THE CHRONOTOPIC IMPLICATIONS OF VIRTUAL CLASS IN DISTANCE EDUCATION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da ANPOLL (Online) |
Texto Completo: | https://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/670 |
Resumo: | This paper presents an analysis of the chronotope of virtual class of a Bachelor's Degree Letters-Portuguese-DE undergraduate course from a public federal university in southern Brazil. The research`s theoretical and methodological basis regards Bakhtin studies. We analyzed 12 statements in discussion forums, posted on the Virtual Teaching and Learning Environment (2007- 2011) and data generated from a questionnaire. The analysis showed that the presencial class is a background for the interactions which are materialized in the virtual class, focusing on the relationships of being together at distance |
id |
ANPOLL-2_4b14136ba88634a13c7eaa598ed84e01 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistadaanpoll.emnuvens.com.br:article/670 |
network_acronym_str |
ANPOLL-2 |
network_name_str |
Revista da ANPOLL (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
THE CHRONOTOPIC IMPLICATIONS OF VIRTUAL CLASS IN DISTANCE EDUCATIONAS IMPLICAÇÕES CRONOTÓPICAS DA AULA VIRTUAL NA EDUCAÇÃO A DISTÂNCIANew technologies. Virtual teaching and learning environment. Virtual class. Chronotope. BakhtinNovas tecnologias. Ambiente virtual de ensino e aprendizagem. Aula virtual. Cronotopo. BakhtinThis paper presents an analysis of the chronotope of virtual class of a Bachelor's Degree Letters-Portuguese-DE undergraduate course from a public federal university in southern Brazil. The research`s theoretical and methodological basis regards Bakhtin studies. We analyzed 12 statements in discussion forums, posted on the Virtual Teaching and Learning Environment (2007- 2011) and data generated from a questionnaire. The analysis showed that the presencial class is a background for the interactions which are materialized in the virtual class, focusing on the relationships of being together at distanceEste artigo apresenta uma análise do cronotopo da aula virtual de um curso de Licenciatura Letras-Português-EaD de uma universidade pública federal do sul do Brasil. A fundamentação teórico-metodológica insere-se nos estudos bakhtinianos. Foram analisados 12 enunciados de fóruns de discussão, postados no AVEA (2007 a 2011); e dados gerados por meio de um questionário. A análise mostrou que a aula presencial é um pano de fundo nas interações que se concretizam na aula virtual, incidindo sobre as relações do estar junto à distânciaANPOLL2013-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/67010.18309/anp.v1i34.670Revista da Anpoll; Vol. 1 No. 34 (2013): Pensar e produzir inovação em linguística; 185-232Revista da Anpoll; v. 1 n. 34 (2013): Pensar e produzir inovação em linguística; 185-2321982-78301414-7564reponame:Revista da ANPOLL (Online)instname:Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)instacron:ANPOLLporhttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/670/693Rohling, Níveainfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-12-15T19:45:50Zoai:ojs.revistadaanpoll.emnuvens.com.br:article/670Revistahttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/indexONGhttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/oairevistadaanpoll@gmail.com1982-78301414-7564opendoar:2023-01-13T09:48:34.603666Revista da ANPOLL (Online) - Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE CHRONOTOPIC IMPLICATIONS OF VIRTUAL CLASS IN DISTANCE EDUCATION AS IMPLICAÇÕES CRONOTÓPICAS DA AULA VIRTUAL NA EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA |
title |
THE CHRONOTOPIC IMPLICATIONS OF VIRTUAL CLASS IN DISTANCE EDUCATION |
spellingShingle |
THE CHRONOTOPIC IMPLICATIONS OF VIRTUAL CLASS IN DISTANCE EDUCATION Rohling, Nívea New technologies. Virtual teaching and learning environment. Virtual class. Chronotope. Bakhtin Novas tecnologias. Ambiente virtual de ensino e aprendizagem. Aula virtual. Cronotopo. Bakhtin |
title_short |
THE CHRONOTOPIC IMPLICATIONS OF VIRTUAL CLASS IN DISTANCE EDUCATION |
title_full |
THE CHRONOTOPIC IMPLICATIONS OF VIRTUAL CLASS IN DISTANCE EDUCATION |
title_fullStr |
THE CHRONOTOPIC IMPLICATIONS OF VIRTUAL CLASS IN DISTANCE EDUCATION |
title_full_unstemmed |
THE CHRONOTOPIC IMPLICATIONS OF VIRTUAL CLASS IN DISTANCE EDUCATION |
title_sort |
THE CHRONOTOPIC IMPLICATIONS OF VIRTUAL CLASS IN DISTANCE EDUCATION |
author |
Rohling, Nívea |
author_facet |
Rohling, Nívea |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rohling, Nívea |
dc.subject.por.fl_str_mv |
New technologies. Virtual teaching and learning environment. Virtual class. Chronotope. Bakhtin Novas tecnologias. Ambiente virtual de ensino e aprendizagem. Aula virtual. Cronotopo. Bakhtin |
topic |
New technologies. Virtual teaching and learning environment. Virtual class. Chronotope. Bakhtin Novas tecnologias. Ambiente virtual de ensino e aprendizagem. Aula virtual. Cronotopo. Bakhtin |
description |
This paper presents an analysis of the chronotope of virtual class of a Bachelor's Degree Letters-Portuguese-DE undergraduate course from a public federal university in southern Brazil. The research`s theoretical and methodological basis regards Bakhtin studies. We analyzed 12 statements in discussion forums, posted on the Virtual Teaching and Learning Environment (2007- 2011) and data generated from a questionnaire. The analysis showed that the presencial class is a background for the interactions which are materialized in the virtual class, focusing on the relationships of being together at distance |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-12-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/670 10.18309/anp.v1i34.670 |
url |
https://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/670 |
identifier_str_mv |
10.18309/anp.v1i34.670 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/670/693 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ANPOLL |
publisher.none.fl_str_mv |
ANPOLL |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista da Anpoll; Vol. 1 No. 34 (2013): Pensar e produzir inovação em linguística; 185-232 Revista da Anpoll; v. 1 n. 34 (2013): Pensar e produzir inovação em linguística; 185-232 1982-7830 1414-7564 reponame:Revista da ANPOLL (Online) instname:Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL) instacron:ANPOLL |
instname_str |
Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL) |
instacron_str |
ANPOLL |
institution |
ANPOLL |
reponame_str |
Revista da ANPOLL (Online) |
collection |
Revista da ANPOLL (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da ANPOLL (Online) - Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadaanpoll@gmail.com |
_version_ |
1797051178847043584 |