysis of the beer commercials on media. The gender symbolic violence is about the embarrassments imposed by the social representations of gender – about the masculine and the feminine. Woman (And by extension, her body – broken up in this way) is presented on commercials as to be "consumed" just as the beer. From an anthropological feminist point of view, is possible to realize that the dominant discourses on the media, assure dominant and traditional values about the women, constituting a way of gender symbolic violence in contemporary society.O tema a ser discutido é a violência simbólica de gênero, aqui abordada a partir da análise das propagandas de cerveja na mídia. A violência simbólica de gênero diz respeito aos constrangimentos impostos pelas representações sociais de gênero – sobre o masculino e o feminino. A mulher (e por extensão o seu corpo - assim fragmentados) está presente nas propagandas para ser "consumida" assim como a cerveja. A partir de um olhar antropológico feminista percebo que as práticas discursivas dominantes veiculadas pela mídia reiteram valores dominantes e tradicionais sobre as mulheres, constituindo uma forma de violência simbólica de gênero dentro da sociedade contemporânea.Unioeste2008-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2997Travessias; Vol. 2 No. 2 (2008)Travessias; Vol. 2 Núm. 2 (2008)Travessias; v. 2 n. 2 (2008)1982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2997/2346Copyright (c) 2008 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessUzêda da Cruz, Sabrina2023-05-03T16:04:55Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/2997Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2023-05-03T16:04:55Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)false |
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