An evaluation analysis of attitudes of accounting students and ethical dilemmas under a perspective of gender, academic maturity and institutional ambient

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lopes, Jorge Expedito de Gusmao
Data de Publicação: 2006
Outros Autores: Ribeiro Filho, Jose Francisco, Vasconcelos, Marco Túllio de Castro, Pederneiras, Marcleide Maria Macedo
Tipo de documento: Artigo
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/598
Resumo: This article aims to accomplish an investigation around the ethical behavior, in a profession that studies the daily existence of distributive conflicts among the most several groups of economical agents. The methodology used in this research was the inductive, tends as guiding conduct the procedures exploratory, bibliographical-documental and qualitative-quantitative. To reach to the delineated results, the non-parametric Kruskal-Wallis proof, that was used an alternative to the test ANOVA, that looks for to prove the hypothesis K nullity to come from relationships group identical regarding the average. This scientific work concludes that the precepts of the ethics should be present exhausting during all the process teaching-learning of construction of the formal and informal knowledge of the bachelor in Accounting.
id CESGRANRIO_5d1912ca4d9bb71a97e1e34dd47a22dc
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/598
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling An evaluation analysis of attitudes of accounting students and ethical dilemmas under a perspective of gender, academic maturity and institutional ambientUna analisis de la evalucion de las actitudes de estudiantes de contabilidad y los dilemas eticos bajo una perspectiva de genero, madurez academica y ambiente institucionalUma analise avaliativa de atitudes de estudantes de ciencias contabeis e dilemas eticos sob uma perspectiva de genero, maturidade academica e ambiente institucionalEvaluacion; Comportamiento; El etica; ConocimientoEvaluation; Behavior; Ethics; KnowledgeAvaliação; Comportamento; Etica; ConhecimentoThis article aims to accomplish an investigation around the ethical behavior, in a profession that studies the daily existence of distributive conflicts among the most several groups of economical agents. The methodology used in this research was the inductive, tends as guiding conduct the procedures exploratory, bibliographical-documental and qualitative-quantitative. To reach to the delineated results, the non-parametric Kruskal-Wallis proof, that was used an alternative to the test ANOVA, that looks for to prove the hypothesis K nullity to come from relationships group identical regarding the average. This scientific work concludes that the precepts of the ethics should be present exhausting during all the process teaching-learning of construction of the formal and informal knowledge of the bachelor in Accounting.Este artículo apuntado estaba logrando una investigación alrededor de la conducta etica, en una profesion que tiene para el periodico la existencia de conflictos distributivos entre los mas varios grupos de agentes baratos. La metodologia usada en esta investigación era el inductivo, tiende como guiar la conducta los procedimientos exploratorio, bibliografico-documentario y cualitativo-cuantitativo. Para alcanzar a los resultados delineados, el non-parametrico de se uso Kruskal-Wallis corrigen, una alternativa a la prueba ANOVA que busca para demostrar la nulidad de K a la hipotesis para venir del grupo de las relaciones identico con respecto al promedio. Este trabajo científico concluye que los mandatos de las etica deben ser los agotando presentes durante todo el enseñanza-aprendizaje del proceso de construcción del conocimiento formal e informal del contable.O objetivo deste trabalho científico foi de realizar uma investigação em torno do comportamento etico, em uma profissao que tem por cotidiano o vivenciamento de conflitos distributivos entre os mais diversos grupos de agentes econômicos. A metodologia utilizada nesta pesquisa foi a indutiva, tendo como conduta orientadora os procedimentos exploratorios, bibliograficos-documentais e qualito-quantitativos. Para alcancar os resultados delineados, foi utilizada a prova nao–parametrica de Kruskal-Wallis, uma alternativa ao teste ANOVA, que busca comprovar a hipotese de nulidade que K amostras provenham de relacoes grupais identicas com relação à media. Conclui o estudo que, os preceitos da etica devem estar exaustivamente presentes durante todo o processo ensino-aprendizagem de construção do