Sharing, tagging: interactions on social radio

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Kischinhevsky, Marcelo
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/371
Resumo: This article seeks specificity of new sound interactional practicesmapped during ongoing research on the different types of internet radio, particularlywhat we will call social radio services – a concept that operates from remediationbetween the radio airwaves and in social media. Two of these practiceswill be focused in the analysis: sharing and tagging.
id ESPM-3_f5b0519a70f399fb0d3ffe3467522b70
oai_identifier_str oai:ojs.revistacmc.espm.br:article/371
network_acronym_str ESPM-3
network_name_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository_id_str
spelling Sharing, tagging: interactions on social radioCompartir, etiquetar: interaciones en la radio socialCompartilhar, etiquetar: Interações no rádio socialRadioSocial mediaInteractionsRadioMedios socialesInteracionesRádioMídias sociaisInteraçõesThis article seeks specificity of new sound interactional practicesmapped during ongoing research on the different types of internet radio, particularlywhat we will call social radio services – a concept that operates from remediationbetween the radio airwaves and in social media. Two of these practiceswill be focused in the analysis: sharing and tagging.En este artículo se busca la especificidad de las nuevas prácticasinteracionales sonoras mapeadas durante la investigación en curso sobre los distintostipos de radio por internet, sobre todo lo que llamaremos servicios de radiosocial – un concepto que opera desde la remediación entre la radiofonía en ondashertzianas y los medios sociales. Tienen prioridade en el análisis dos de estasprácticas: compartir y etiquetar.O presente artigo busca a especificidade de novas práticas interacionais sonoras mapeadas durante investigação em curso sobre as diversas modalidades de rádio via internet, sobretudo o que chamaremos de serviços de rádio social – conceito que opera a partir da remediação entre a radiofonia em ondas hertzianas e as mídias sociais. Terão prioridade na análise duas destas práticas: o compartilhamento (sharing) e a etiquetagem (tagging).Escola Superior de Propaganda e Marketing2014-04-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/37110.18568/cmc.v11i30.371Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 30 (2014): Comunicação e Mobilização Social; 143-162Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 30 (2014): Comunicação e Mobilização Social; 143-162Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 30 (2014): Comunicação e Mobilização Social; 143-1621983-707010.18568/cmc.v11i30reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/371/pdfCopyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessKischinhevsky, Marcelo2014-04-24T18:06:47Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/371Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2014-04-24T18:06:47Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
dc.title.none.fl_str_mv Sharing, tagging: interactions on social radio
Compartir, etiquetar: interaciones en la radio social
Compartilhar, etiquetar: Interações no rádio social
title Sharing, tagging: interactions on social radio
spellingShingle Sharing, tagging: interactions on social radio
Kischinhevsky, Marcelo
Radio
Social media
Interactions
Radio
Medios sociales
Interaciones
Rádio
Mídias sociais
Interações
title_short Sharing, tagging: interactions on social radio
title_full Sharing, tagging: interactions on social radio
title_fullStr Sharing, tagging: interactions on social radio
title_full_unstemmed Sharing, tagging: interactions on social radio
title_sort Sharing, tagging: interactions on social radio
author Kischinhevsky, Marcelo
author_facet Kischinhevsky, Marcelo
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Kischinhevsky, Marcelo
dc.subject.por.fl_str_mv Radio
Social media
Interactions
Radio
Medios sociales
Interaciones
Rádio
Mídias sociais
Interações
topic Radio
Social media
Interactions
Radio
Medios sociales
Interaciones
Rádio
Mídias sociais
Interações
description This article seeks specificity of new sound interactional practicesmapped during ongoing research on the different types of internet radio, particularlywhat we will call social radio services – a concept that operates from remediationbetween the radio airwaves and in social media. Two of these practiceswill be focused in the analysis: sharing and tagging.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-04-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/371
10.18568/cmc.v11i30.371
url https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/371
identifier_str_mv 10.18568/cmc.v11i30.371
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/371/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Propaganda e Marketing
dc.source.none.fl_str_mv Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 No. 30 (2014): Comunicação e Mobilização Social; 143-162
Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 11 Núm. 30 (2014): Comunicação e Mobilização Social; 143-162
Comunicação Mídia e Consumo; v. 11 n. 30 (2014): Comunicação e Mobilização Social; 143-162
1983-7070
10.18568/cmc.v11i30
reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron:ESPM
instname_str Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
instacron_str ESPM
institution ESPM
reponame_str Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
collection Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
repository.name.fl_str_mv Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
repository.mail.fl_str_mv thoff@espm.br||revistacmc@espm.br
_version_ 1793890299592835072