THE REALIZATION OF FUNDAMENTAL RIGHTS: THE RELATIONSHIP BETWEEN DEVELOPMENT AND THECONSTITUCIONAL FRAMEWORK
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Veredas do Direito (Online) |
Texto Completo: | http://revista.domhelder.edu.br/index.php/veredas/article/view/449 |
Resumo: | The present research is based on the premise that interconnection is one of the landmarks of the XXI century. No subject, discipline, right, social group remains in airtight compartments, oblivious to developments of other elements; on the contrary, more and more issues and paradigms are being confused, intertwined and complemented by other factors. In this sense, this article aims to discuss and analyze, through bibliographical and documentary research, the relationship between Law and Development, specifically the new vision of development and the constitutional framework of today’s Constitutions, influenced by the post-positivist paradigm. Furthermore, it investigates the influence, external and internal, direct and indirect,between the realization of the right to education in the constitutional frameworks and the context of developing nations. |
id |
ESDEC-1_0cbaae833a1610fca2bbba3a34059c33 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revista.domhelder.edu.br:article/449 |
network_acronym_str |
ESDEC-1 |
network_name_str |
Veredas do Direito (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
THE REALIZATION OF FUNDAMENTAL RIGHTS: THE RELATIONSHIP BETWEEN DEVELOPMENT AND THECONSTITUCIONAL FRAMEWORKA EFETIVAÇÃO DE DIREITOS FUNDAMENTAIS: A RELAÇÃO ENTRE O DESENVOLVIMENTO E O PLEXO CONSTITUCIONALDireito à educaçãoDireito e DesenvolvimentoDireitos Fundamentais.Right to education. Law and Development. Fundamental RightsThe present research is based on the premise that interconnection is one of the landmarks of the XXI century. No subject, discipline, right, social group remains in airtight compartments, oblivious to developments of other elements; on the contrary, more and more issues and paradigms are being confused, intertwined and complemented by other factors. In this sense, this article aims to discuss and analyze, through bibliographical and documentary research, the relationship between Law and Development, specifically the new vision of development and the constitutional framework of today’s Constitutions, influenced by the post-positivist paradigm. Furthermore, it investigates the influence, external and internal, direct and indirect,between the realization of the right to education in the constitutional frameworks and the context of developing nations.A presente pesquisa parte da premissa segundo a qual a interconexão mostra-se como um dos marcos do século XXI. Nenhum assunto, disciplina, tema, direito, grupo social subsiste em compartimentos estanques, alheios às evoluções de outros elementos, pelo contrário, cada vez mais os assuntos e paradigmas se confundem, interpenetram e complementam-se. Nesse sentido, este artigo objetiva-se, por meio de pesquisa bibliográfica e documental, discutir e analisar as relações entre o Direito e Desenvolvimento, mais especificamente a nova visão do desenvolvimento e o plexo constitucional das Leis Maiores hodiernas, influenciadas pelo paradigma pós-positivista. Além disso, investigam-se as influências externas e internas, diretas e indiretas, da efetivação do direito à educação no plexo constitucional e no contexto do desenvolvimento das nações. Editora Dom Helder2015-08-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revista.domhelder.edu.br/index.php/veredas/article/view/44910.18623/rvd.v11i22.449Veredas do Direito; Vol. 11 No. 22 (2014): Veredas do Direito – Direito Ambiental e Desenvolvimento Sustentável; 199Veredas do Direito; Vol. 11 Núm. 22 (2014): Veredas do Direito – Direito Ambiental e Desenvolvimento Sustentável; 199Veredas do Direito – Direito Ambiental e Desenvolvimento Sustentável; v. 11 n. 22 (2014): Veredas do Direito – Direito Ambiental e Desenvolvimento Sustentável; 1992179-8699reponame:Veredas do Direito (Online)instname:Escola Superior Dom Helder Câmara (ESDHC)instacron:ESDECporhttp://revista.domhelder.edu.br/index.php/veredas/article/view/449/436Silva, Lucas do MonteGuimarães, Patrícia Borba Vilarinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-21T11:46:41Zoai:revista.domhelder.edu.br:article/449Revistahttp://revista.domhelder.edu.br/index.php/veredasPRIhttp://revista.domhelder.edu.br/index.php/veredas/oaiveredas@domhelder.edu.br2179-86991806-3845opendoar:2020-09-21T11:46:41Veredas do Direito (Online) - Escola Superior Dom Helder Câmara (ESDHC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE REALIZATION OF FUNDAMENTAL RIGHTS: THE RELATIONSHIP BETWEEN DEVELOPMENT AND THECONSTITUCIONAL FRAMEWORK A EFETIVAÇÃO DE DIREITOS FUNDAMENTAIS: A RELAÇÃO ENTRE O DESENVOLVIMENTO E O PLEXO CONSTITUCIONAL |
