The pictures of Dorian G(r)ay – body, image and subjectivity on a social network site

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Zago, Luiz Felipe
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Sacchi dos Santos, Luís Henrique
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
spa
eng
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/826
Resumo: The article undertakes analysis of texts and photographs published on on-line profiles of a social network for gay men on the internet. It also usesinterviews made with users of the website. It focuses on the relations among body, image and production of subjectivity in the present days by employing the theoretical framework of post-structuralism. It considers the link between body and image as the legitimation of bodily “truth”, in which bodies are coerced by visibility and the spectrum of aging.
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spelling The pictures of Dorian G(r)ay – body, image and subjectivity on a social network siteLos retratos de Dorian G(r)ay – cuerpo, imagen y subjectividad en un sítio de redes socialesOs Retratos de Dorian G(r)ay – corpo, imagem e subjetividade em um site de relacionamentosBodyImageSocial networksSubjectivityCuerpoImagenRedes socialesSubjetividadCorpoImagemRedes SociaisSubjetividadeThe article undertakes analysis of texts and photographs published on on-line profiles of a social network for gay men on the internet. It also usesinterviews made with users of the website. It focuses on the relations among body, image and production of subjectivity in the present days by employing the theoretical framework of post-structuralism. It considers the link between body and image as the legitimation of bodily “truth”, in which bodies are coerced by visibility and the spectrum of aging.El artículo aborda el análisis de textos y fotografías publicados en los perfiles on-line de uma rede social para la audiencia de hombres gays, y utiliza entrevistas con los usuarios del sitio. Se centra en la relación de la imagen,el cuerpo y la producción de la subjetividad en la actualidad. Emplea las contribuciones teóricas de el postestructuralismo. Considera el enlace de la imagen corporal como la legitimidad de la “verdad” de los cuerpos, amenazados por el espectro de la vejez y la exhortación a la visibilidad.O artigo empreende análises de textos e fotografias publicados em perfis on-line de um site de relacionamentos para o público de homens gays, bemcomo utiliza entrevistas realizadas com usuários do site. Foca nas relações entre corpo, imagem e produção de subjetividade no tempo presente, empregando aportes teóricos do pós-estruturalismo. Considera a ligação entre imagem e corpo como legitimação da “verdade” dos corpos, coagidos pelo espectro da velhice e pela exortação à visibilidade.Escola Superior de Propaganda e Marketing2014-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa empírica de campoapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/82610.18568/cmc.v11i32.826Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 93-117Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 93-117Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 32 (2014): Comunicação e Estetização do Cotidiano; 93-1171983-707010.18568/cmc.v11i32reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporspaenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/826/pdf_27https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/826/pdf_38https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/826/pdf_44Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessZago, Luiz FelipeSacchi dos Santos, Luís Henrique2015-03-13T14:31:46Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/826Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2015-03-13T14:31:46Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
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