Motivations of global Millennial travelers

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Richards, Greg
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Morrill, Wendy
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
Texto Completo: https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1883
Resumo: This paper reports on a global survey of Millennial travellers aged 18-35 and analyses motivations across world regions and countries. An adapted version of the Leisure Motivations Scale was subjected to factor analysis, revealing four dimensions of motivation: Relaxation, Exploring, Challenge and Socialising. All Millennials tend to see exploring as most important, but Asian travellers in particular emphasise both relaxation and challenge. Motivations were also found to vary according to age and destination, indicating that motivations are not just individual, but also context-related. We conclude that Millennials are not a coherent global generation in terms of travel motivations.
id ANPPGT-1_0374283e03fdd84a1742d9e7f844830d
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/1883
network_acronym_str ANPPGT-1
network_name_str Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
repository_id_str
spelling Motivations of global Millennial travelersMotivaciones de los viajeros globales de la generación del milenioMotivações dos viajantes millennials globaisMillennial travellers; motivations; travel behaviour; Generation Y; Generation ZViajeros milenarios; motivaciones comportamiento de viaje; Generacion y; Generación ZMillennial; motivações; comportamento de viagem; Geração Y; Geração Z This paper reports on a global survey of Millennial travellers aged 18-35 and analyses motivations across world regions and countries. An adapted version of the Leisure Motivations Scale was subjected to factor analysis, revealing four dimensions of motivation: Relaxation, Exploring, Challenge and Socialising. All Millennials tend to see exploring as most important, but Asian travellers in particular emphasise both relaxation and challenge. Motivations were also found to vary according to age and destination, indicating that motivations are not just individual, but also context-related. We conclude that Millennials are not a coherent global generation in terms of travel motivations. Este artículo informa sobre una encuesta global de viajeros de la generación del milenio de entre 18 y 35 años y analiza las motivaciones en todas las regiones y países del mundo. Una versión adaptada de la Escala de Motivaciones de Ocio fue sometida a un análisis factorial, que reveló cuatro dimensiones de la motivación: Relajación, Exploración, Desafío y Socialización. Todos los millennials tienden a ver la exploración como la más importante, pero los viajeros asiáticos en particular enfatizan tanto la relajación como el desafío. También se encontró que las motivaciones varían según la edad y el destino, lo que indica que las motivaciones no son solo individuales, sino también relacionadas con el contexto. Concluimos que la generación del milenio no es una generación global cohesionada en términos de motivaciones de viaje. Este artigo relata uma pesquisa global com viajantes millennials entre 18 e 35 anos e analisa as motivações em todas as regiões e países do mundo. Uma versão adaptada da Leisure Motivations Scale foi submetida a análise fatorial, revelando quatro dimensões de motivação: Relaxamento, Exploração, Desafio e Socialização. Todos os Millennials tendem a ver a exploração como o mais importante, mas os viajantes asiáticos, em particular, enfatizam o relaxamento e o desafio. Verificou-se também que as motivações variam de acordo com a idade e o destino, indicando que as motivações não são apenas individuais, mas também relacionadas ao contexto. Concluímos que a geração do milênio não é uma geração global coesa em termos de motivações de viagem. Anptur2020-01-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedEvaluado por paresAvaliado por paresapplication/pdfhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/188310.7784/rbtur.v14i1.1883Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 14 No. 1 (2020): janeiro/abril; 126-139Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 14 Núm. 1 (2020): janeiro/abril; 126-139Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 14 n. 1 (2020): janeiro/abril; 126-1391982-6125reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinstname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)instacron:ANPPGTenghttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1883/1345Copyright (c) 2020 Greg Richards, Wendy Morrillinfo:eu-repo/semantics/openAccessRichards, GregMorrill, Wendy2020-06-25T13:58:43Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/1883Revistahttps://rbtur.org.br/rbturONGhttps://rbtur.org.br/rbtur/oai||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br1982-61251982-6125opendoar:2020-06-25T13:58:43Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)false
dc.title.none.fl_str_mv Motivations of global Millennial travelers
Motivaciones de los viajeros globales de la generación del milenio
Motivações dos viajantes millennials globais
title Motivations of global Millennial travelers
spellingShingle Motivations of global Millennial travelers
Richards, Greg
Millennial travellers; motivations; travel behaviour; Generation Y; Generation Z
Viajeros milenarios; motivaciones comportamiento de viaje; Generacion y; Generación Z
Millennial; motivações; comportamento de viagem; Geração Y; Geração Z
title_short Motivations of global Millennial travelers
title_full Motivations of global Millennial travelers
title_fullStr Motivations of global Millennial travelers
title_full_unstemmed Motivations of global Millennial travelers
title_sort Motivations of global Millennial travelers
author Richards, Greg
author_facet Richards, Greg
Morrill, Wendy
author_role author
author2 Morrill, Wendy
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Richards, Greg
Morrill, Wendy
dc.subject.por.fl_str_mv Millennial travellers; motivations; travel behaviour; Generation Y; Generation Z
Viajeros milenarios; motivaciones comportamiento de viaje; Generacion y; Generación Z
Millennial; motivações; comportamento de viagem; Geração Y; Geração Z
topic Millennial travellers; motivations; travel behaviour; Generation Y; Generation Z
Viajeros milenarios; motivaciones comportamiento de viaje; Generacion y; Generación Z
Millennial; motivações; comportamento de viagem; Geração Y; Geração Z
description This paper reports on a global survey of Millennial travellers aged 18-35 and analyses motivations across world regions and countries. An adapted version of the Leisure Motivations Scale was subjected to factor analysis, revealing four dimensions of motivation: Relaxation, Exploring, Challenge and Socialising. All Millennials tend to see exploring as most important, but Asian travellers in particular emphasise both relaxation and challenge. Motivations were also found to vary according to age and destination, indicating that motivations are not just individual, but also context-related. We conclude that Millennials are not a coherent global generation in terms of travel motivations.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-01-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer reviewed
Evaluado por pares
Avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1883
10.7784/rbtur.v14i1.1883
url https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1883
identifier_str_mv 10.7784/rbtur.v14i1.1883
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/1883/1345
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Greg Richards, Wendy Morrill
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Greg Richards, Wendy Morrill
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Anptur
publisher.none.fl_str_mv Anptur
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 14 No. 1 (2020): janeiro/abril; 126-139
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 14 Núm. 1 (2020): janeiro/abril; 126-139
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 14 n. 1 (2020): janeiro/abril; 126-139
1982-6125
reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
instname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)
instacron:ANPPGT
instname_str Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)
instacron_str ANPPGT
institution ANPPGT
reponame_str Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
collection Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)
repository.mail.fl_str_mv ||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br
_version_ 1797675689208446976