THE DEAF X THE CAVE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carvalho, Taísa
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Rasbolt, Junior
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Travessias (Cascavel. Online)
Texto Completo: https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5384
Resumo: ABSTRACT: We know that nobody is willing to do the same reading of a familiar myth. Repetition is comforting in the innovation, in turn, is confrontational. This concept makes us become a myth familiar with conventional interpretations or already depleted, a new context, a new interpretation, something unusual. The comparison of the history of deaf education with the Myth of Plato's Cave, showing the rights and wrongs in this way, attempts to invalidate the identity and releases have occurred. And finally, presenting the life of deaf people, with the Royal Bilingualism, to go "seas never before navigated", bringing new perspectives contrary to current practices, once provided to our times.KEYWORDS: History the education about the deaf, Myth of the cave, Bilingualism and Identity.
id Unioeste-1_f9cbd17354d5f095f60a874c9fcc5cf6
oai_identifier_str oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/5384
network_acronym_str Unioeste-1
network_name_str Travessias (Cascavel. Online)
repository_id_str
spelling THE DEAF X THE CAVEO SURDO X A CAVERNAHistória da educação dos surdosMito da CavernaBilinguísmo e Identidade.ABSTRACT: We know that nobody is willing to do the same reading of a familiar myth. Repetition is comforting in the innovation, in turn, is confrontational. This concept makes us become a myth familiar with conventional interpretations or already depleted, a new context, a new interpretation, something unusual. The comparison of the history of deaf education with the Myth of Plato's Cave, showing the rights and wrongs in this way, attempts to invalidate the identity and releases have occurred. And finally, presenting the life of deaf people, with the Royal Bilingualism, to go "seas never before navigated", bringing new perspectives contrary to current practices, once provided to our times.KEYWORDS: History the education about the deaf, Myth of the cave, Bilingualism and Identity.Sabemos que ninguém está disposto a fazer à mesma leitura, já conhecida de um mito. A repetição nos é confortante, a inovação, por sua vez, é confrontante. Tal conceito nos faz tornar um mito já conhecido com interpretações convencionais ou já esgotado, num novo contexto, numa nova interpretação, algo inusitado.  A comparação da história da educação dos surdos com o Mito da Caverna de Platão, mostrando os acertos e erros neste percurso, as tentativas de anulação de identidade e as libertações ocorridas. E, por fim, apresentar a vida da Pessoa Surda, com o Bilingüismo Real, a percorrer “mares nunca antes navegados”, trazendo novas perspectivas contrárias às práticas vigentes, desde outrora até nossos tempos.PALAVRAS-CHAVES: História da educação dos surdos, Mito da Caverna, Bilinguísmo e Identidade.Unioeste2011-11-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5384Travessias; Vol. 5 No. 2 (2011)Travessias; Vol. 5 Núm. 2 (2011)Travessias; v. 5 n. 2 (2011)1982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5384/4337Copyright (c) 2011 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistainfo:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho, TaísaRasbolt, Junior2020-12-08T11:42:55Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/5384Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2020-12-08T11:42:55Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)false
dc.title.none.fl_str_mv THE DEAF X THE CAVE
O SURDO X A CAVERNA
title THE DEAF X THE CAVE
spellingShingle THE DEAF X THE CAVE
Carvalho, Taísa
História da educação dos surdos
Mito da Caverna
Bilinguísmo e Identidade.
title_short THE DEAF X THE CAVE
title_full THE DEAF X THE CAVE
title_fullStr THE DEAF X THE CAVE
title_full_unstemmed THE DEAF X THE CAVE
title_sort THE DEAF X THE CAVE
author Carvalho, Taísa
author_facet Carvalho, Taísa
Rasbolt, Junior
author_role author
author2 Rasbolt, Junior
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Carvalho, Taísa
Rasbolt, Junior
dc.subject.por.fl_str_mv História da educação dos surdos
Mito da Caverna
Bilinguísmo e Identidade.
topic História da educação dos surdos
Mito da Caverna
Bilinguísmo e Identidade.
description ABSTRACT: We know that nobody is willing to do the same reading of a familiar myth. Repetition is comforting in the innovation, in turn, is confrontational. This concept makes us become a myth familiar with conventional interpretations or already depleted, a new context, a new interpretation, something unusual. The comparison of the history of deaf education with the Myth of Plato's Cave, showing the rights and wrongs in this way, attempts to invalidate the identity and releases have occurred. And finally, presenting the life of deaf people, with the Royal Bilingualism, to go "seas never before navigated", bringing new perspectives contrary to current practices, once provided to our times.KEYWORDS: History the education about the deaf, Myth of the cave, Bilingualism and Identity.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-11-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5384
url https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5384
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5384/4337
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Unioeste
publisher.none.fl_str_mv Unioeste
dc.source.none.fl_str_mv Travessias; Vol. 5 No. 2 (2011)
Travessias; Vol. 5 Núm. 2 (2011)
Travessias; v. 5 n. 2 (2011)
1982-5935
reponame:Travessias (Cascavel. Online)
instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)
instacron:Unioeste
instname_str Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)
instacron_str Unioeste
institution Unioeste
reponame_str Travessias (Cascavel. Online)
collection Travessias (Cascavel. Online)
repository.name.fl_str_mv Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)
repository.mail.fl_str_mv revista.travessias@unioeste.br
_version_ 1798044917487894528