THE CHRONOTOPIC IMPLICATIONS OF VIRTUAL CLASS IN DISTANCE EDUCATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rohling, Nívea
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista da ANPOLL (Online)
Texto Completo: https://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/670
Resumo: This paper presents an analysis of the chronotope of virtual class of a Bachelor's Degree Letters-Portuguese-DE undergraduate course from a public federal university in southern Brazil. The research`s theoretical and methodological basis regards Bakhtin studies. We analyzed 12 statements in discussion forums, posted on the Virtual Teaching and Learning Environment (2007- 2011) and data generated from a questionnaire. The analysis showed that the presencial class is a background for the interactions which are materialized in the virtual class, focusing on the relationships of being together at distance
id ANPOLL-2_4b14136ba88634a13c7eaa598ed84e01
oai_identifier_str oai:ojs.revistadaanpoll.emnuvens.com.br:article/670
network_acronym_str ANPOLL-2
network_name_str Revista da ANPOLL (Online)
repository_id_str
spelling THE CHRONOTOPIC IMPLICATIONS OF VIRTUAL CLASS IN DISTANCE EDUCATIONAS IMPLICAÇÕES CRONOTÓPICAS DA AULA VIRTUAL NA EDUCAÇÃO A DISTÂNCIANew technologies. Virtual teaching and learning environment. Virtual class. Chronotope. BakhtinNovas tecnologias. Ambiente virtual de ensino e aprendizagem. Aula virtual. Cronotopo. BakhtinThis paper presents an analysis of the chronotope of virtual class of a Bachelor's Degree Letters-Portuguese-DE undergraduate course from a public federal university in southern Brazil. The research`s theoretical and methodological basis regards Bakhtin studies. We analyzed 12 statements in discussion forums, posted on the Virtual Teaching and Learning Environment (2007- 2011) and data generated from a questionnaire. The analysis showed that the presencial class is a background for the interactions which are materialized in the virtual class, focusing on the relationships of being together at distanceEste artigo apresenta uma análise do cronotopo da aula virtual de um curso de Licenciatura Letras-Português-EaD de uma universidade pública federal do sul do Brasil. A fundamentação teórico-metodológica insere-se nos estudos bakhtinianos. Foram analisados 12 enunciados de fóruns de discussão, postados no AVEA (2007 a 2011); e dados gerados por meio de um questionário. A análise mostrou que a aula presencial é um pano de fundo nas interações que se concretizam na aula virtual, incidindo sobre as relações do estar junto à distânciaANPOLL2013-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/67010.18309/anp.v1i34.670Revista da Anpoll; Vol. 1 No. 34 (2013): Pensar e produzir inovação em linguística; 185-232Revista da Anpoll; v. 1 n. 34 (2013): Pensar e produzir inovação em linguística; 185-2321982-78301414-7564reponame:Revista da ANPOLL (Online)instname:Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)instacron:ANPOLLporhttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/670/693Rohling, Níveainfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-12-15T19:45:50Zoai:ojs.revistadaanpoll.emnuvens.com.br:article/670Revistahttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/indexONGhttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/oairevistadaanpoll@gmail.com1982-78301414-7564opendoar:2023-01-13T09:48:34.603666Revista da ANPOLL (Online) - Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)false
dc.title.none.fl_str_mv THE CHRONOTOPIC IMPLICATIONS OF VIRTUAL CLASS IN DISTANCE EDUCATION
AS IMPLICAÇÕES CRONOTÓPICAS DA AULA VIRTUAL NA EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA
title THE CHRONOTOPIC IMPLICATIONS OF VIRTUAL CLASS IN DISTANCE EDUCATION
spellingShingle THE CHRONOTOPIC IMPLICATIONS OF VIRTUAL CLASS IN DISTANCE EDUCATION
Rohling, Nívea
New technologies. Virtual teaching and learning environment. Virtual class. Chronotope. Bakhtin
Novas tecnologias. Ambiente virtual de ensino e aprendizagem. Aula virtual. Cronotopo. Bakhtin
title_short THE CHRONOTOPIC IMPLICATIONS OF VIRTUAL CLASS IN DISTANCE EDUCATION
title_full THE CHRONOTOPIC IMPLICATIONS OF VIRTUAL CLASS IN DISTANCE EDUCATION
title_fullStr THE CHRONOTOPIC IMPLICATIONS OF VIRTUAL CLASS IN DISTANCE EDUCATION
title_full_unstemmed THE CHRONOTOPIC IMPLICATIONS OF VIRTUAL CLASS IN DISTANCE EDUCATION
title_sort THE CHRONOTOPIC IMPLICATIONS OF VIRTUAL CLASS IN DISTANCE EDUCATION
author Rohling, Nívea
author_facet Rohling, Nívea
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rohling, Nívea
dc.subject.por.fl_str_mv New technologies. Virtual teaching and learning environment. Virtual class. Chronotope. Bakhtin
Novas tecnologias. Ambiente virtual de ensino e aprendizagem. Aula virtual. Cronotopo. Bakhtin
topic New technologies. Virtual teaching and learning environment. Virtual class. Chronotope. Bakhtin
Novas tecnologias. Ambiente virtual de ensino e aprendizagem. Aula virtual. Cronotopo. Bakhtin
description This paper presents an analysis of the chronotope of virtual class of a Bachelor's Degree Letters-Portuguese-DE undergraduate course from a public federal university in southern Brazil. The research`s theoretical and methodological basis regards Bakhtin studies. We analyzed 12 statements in discussion forums, posted on the Virtual Teaching and Learning Environment (2007- 2011) and data generated from a questionnaire. The analysis showed that the presencial class is a background for the interactions which are materialized in the virtual class, focusing on the relationships of being together at distance
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-12-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/670
10.18309/anp.v1i34.670
url https://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/670
identifier_str_mv 10.18309/anp.v1i34.670
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/670/693
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv ANPOLL
publisher.none.fl_str_mv ANPOLL
dc.source.none.fl_str_mv Revista da Anpoll; Vol. 1 No. 34 (2013): Pensar e produzir inovação em linguística; 185-232
Revista da Anpoll; v. 1 n. 34 (2013): Pensar e produzir inovação em linguística; 185-232
1982-7830
1414-7564
reponame:Revista da ANPOLL (Online)
instname:Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)
instacron:ANPOLL
instname_str Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)
instacron_str ANPOLL
institution ANPOLL
reponame_str Revista da ANPOLL (Online)
collection Revista da ANPOLL (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista da ANPOLL (Online) - Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)
repository.mail.fl_str_mv revistadaanpoll@gmail.com
_version_ 1797051178847043584