The Transnational Field of Technology Innovation and The Relational Strategic Actions
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Ciência Administrativa |
Texto Completo: | http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/2706 |
Resumo: | The purpose of this article is to analyze the influence of new technologies on the relational structure of the automotive field. We are using a Strong Connected Component (SCC) as a proxy for an action field. This is a simulation based on the data extracted from 7,211 tetrahedral patents – which is simultaneously valid with China, US, Europe and Japan. We have adopted a descriptive form of strategic action in a field modeled as a network. From this network we present the data in panels to identify the structural changes of the groups and the nodal metric of the betweenness. We also perform semantic analysis to simulate the pattern of the actors' choices about technological concepts and present the data in panels that identify the pattern of technological choices before and after Google's entry. The relational structures analyzed in this research showed that the formation of hierarchical groups in SCC shows the strategic action of automakers in stabilizing the field of technological innovation. We found evidence of relational action as a way of framing the action of competitors and their choices. We identified a marginal participation of the actors of Information Technology and Communications (ICT), and that the innovation of this field is mainly architectural. |
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The Transnational Field of Technology Innovation and The Relational Strategic ActionsO Campo Transnacional da Inovação Tecnológica e Estratégias Relacionais de AçãoManagementnetworks; fields; innovation systems; autonomous car; information technologyAdministraçãoredes; campos; sistemas de inovação; carro autônomo; tecnologia da informaçãoThe purpose of this article is to analyze the influence of new technologies on the relational structure of the automotive field. We are using a Strong Connected Component (SCC) as a proxy for an action field. This is a simulation based on the data extracted from 7,211 tetrahedral patents – which is simultaneously valid with China, US, Europe and Japan. We have adopted a descriptive form of strategic action in a field modeled as a network. From this network we present the data in panels to identify the structural changes of the groups and the nodal metric of the betweenness. We also perform semantic analysis to simulate the pattern of the actors' choices about technological concepts and present the data in panels that identify the pattern of technological choices before and after Google's entry. The relational structures analyzed in this research showed that the formation of hierarchical groups in SCC shows the strategic action of automakers in stabilizing the field of technological innovation. We found evidence of relational action as a way of framing the action of competitors and their choices. We identified a marginal participation of the actors of Information Technology and Communications (ICT), and that the innovation of this field is mainly architectural.O objetivo deste artigo é analisar a influência de novas tecnologias na estrutura relacional do campo da indústria automotiva. Estamos usando uma construção dos componentes fortemente conectados (Strong Connected Component- SCC) como proxy de um campo de ação. Trata-se de uma simulação fundamentada nos dados extraídos de 7.211 registros de patentes tetraédricas – patentes com prioridade registrada simultaneamente na China, EUA, Europa e Japão. Adotamos uma forma descritiva da ação estratégica num campo modelado como uma rede. A partir desta rede apresentamos os dados em painéis e buscamos identificar alterações estruturais dos grupos e da métrica nodal da intermediação. Também realizamos análise semântica para simular o padrão de escolhas dos atores acerca de concepções tecnológicas concorrentes e apresentamos os dados em painéis que identificam o padrão de escolha tecnológica antes e depois da entrada do Google. As estruturas relacionais analisadas nesta pesquisa nos mostraram que a formação de grupos hierárquicos em SCC evidencia a ação estratégica das montadoras em estabilizar o campo da inovação tecnológica. Encontramos evidências de ação relacional como forma de enquadrar a ação de concorrentes e suas escolhas. Identificamos uma participação marginal dos atores da Tecnologia da Informação e Comunicações (TIC), e que a inovação desse campo é sobretudo arquitetural.Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPESFAPESPMatui, Paulo CesarAmaral, Roniberto Morato doSacomano Neto, MárioCandido, Silvio Eduardo Alvarez2019-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/270610.21529/RECADM.2019013Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 18, n. 3 (2019): Setembro-Dezembro; 307-326Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 18, n. 3 (2019): Setembro-Dezembro; 307-326Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 18, n. 3 (2019): Setembro-Dezembro; 307-3261677-738710.21529/RECADM.20191803reponame:Revista Eletrônica de Ciência Administrativainstname:Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)instacron:FACECLAporhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/2706/1075http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/downloadSuppFile/2706/813Direitos autorais 2019 Os autoreshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2019-12-24T03:29:29Zoai:periodicosibepes.org.br:article/2706Revistahttp://www.periodicosibepes.org.br/recadmONGhttp://www.periodicosibepes.org.br/recadm/oairecadm.editor@ibepes.org.br1677-73871677-7387opendoar:2019-12-24T03:29:29Revista Eletrônica de Ciência Administrativa - Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)false |
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