conhecimento formal e informal dos saberes do bacharel em Ciencias Contabeis.Fundação CesgranrioLopes, Jorge Expedito de GusmaoRibeiro Filho, Jose FranciscoVasconcelos, Marco Túllio de CastroPederneiras, Marcleide Maria Macedo2006-04-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/598Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 14, n. 51 (2006): Revista Ensaio - Abr./Jun.; 209-2221809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-07-10T16:48:56Zoai:ojs.localhost:article/598Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-07-10T16:48:56Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv An evaluation analysis of attitudes of accounting students and ethical dilemmas under a perspective of gender, academic maturity and institutional ambient
Una analisis de la evalucion de las actitudes de estudiantes de contabilidad y los dilemas eticos bajo una perspectiva de genero, madurez academica y ambiente institucional
Uma analise avaliativa de atitudes de estudantes de ciencias contabeis e dilemas eticos sob uma perspectiva de genero, maturidade academica e ambiente institucional
title An evaluation analysis of attitudes of accounting students and ethical dilemmas under a perspective of gender, academic maturity and institutional ambient
spellingShingle An evaluation analysis of attitudes of accounting students and ethical dilemmas under a perspective of gender, academic maturity and institutional ambient
Lopes, Jorge Expedito de Gusmao
Evaluacion; Comportamiento; El etica; Conocimiento
Evaluation; Behavior; Ethics; Knowledge
Avaliação; Comportamento; Etica; Conhecimento
title_short An evaluation analysis of attitudes of accounting students and ethical dilemmas under a perspective of gender, academic maturity and institutional ambient
title_full An evaluation analysis of attitudes of accounting students and ethical dilemmas under a perspective of gender, academic maturity and institutional ambient
title_fullStr An evaluation analysis of attitudes of accounting students and ethical dilemmas under a perspective of gender, academic maturity and institutional ambient
title_full_unstemmed An evaluation analysis of attitudes of accounting students and ethical dilemmas under a perspective of gender, academic maturity and institutional ambient
title_sort An evaluation analysis of attitudes of accounting students and ethical dilemmas under a perspective of gender, academic maturity and institutional ambient
author Lopes, Jorge Expedito de Gusmao
author_facet Lopes, Jorge Expedito de Gusmao
Ribeiro Filho, Jose Francisco
Vasconcelos, Marco Túllio de Castro
Pederneiras, Marcleide Maria Macedo
author_role author
author2 Ribeiro Filho, Jose Francisco
Vasconcelos, Marco Túllio de Castro
Pederneiras, Marcleide Maria Macedo
author2_role author
author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Lopes, Jorge Expedito de Gusmao
Ribeiro Filho, Jose Francisco
Vasconcelos, Marco Túllio de Castro
Pederneiras, Marcleide Maria Macedo
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv Evaluacion; Comportamiento; El etica; Conocimiento
Evaluation; Behavior; Ethics; Knowledge
Avaliação; Comportamento; Etica; Conhecimento
topic Evaluacion; Comportamiento; El etica; Conocimiento
Evaluation; Behavior; Ethics; Knowledge
Avaliação; Comportamento; Etica; Conhecimento
description This article aims to accomplish an investigation around the ethical behavior, in a profession that studies the daily existence of distributive conflicts among the most several groups of economical agents. The methodology used in this research was the inductive, tends as guiding conduct the procedures exploratory, bibliographical-documental and qualitative-quantitative. To reach to the delineated results, the non-parametric Kruskal-Wallis proof, that was used an alternative to the test ANOVA, that looks for to prove the hypothesis K nullity to come from relationships group identical regarding the average. This scientific work concludes that the precepts of the ethics should be present exhausting during all the process teaching-learning of construction of the formal and informal knowledge of the bachelor in Accounting.
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006-04-20
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/598
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/598
dc.language.iso.fl_str_mv pt; en; es
language_invalid_str_mv pt; en; es
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 14, n. 51 (2006): Revista Ensaio - Abr./Jun.; 209-222
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832030097473536