title |
THE REALIZATION OF FUNDAMENTAL RIGHTS: THE RELATIONSHIP BETWEEN DEVELOPMENT AND THECONSTITUCIONAL FRAMEWORK |
spellingShingle |
THE REALIZATION OF FUNDAMENTAL RIGHTS: THE RELATIONSHIP BETWEEN DEVELOPMENT AND THECONSTITUCIONAL FRAMEWORK Silva, Lucas do Monte Direito à educação Direito e Desenvolvimento Direitos Fundamentais. Right to education. Law and Development. Fundamental Rights |
title_short |
THE REALIZATION OF FUNDAMENTAL RIGHTS: THE RELATIONSHIP BETWEEN DEVELOPMENT AND THECONSTITUCIONAL FRAMEWORK |
title_full |
THE REALIZATION OF FUNDAMENTAL RIGHTS: THE RELATIONSHIP BETWEEN DEVELOPMENT AND THECONSTITUCIONAL FRAMEWORK |
title_fullStr |
THE REALIZATION OF FUNDAMENTAL RIGHTS: THE RELATIONSHIP BETWEEN DEVELOPMENT AND THECONSTITUCIONAL FRAMEWORK |
title_full_unstemmed |
THE REALIZATION OF FUNDAMENTAL RIGHTS: THE RELATIONSHIP BETWEEN DEVELOPMENT AND THECONSTITUCIONAL FRAMEWORK |
title_sort |
THE REALIZATION OF FUNDAMENTAL RIGHTS: THE RELATIONSHIP BETWEEN DEVELOPMENT AND THECONSTITUCIONAL FRAMEWORK |
author |
Silva, Lucas do Monte |
author_facet |
Silva, Lucas do Monte Guimarães, Patrícia Borba Vilar |
author_role |
author |
author2 |
Guimarães, Patrícia Borba Vilar |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Lucas do Monte Guimarães, Patrícia Borba Vilar |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Direito à educação Direito e Desenvolvimento Direitos Fundamentais. Right to education. Law and Development. Fundamental Rights |
topic |
Direito à educação Direito e Desenvolvimento Direitos Fundamentais. Right to education. Law and Development. Fundamental Rights |
description |
The present research is based on the premise that interconnection is one of the landmarks of the XXI century. No subject, discipline, right, social group remains in airtight compartments, oblivious to developments of other elements; on the contrary, more and more issues and paradigms are being confused, intertwined and complemented by other factors. In this sense, this article aims to discuss and analyze, through bibliographical and documentary research, the relationship between Law and Development, specifically the new vision of development and the constitutional framework of today’s Constitutions, influenced by the post-positivist paradigm. Furthermore, it investigates the influence, external and internal, direct and indirect,between the realization of the right to education in the constitutional frameworks and the context of developing nations. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-08-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://revista.domhelder.edu.br/index.php/veredas/article/view/449 10.18623/rvd.v11i22.449 |
url |
http://revista.domhelder.edu.br/index.php/veredas/article/view/449 |
identifier_str_mv |
10.18623/rvd.v11i22.449 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revista.domhelder.edu.br/index.php/veredas/article/view/449/436 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora Dom Helder |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora Dom Helder |
dc.source.none.fl_str_mv |
Veredas do Direito; Vol. 11 No. 22 (2014): Veredas do Direito – Direito Ambiental e Desenvolvimento Sustentável; 199 Veredas do Direito; Vol. 11 Núm. 22 (2014): Veredas do Direito – Direito Ambiental e Desenvolvimento Sustentável; 199 Veredas do Direito – Direito Ambiental e Desenvolvimento Sustentável; v. 11 n. 22 (2014): Veredas do Direito – Direito Ambiental e Desenvolvimento Sustentável; 199 2179-8699 reponame:Veredas do Direito (Online) instname:Escola Superior Dom Helder Câmara (ESDHC) instacron:ESDEC |
instname_str |
Escola Superior Dom Helder Câmara (ESDHC) |
instacron_str |
ESDEC |
institution |
ESDEC |
reponame_str |
Veredas do Direito (Online) |
collection |
Veredas do Direito (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Veredas do Direito (Online) - Escola Superior Dom Helder Câmara (ESDHC) |
repository.mail.fl_str_mv |
veredas@domhelder.edu.br |
_version_ |
1793890320455303168 |