An evaluation analysis of attitudes of accounting students and ethical dilemmas under a perspective of gender, academic maturity and institutional ambient
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/598 |
Resumo: | This article aims to accomplish an investigation around the ethical behavior, in a profession that studies the daily existence of distributive conflicts among the most several groups of economical agents. The methodology used in this research was the inductive, tends as guiding conduct the procedures exploratory, bibliographical-documental and qualitative-quantitative. To reach to the delineated results, the non-parametric Kruskal-Wallis proof, that was used an alternative to the test ANOVA, that looks for to prove the hypothesis K nullity to come from relationships group identical regarding the average. This scientific work concludes that the precepts of the ethics should be present exhausting during all the process teaching-learning of construction of the formal and informal knowledge of the bachelor in Accounting. |
id |
CESGRANRIO_5d1912ca4d9bb71a97e1e34dd47a22dc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/598 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
An evaluation analysis of attitudes of accounting students and ethical dilemmas under a perspective of gender, academic maturity and institutional ambientUna analisis de la evalucion de las actitudes de estudiantes de contabilidad y los dilemas eticos bajo una perspectiva de genero, madurez academica y ambiente institucionalUma analise avaliativa de atitudes de estudantes de ciencias contabeis e dilemas eticos sob uma perspectiva de genero, maturidade academica e ambiente institucionalEvaluacion; Comportamiento; El etica; ConocimientoEvaluation; Behavior; Ethics; KnowledgeAvaliação; Comportamento; Etica; ConhecimentoThis article aims to accomplish an investigation around the ethical behavior, in a profession that studies the daily existence of distributive conflicts among the most several groups of economical agents. The methodology used in this research was the inductive, tends as guiding conduct the procedures exploratory, bibliographical-documental and qualitative-quantitative. To reach to the delineated results, the non-parametric Kruskal-Wallis proof, that was used an alternative to the test ANOVA, that looks for to prove the hypothesis K nullity to come from relationships group identical regarding the average. This scientific work concludes that the precepts of the ethics should be present exhausting during all the process teaching-learning of construction of the formal and informal knowledge of the bachelor in Accounting.Este artículo apuntado estaba logrando una investigación alrededor de la conducta etica, en una profesion que tiene para el periodico la existencia de conflictos distributivos entre los mas varios grupos de agentes baratos. La metodologia usada en esta investigación era el inductivo, tiende como guiar la conducta los procedimientos exploratorio, bibliografico-documentario y cualitativo-cuantitativo. Para alcanzar a los resultados delineados, el non-parametrico de se uso Kruskal-Wallis corrigen, una alternativa a la prueba ANOVA que busca para demostrar la nulidad de K a la hipotesis para venir del grupo de las relaciones identico con respecto al promedio. Este trabajo científico concluye que los mandatos de las etica deben ser los agotando presentes durante todo el enseñanza-aprendizaje del proceso de construcción del conocimiento formal e informal del contable.O objetivo deste trabalho científico foi de realizar uma investigação em torno do comportamento etico, em uma profissao que tem por cotidiano o vivenciamento de conflitos distributivos entre os mais diversos grupos de agentes econômicos. A metodologia utilizada nesta pesquisa foi a indutiva, tendo como conduta orientadora os procedimentos exploratorios, bibliograficos-documentais e qualito-quantitativos. Para alcancar os resultados delineados, foi utilizada a prova nao–parametrica de Kruskal-Wallis, uma alternativa ao teste ANOVA, que busca comprovar a hipotese de nulidade que K amostras provenham de relacoes grupais identicas com relação à media. Conclui o estudo que, os preceitos da etica devem estar exaustivamente presentes durante todo o processo ensino-aprendizagem de construção do conhecimento formal e informal dos saberes do bacharel em Ciencias Contabeis.Fundação CesgranrioLopes, Jorge Expedito de GusmaoRibeiro Filho, Jose FranciscoVasconcelos, Marco Túllio de CastroPederneiras, Marcleide Maria Macedo2006-04-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/598Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 14, n. 51 (2006): Revista Ensaio - Abr./Jun.; 209-2221809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-07-10T16:48:56Zoai:ojs.localhost:article/598Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-07-10T16:48:56Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
An evaluation analysis of attitudes of accounting students and ethical dilemmas under a perspective of gender, academic maturity and institutional ambient Una analisis de la evalucion de las actitudes de estudiantes de contabilidad y los dilemas eticos bajo una perspectiva de genero, madurez academica y ambiente institucional Uma analise avaliativa de atitudes de estudantes de ciencias contabeis e dilemas eticos sob uma perspectiva de genero, maturidade academica e ambiente institucional |
title |
An evaluation analysis of attitudes of accounting students and ethical dilemmas under a perspective of gender, academic maturity and institutional ambient |
spellingShingle |
An evaluation analysis of attitudes of accounting students and ethical dilemmas under a perspective of gender, academic maturity and institutional ambient Lopes, Jorge Expedito de Gusmao Evaluacion; Comportamiento; El etica; Conocimiento Evaluation; Behavior; Ethics; Knowledge Avaliação; Comportamento; Etica; Conhecimento |
title_short |
An evaluation analysis of attitudes of accounting students and ethical dilemmas under a perspective of gender, academic maturity and institutional ambient |
title_full |
An evaluation analysis of attitudes of accounting students and ethical dilemmas under a perspective of gender, academic maturity and institutional ambient |
title_fullStr |
An evaluation analysis of attitudes of accounting students and ethical dilemmas under a perspective of gender, academic maturity and institutional ambient |
title_full_unstemmed |
An evaluation analysis of attitudes of accounting students and ethical dilemmas under a perspective of gender, academic maturity and institutional ambient |
title_sort |
An evaluation analysis of attitudes of accounting students and ethical dilemmas under a perspective of gender, academic maturity and institutional ambient |
author |
Lopes, Jorge Expedito de Gusmao |
author_facet |
Lopes, Jorge Expedito de Gusmao Ribeiro Filho, Jose Francisco Vasconcelos, Marco Túllio de Castro Pederneiras, Marcleide Maria Macedo |
author_role |
author |
author2 |
Ribeiro Filho, Jose Francisco Vasconcelos, Marco Túllio de Castro Pederneiras, Marcleide Maria Macedo |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lopes, Jorge Expedito de Gusmao Ribeiro Filho, Jose Francisco Vasconcelos, Marco Túllio de Castro Pederneiras, Marcleide Maria Macedo |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Evaluacion; Comportamiento; El etica; Conocimiento Evaluation; Behavior; Ethics; Knowledge Avaliação; Comportamento; Etica; Conhecimento |
topic |
Evaluacion; Comportamiento; El etica; Conocimiento Evaluation; Behavior; Ethics; Knowledge Avaliação; Comportamento; Etica; Conhecimento |
description |
This article aims to accomplish an investigation around the ethical behavior, in a profession that studies the daily existence of distributive conflicts among the most several groups of economical agents. The methodology used in this research was the inductive, tends as guiding conduct the procedures exploratory, bibliographical-documental and qualitative-quantitative. To reach to the delineated results, the non-parametric Kruskal-Wallis proof, that was used an alternative to the test ANOVA, that looks for to prove the hypothesis K nullity to come from relationships group identical regarding the average. This scientific work concludes that the precepts of the ethics should be present exhausting during all the process teaching-learning of construction of the formal and informal knowledge of the bachelor in Accounting. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-04-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/598 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/598 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
pt; en; es |
language_invalid_str_mv |
pt; en; es |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 14, n. 51 (2006): Revista Ensaio - Abr./Jun.; 209-222 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832030097473536 |