The purchase process: a theoretical study of its relationship with the production cycle of the clothing industry
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Revista Produção Online |
Texto Completo: | https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/3342 |
Resumo: | The purchase area has strategic importance for the business of the various sectors, including for the clothing industries, which requires a look under its specificities. This article aims to analyze how the purchasing process is inserted in the productive cycle of the clothing industry, identifying the existing relationships with other processes. The design used was an exploratory research of qualitative character, from the search in existing publications on the subject. It was found that there are gaps in the purchasing process in fashion publications, that the purchasing sector works together with other sectors with the purpose of supplying the short production cycle, that this sector is responsible for creating important information for the process productive. From this the study presents a scheme that contemplates the insertion of the purchasing process in the productive cycle of the clothing industry. This result is important because it emphasizes the importance of the shopping area for the apparel sector and consequently benefits the discussions around the supply chain. |
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The purchase process: a theoretical study of its relationship with the production cycle of the clothing industryO processo de compras: um estudo teórico de sua relação com o ciclo produtivo da indústria do vestuárioPurchase Process. Clothing Industry. Productive Cycle.Processo de Compras. Indústria do Vestuário. Ciclo Produtivo.The purchase area has strategic importance for the business of the various sectors, including for the clothing industries, which requires a look under its specificities. This article aims to analyze how the purchasing process is inserted in the productive cycle of the clothing industry, identifying the existing relationships with other processes. The design used was an exploratory research of qualitative character, from the search in existing publications on the subject. It was found that there are gaps in the purchasing process in fashion publications, that the purchasing sector works together with other sectors with the purpose of supplying the short production cycle, that this sector is responsible for creating important information for the process productive. From this the study presents a scheme that contemplates the insertion of the purchasing process in the productive cycle of the clothing industry. This result is important because it emphasizes the importance of the shopping area for the apparel sector and consequently benefits the discussions around the supply chain.A área de compras tem importância estratégica para os negócios dos diversos setores, inclusive para as indústrias de vestuário, que exige um olhar sob suas especificidades. Este trabalho tem como objetivo analisar como o processo de compras está inserido no ciclo produtivo da indústria do vestuário identificando as relações existentes com outros processos. O delineamento utilizado foi uma pesquisa exploratória de caráter qualitativo, a partir da busca em publicações existentes sobre o tema. Descobriu-se que há lacunas sobre o processo de compras em publicações da área de moda, que o setor de compras atua juntamente com outros setores com a finalidade de suprir o curto ciclo produtivo, que esse setor é responsável por criar informações importantes para o processo produtivo. A partir disso o estudo apresenta um esquema que contempla a inserção do processo de compras no ciclo produtivo da indústria do vestuário. Esse resultado é importante por destacar a importância da área de compras para o setor de vestuário e consequentemente beneficia as discussões em torno da cadeia de suprimentos.Associação Brasileira de Engenharia de Produção2020-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfvideo/mp4https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/334210.14488/1676-1901.v20i4.3342Revista Produção Online; Vol. 20 No. 4 (2020); 1126-1145Revista Produção Online; v. 20 n. 4 (2020); 1126-11451676-1901reponame:Revista Produção Onlineinstname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)instacron:ABEPROporhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/3342/1971https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/3342/1972Copyright (c) 2020 Revista Produção Onlineinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Marcio JoséPinheiro, ElianeMenegassi, Cláudia Herrero Martins2020-12-21T12:02:16Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/3342Revistahttp://producaoonline.org.br/rpoPUBhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/oai||producaoonline@gmail.com1676-19011676-1901opendoar:2020-12-21T12:02:16Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)false |
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