THE REALIZATION OF FUNDAMENTAL RIGHTS: THE RELATIONSHIP BETWEEN DEVELOPMENT AND THECONSTITUCIONAL FRAMEWORK

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Lucas do Monte
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Guimarães, Patrícia Borba Vilar
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Veredas do Direito (Online)
Texto Completo: http://revista.domhelder.edu.br/index.php/veredas/article/view/449
Resumo: The present research is based on the premise that interconnection is one of the landmarks of the XXI century. No subject, discipline, right, social group remains in airtight compartments, oblivious to developments of other elements; on the contrary, more and more issues and paradigms are being confused, intertwined and complemented by other factors. In this sense, this article aims to discuss and analyze, through bibliographical and documentary research, the relationship between Law and Development, specifically the new vision of development and the constitutional framework of today’s Constitutions, influenced by the post-positivist paradigm. Furthermore, it investigates the influence, external and internal, direct and indirect,between the realization of the right to education in the constitutional frameworks and the context of developing nations.
id ESDEC-1_0cbaae833a1610fca2bbba3a34059c33
oai_identifier_str oai:revista.domhelder.edu.br:article/449
network_acronym_str ESDEC-1
network_name_str Veredas do Direito (Online)
repository_id_str
spelling THE REALIZATION OF FUNDAMENTAL RIGHTS: THE RELATIONSHIP BETWEEN DEVELOPMENT AND THECONSTITUCIONAL FRAMEWORKA EFETIVAÇÃO DE DIREITOS FUNDAMENTAIS: A RELAÇÃO ENTRE O DESENVOLVIMENTO E O PLEXO CONSTITUCIONALDireito à educaçãoDireito e DesenvolvimentoDireitos Fundamentais.Right to education. Law and Development. Fundamental RightsThe present research is based on the premise that interconnection is one of the landmarks of the XXI century. No subject, discipline, right, social group remains in airtight compartments, oblivious to developments of other elements; on the contrary, more and more issues and paradigms are being confused, intertwined and complemented by other factors. In this sense, this article aims to discuss and analyze, through bibliographical and documentary research, the relationship between Law and Development, specifically the new vision of development and the constitutional framework of today’s Constitutions, influenced by the post-positivist paradigm. Furthermore, it investigates the influence, external and internal, direct and indirect,between the realization of the right to education in the constitutional frameworks and the context of developing nations.A presente pesquisa parte da premissa segundo a qual a interconexão mostra-se como um dos marcos do século XXI. Nenhum assunto, disciplina, tema, direito, grupo social subsiste em compartimentos estanques, alheios às evoluções de outros elementos, pelo contrário, cada vez mais os assuntos e paradigmas se confundem, interpenetram e complementam-se. Nesse sentido, este artigo objetiva-se, por meio de pesquisa bibliográfica e documental, discutir e analisar as relações entre o Direito e Desenvolvimento, mais especificamente a nova visão do desenvolvimento e o plexo constitucional das Leis Maiores hodiernas, influenciadas pelo paradigma pós-positivista. Além disso, investigam-se as influências externas e internas, diretas e indiretas, da efetivação do direito à educação no plexo constitucional e no contexto do desenvolvimento das nações.   Editora Dom Helder2015-08-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revista.domhelder.edu.br/index.php/veredas/article/view/44910.18623/rvd.v11i22.449Veredas do Direito; Vol. 11 No. 22 (2014): Veredas do Direito – Direito Ambiental e Desenvolvimento Sustentável; 199Veredas do Direito; Vol. 11 Núm. 22 (2014): Veredas do Direito – Direito Ambiental e Desenvolvimento Sustentável; 199Veredas do Direito – Direito Ambiental e Desenvolvimento Sustentável; v. 11 n. 22 (2014): Veredas do Direito – Direito Ambiental e Desenvolvimento Sustentável; 1992179-8699reponame:Veredas do Direito (Online)instname:Escola Superior Dom Helder Câmara (ESDHC)instacron:ESDECporhttp://revista.domhelder.edu.br/index.php/veredas/article/view/449/436Silva, Lucas do MonteGuimarães, Patrícia Borba Vilarinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-21T11:46:41Zoai:revista.domhelder.edu.br:article/449Revistahttp://revista.domhelder.edu.br/index.php/veredasPRIhttp://revista.domhelder.edu.br/index.php/veredas/oaiveredas@domhelder.edu.br2179-86991806-3845opendoar:2020-09-21T11:46:41Veredas do Direito (Online) - Escola Superior Dom Helder Câmara (ESDHC)false
dc.title.none.fl_str_mv THE REALIZATION OF FUNDAMENTAL RIGHTS: THE RELATIONSHIP BETWEEN DEVELOPMENT AND THECONSTITUCIONAL FRAMEWORK
A EFETIVAÇÃO DE DIREITOS FUNDAMENTAIS: A RELAÇÃO ENTRE O DESENVOLVIMENTO E O PLEXO CONSTITUCIONAL
title THE REALIZATION OF FUNDAMENTAL RIGHTS: THE RELATIONSHIP BETWEEN DEVELOPMENT AND THECONSTITUCIONAL FRAMEWORK
spellingShingle THE REALIZATION OF FUNDAMENTAL RIGHTS: THE RELATIONSHIP BETWEEN DEVELOPMENT AND THECONSTITUCIONAL FRAMEWORK
Silva, Lucas do Monte
Direito à educação
Direito e Desenvolvimento
Direitos Fundamentais.
