Covid-19 and back to school: listening to evidence
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng spa |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2885 |
Resumo: | Paralyzed by panic induced by the Covid-19 pandemic, school closures may impact student learning. This paper examines situations of school closures, use of time and impact of technologies on student achievement. Investigation of the evidence suggests that time-intensive strategies or the use of technologies are not promising. More effective ways are associated with diagnoses, direct instruction suited to the profile of teachers, better use of time, judicious use of homework, reduced absenteeism and intensive high-quality tutoring focused on the most at-risk students. |
id |
CESGRANRIO_c4c64e3d8b5595a469d013faa7a490ba |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/2885 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Covid-19 and back to school: listening to evidenceCovid-19 y el regreso a las clases: escuchando las evidenciasA Covid-19 e a volta às aulas: ouvindo as evidênciasCovid-19; Interruption of School Calendar; Evidence-based EducationCovid-19; Interrupción del Calendario Escolar; Educación Basada en Evidenciascovid-19; EducaçãoCovid-19; Interrupção do Calendário Escolar; Educação Baseada em EvidênciasParalyzed by panic induced by the Covid-19 pandemic, school closures may impact student learning. This paper examines situations of school closures, use of time and impact of technologies on student achievement. Investigation of the evidence suggests that time-intensive strategies or the use of technologies are not promising. More effective ways are associated with diagnoses, direct instruction suited to the profile of teachers, better use of time, judicious use of homework, reduced absenteeism and intensive high-quality tutoring focused on the most at-risk students.Paralizadas por el pánico resultante de la pandemia de Covid-19, el cierre de las escuelas podrá tener consecuencias para el aprendizaje de los estudiantes. El artículo examina situaciones de parálisis, uso del tiempo e impacto de las tecnologías en el rendimiento escolar. El examen de las evidencias sugiere que las estrategias que requieren mucho tiempo o el uso de la tecnología no son prometedoras. Se asociarían caminos más prometedores con diagnósticos, intervenciones estructuradas más adecuadas para el perfil de los maestros, mejor uso del tiempo, uso juicioso de la tarea, reducción del ausentismo y tutoría intensiva de alta calidad centrada en los estudiantes más en riesgo.Paralisadas pelo pânico decorrente da pandemia provocada pela Covid-19, o fechamento das escolas trará consequências para a aprendizagem dos alunos. Este artigo examina situações de paralisação, uso do tempo e impacto de tecnologias no desempenho escolar. O exame das evidências sugere como pouco promissoras as estratégias de aumento intensivo de tempo ou recurso a tecnologias. Caminhos mais promissores estariam associados a diagnósticos, intervenções estruturadas mais adequadas ao perfil dos professores, melhor aproveitamento do tempo, uso judicioso dos deveres de casa, redução do absenteísmo e tutoria intensiva de alta qualidade focada nos alunos de maior risco.Fundação CesgranrioOliveira, João Batista Araujo eGomes, MatheusBarcellos, Thais2020-07-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/288510.1590/s0104-40362020002802885Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 28, n. 108 (2020): Revista Ensaio Jul./Set.; 555-5781809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2885/1236https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2885/1237https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2885/1238BrasilDireitos autorais 2020 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-07-08T20:33:30Zoai:ojs.localhost:article/2885Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2020-07-08T20:33:30Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Covid-19 and back to school: listening to evidence Covid-19 y el regreso a las clases: escuchando las evidencias A Covid-19 e a volta às aulas: ouvindo as evidências |
title |
Covid-19 and back to school: listening to evidence |
spellingShingle |
Covid-19 and back to school: listening to evidence Oliveira, João Batista Araujo e Covid-19; Interruption of School Calendar; Evidence-based Education Covid-19; Interrupción del Calendario Escolar; Educación Basada en Evidencias covid-19; Educação Covid-19; Interrupção do Calendário Escolar; Educação Baseada em Evidências |
title_short |
Covid-19 and back to school: listening to evidence |
title_full |
Covid-19 and back to school: listening to evidence |
title_fullStr |
Covid-19 and back to school: listening to evidence |
title_full_unstemmed |
Covid-19 and back to school: listening to evidence |
title_sort |
Covid-19 and back to school: listening to evidence |
author |
Oliveira, João Batista Araujo e |
author_facet |
Oliveira, João Batista Araujo e Gomes, Matheus Barcellos, Thais |
author_role |
author |
author2 |
Gomes, Matheus Barcellos, Thais |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, João Batista Araujo e Gomes, Matheus Barcellos, Thais |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Covid-19; Interruption of School Calendar; Evidence-based Education Covid-19; Interrupción del Calendario Escolar; Educación Basada en Evidencias covid-19; Educação Covid-19; Interrupção do Calendário Escolar; Educação Baseada em Evidências |
topic |
Covid-19; Interruption of School Calendar; Evidence-based Education Covid-19; Interrupción del Calendario Escolar; Educación Basada en Evidencias covid-19; Educação Covid-19; Interrupção do Calendário Escolar; Educação Baseada em Evidências |
description |
Paralyzed by panic induced by the Covid-19 pandemic, school closures may impact student learning. This paper examines situations of school closures, use of time and impact of technologies on student achievement. Investigation of the evidence suggests that time-intensive strategies or the use of technologies are not promising. More effective ways are associated with diagnoses, direct instruction suited to the profile of teachers, better use of time, judicious use of homework, reduced absenteeism and intensive high-quality tutoring focused on the most at-risk students. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-07-07 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2885 10.1590/s0104-40362020002802885 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2885 |
identifier_str_mv |
10.1590/s0104-40362020002802885 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng spa |
language |
por eng spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2885/1236 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2885/1237 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2885/1238 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2020 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2020 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brasil |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 28, n. 108 (2020): Revista Ensaio Jul./Set.; 555-578 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832033610203136 |