Covid-19 and back to school: listening to evidence

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira, João Batista Araujo e
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Gomes, Matheus, Barcellos, Thais
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
spa
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2885
Resumo: Paralyzed by panic induced by the Covid-19 pandemic, school closures may impact student learning. This paper examines situations of school closures, use of time and impact of technologies on student achievement. Investigation of the evidence suggests that time-intensive strategies or the use of technologies are not promising. More effective ways are associated with diagnoses, direct instruction suited to the profile of teachers, better use of time, judicious use of homework, reduced absenteeism and intensive high-quality tutoring focused on the most at-risk students.
id CESGRANRIO_c4c64e3d8b5595a469d013faa7a490ba
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/2885
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling Covid-19 and back to school: listening to evidenceCovid-19 y el regreso a las clases: escuchando las evidenciasA Covid-19 e a volta às aulas: ouvindo as evidênciasCovid-19; Interruption of School Calendar; Evidence-based EducationCovid-19; Interrupción del Calendario Escolar; Educación Basada en Evidenciascovid-19; EducaçãoCovid-19; Interrupção do Calendário Escolar; Educação Baseada em EvidênciasParalyzed by panic induced by the Covid-19 pandemic, school closures may impact student learning. This paper examines situations of school closures, use of time and impact of technologies on student achievement. Investigation of the evidence suggests that time-intensive strategies or the use of technologies are not promising. More effective ways are associated with diagnoses, direct instruction suited to the profile of teachers, better use of time, judicious use of homework, reduced absenteeism and intensive high-quality tutoring focused on the most at-risk students.Paralizadas por el pánico resultante de la pandemia de Covid-19, el cierre de las escuelas podrá tener consecuencias para el aprendizaje de los estudiantes. El artículo examina situaciones de parálisis, uso del tiempo e impacto de las tecnologías en el rendimiento escolar. El examen de las evidencias sugiere que las estrategias que requieren mucho tiempo o el uso de la tecnología no son prometedoras. Se asociarían caminos más prometedores con diagnósticos, intervenciones estructuradas más adecuadas para el perfil de los maestros, mejor uso del tiempo, uso juicioso de la tarea, reducción del ausentismo y tutoría intensiva de alta calidad centrada en los estudiantes más en riesgo.Paralisadas pelo pânico decorrente da pandemia provocada pela Covid-19, o fechamento das escolas trará consequências para a aprendizagem dos alunos. Este artigo examina situações de paralisação, uso do tempo e impacto de tecnologias no desempenho escolar. O exame das evidências sugere como pouco promissoras as estratégias de aumento intensivo de tempo ou recurso a tecnologias. Caminhos mais promissores estariam associados a diagnósticos, intervenções estruturadas mais adequadas ao perfil dos professores, melhor aproveitamento do tempo, uso judicioso dos deveres de casa, redução do absenteísmo e tutoria intensiva de alta qualidade focada nos alunos de maior risco.Fundação CesgranrioOliveira, João Batista Araujo eGomes, MatheusBarcellos, Thais2020-07-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/288510.1590/s0104-40362020002802885Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 28, n. 108 (2020): Revista Ensaio Jul./Set.; 555-5781809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2885/1236https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2885/1237https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2885/1238BrasilDireitos autorais 2020 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-07-08T20:33:30Zoai:ojs.localhost:article/2885Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2020-07-08T20:33:30Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv Covid-19 and back to school: listening to evidence
Covid-19 y el regreso a las clases: escuchando las evidencias
A Covid-19 e a volta às aulas: ouvindo as evidências
title Covid-19 and back to school: listening to evidence
spellingShingle Covid-19 and back to school: listening to evidence
Oliveira, João Batista Araujo e
Covid-19; Interruption of School Calendar; Evidence-based Education
Covid-19; Interrupción del Calendario Escolar; Educación Basada en Evidencias
covid-19; Educação
Covid-19; Interrupção do Calendário Escolar; Educação Baseada em Evidências
title_short Covid-19 and back to school: listening to evidence
title_full Covid-19 and back to school: listening to evidence
title_fullStr Covid-19 and back to school: listening to evidence
title_full_unstemmed Covid-19 and back to school: listening to evidence
title_sort Covid-19 and back to school: listening to evidence
author Oliveira, João Batista Araujo e
author_facet Oliveira, João Batista Araujo e
Gomes, Matheus
Barcellos, Thais
author_role author
author2 Gomes, Matheus
Barcellos, Thais
author2_role author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Oliveira, João Batista Araujo e
Gomes, Matheus
Barcellos, Thais
dc.subject.none.fl_str_mv

dc.subject.por.fl_str_mv Covid-19; Interruption of School Calendar; Evidence-based Education
Covid-19; Interrupción del Calendario Escolar; Educación Basada en Evidencias
covid-19; Educação
Covid-19; Interrupção do Calendário Escolar; Educação Baseada em Evidências
topic Covid-19; Interruption of School Calendar; Evidence-based Education
Covid-19; Interrupción del Calendario Escolar; Educación Basada en Evidencias
covid-19; Educação
Covid-19; Interrupção do Calendário Escolar; Educação Baseada em Evidências
description Paralyzed by panic induced by the Covid-19 pandemic, school closures may impact student learning. This paper examines situations of school closures, use of time and impact of technologies on student achievement. Investigation of the evidence suggests that time-intensive strategies or the use of technologies are not promising. More effective ways are associated with diagnoses, direct instruction suited to the profile of teachers, better use of time, judicious use of homework, reduced absenteeism and intensive high-quality tutoring focused on the most at-risk students.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-07-07
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2885
10.1590/s0104-40362020002802885
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2885
identifier_str_mv 10.1590/s0104-40362020002802885
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
spa
language por
eng
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2885/1236
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2885/1237
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2885/1238
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2020 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2020 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv





Brasil


dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 28, n. 108 (2020): Revista Ensaio Jul./Set.; 555-578
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832033610203136