Right to education. Law and Development. Fundamental Rights
title_short THE REALIZATION OF FUNDAMENTAL RIGHTS: THE RELATIONSHIP BETWEEN DEVELOPMENT AND THECONSTITUCIONAL FRAMEWORK
title_full THE REALIZATION OF FUNDAMENTAL RIGHTS: THE RELATIONSHIP BETWEEN DEVELOPMENT AND THECONSTITUCIONAL FRAMEWORK
title_fullStr THE REALIZATION OF FUNDAMENTAL RIGHTS: THE RELATIONSHIP BETWEEN DEVELOPMENT AND THECONSTITUCIONAL FRAMEWORK
title_full_unstemmed THE REALIZATION OF FUNDAMENTAL RIGHTS: THE RELATIONSHIP BETWEEN DEVELOPMENT AND THECONSTITUCIONAL FRAMEWORK
title_sort THE REALIZATION OF FUNDAMENTAL RIGHTS: THE RELATIONSHIP BETWEEN DEVELOPMENT AND THECONSTITUCIONAL FRAMEWORK
author Silva, Lucas do Monte
author_facet Silva, Lucas do Monte
Guimarães, Patrícia Borba Vilar
author_role author
author2 Guimarães, Patrícia Borba Vilar
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Lucas do Monte
Guimarães, Patrícia Borba Vilar
dc.subject.por.fl_str_mv Direito à educação
Direito e Desenvolvimento
Direitos Fundamentais.
Right to education. Law and Development. Fundamental Rights
topic Direito à educação
Direito e Desenvolvimento
Direitos Fundamentais.
Right to education. Law and Development. Fundamental Rights
description The present research is based on the premise that interconnection is one of the landmarks of the XXI century. No subject, discipline, right, social group remains in airtight compartments, oblivious to developments of other elements; on the contrary, more and more issues and paradigms are being confused, intertwined and complemented by other factors. In this sense, this article aims to discuss and analyze, through bibliographical and documentary research, the relationship between Law and Development, specifically the new vision of development and the constitutional framework of today’s Constitutions, influenced by the post-positivist paradigm. Furthermore, it investigates the influence, external and internal, direct and indirect,between the realization of the right to education in the constitutional frameworks and the context of developing nations.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-08-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://revista.domhelder.edu.br/index.php/veredas/article/view/449
10.18623/rvd.v11i22.449
url http://revista.domhelder.edu.br/index.php/veredas/article/view/449
identifier_str_mv 10.18623/rvd.v11i22.449
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://revista.domhelder.edu.br/index.php/veredas/article/view/449/436
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora Dom Helder
publisher.none.fl_str_mv Editora Dom Helder
dc.source.none.fl_str_mv Veredas do Direito; Vol. 11 No. 22 (2014): Veredas do Direito – Direito Ambiental e Desenvolvimento Sustentável; 199
Veredas do Direito; Vol. 11 Núm. 22 (2014): Veredas do Direito – Direito Ambiental e Desenvolvimento Sustentável; 199
Veredas do Direito – Direito Ambiental e Desenvolvimento Sustentável; v. 11 n. 22 (2014): Veredas do Direito – Direito Ambiental e Desenvolvimento Sustentável; 199
2179-8699
reponame:Veredas do Direito (Online)
instname:Escola Superior Dom Helder Câmara (ESDHC)
instacron:ESDEC
instname_str Escola Superior Dom Helder Câmara (ESDHC)
instacron_str ESDEC
institution ESDEC
reponame_str Veredas do Direito (Online)
collection Veredas do Direito (Online)
repository.name.fl_str_mv Veredas do Direito (Online) - Escola Superior Dom Helder Câmara (ESDHC)
repository.mail.fl_str_mv veredas@domhelder.edu.br
_version_ 1793890320455303168