The incentive of reading in the school library

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Salcedo, Diego
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Stanford, Jailiny
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: RBBD. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação (Online)
Texto Completo: https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/377
Resumo: Considers the assumption that is relevant to indicate, as early as possible, the universe of reading to children. Shows that the practice of reading is a part of human life and that is the condition to acquire, produce, organize, use and transmit knowledge. Considering these assumptions is to explore the difficulties related to the practice of encouraging reading in school libraries. It carries out a literature review and a theoretical debate. Identifies, analyzes and explores the habits of reading, the role of the school library and the mediation process that can stimulate the formation of children readers. Concludes that the school library is a teaching mechanism and essential mediator to encourage the habit of reading in schools, through the practice of reading activities, contributing to the cognitive development of the student
id FEBAB-1_b8b82908f86d26a502fdd65759431ef2
oai_identifier_str oai:ojs.rbbd.febab.org.br:article/377
network_acronym_str FEBAB-1
network_name_str RBBD. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação (Online)
repository_id_str
spelling The incentive of reading in the school libraryO incentivo da leitura na biblioteca escolarKnowledge. Mediation. Reading. School LibraryBiblioteca escolar. Conhecimento. Leitura. MediaçãoConsiders the assumption that is relevant to indicate, as early as possible, the universe of reading to children. Shows that the practice of reading is a part of human life and that is the condition to acquire, produce, organize, use and transmit knowledge. Considering these assumptions is to explore the difficulties related to the practice of encouraging reading in school libraries. It carries out a literature review and a theoretical debate. Identifies, analyzes and explores the habits of reading, the role of the school library and the mediation process that can stimulate the formation of children readers. Concludes that the school library is a teaching mechanism and essential mediator to encourage the habit of reading in schools, through the practice of reading activities, contributing to the cognitive development of the studentParte do pressuposto de que é relevante indicar, desde cedo, o universo da leitura à criança. Mostra que a prática de leitura faz parte do cotidiano humano e que é uma das maneiras de adquirir, produzir, organizar, usar e transmitir conhecimento. Considerando esses pressupostos tem como objetivo explorar as dificuldades relacionadas às práticas de incentivo a leitura em bibliotecas escolares. Para isso, realiza uma revisão bibliográfica e um debate teórico. Identifica, analisa e explora os hábitos da leitura, o papel da biblioteca escolar e o processo de mediação que pode estimular na formação de crianças leitoras. Conclui que a biblioteca escolar é um mecanismo pedagógico e mediador essencial para incentivar o hábito de leitura nas escolas, por meio de atividades de prática leitoras, contribuindo para o desenvolvimento cognitivo do alunoFederação Brasileira de Associações de Bibliotecários, Cientistas da Informação e Inst.2016-08-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/377Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação; v. 12 n. 1 (2016); 27-441980-69490100-0691reponame:RBBD. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação (Online)instname:Federação Brasileira de Associações de Bibliotecários, Cientistas da Informação e Instituições (FEBAB)instacron:FEBABporhttps://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/377/484Copyright (c) 2016 Diego Salcedo, Jailiny Stanfordhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSalcedo, DiegoStanford, Jailiny2016-08-21T00:42:47Zoai:ojs.rbbd.febab.org.br:article/377Revistahttps://rbbd.febab.org.br/rbbdhttps://rbbd.febab.org.br/rbbd/oai||rbbd@rbbd.febab.org.br|| jorge.exlibris@gmail.com1980-69490100-0691opendoar:2016-08-21T00:42:47RBBD. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação (Online) - Federação Brasileira de Associações de Bibliotecários, Cientistas da Informação e Instituições (FEBAB)false
dc.title.none.fl_str_mv The incentive of reading in the school library
O incentivo da leitura na biblioteca escolar
title The incentive of reading in the school library
spellingShingle The incentive of reading in the school library
Salcedo, Diego
Knowledge. Mediation. Reading. School Library
Biblioteca escolar. Conhecimento. Leitura. Mediação
title_short The incentive of reading in the school library
title_full The incentive of reading in the school library
title_fullStr The incentive of reading in the school library
title_full_unstemmed The incentive of reading in the school library
title_sort The incentive of reading in the school library
author Salcedo, Diego
author_facet Salcedo, Diego
Stanford, Jailiny
author_role author
author2 Stanford, Jailiny
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Salcedo, Diego
Stanford, Jailiny
dc.subject.por.fl_str_mv Knowledge. Mediation. Reading. School Library
Biblioteca escolar. Conhecimento. Leitura. Mediação
topic Knowledge. Mediation. Reading. School Library
Biblioteca escolar. Conhecimento. Leitura. Mediação
description Considers the assumption that is relevant to indicate, as early as possible, the universe of reading to children. Shows that the practice of reading is a part of human life and that is the condition to acquire, produce, organize, use and transmit knowledge. Considering these assumptions is to explore the difficulties related to the practice of encouraging reading in school libraries. It carries out a literature review and a theoretical debate. Identifies, analyzes and explores the habits of reading, the role of the school library and the mediation process that can stimulate the formation of children readers. Concludes that the school library is a teaching mechanism and essential mediator to encourage the habit of reading in schools, through the practice of reading activities, contributing to the cognitive development of the student
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-08-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/377
url https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/377
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://rbbd.febab.org.br/rbbd/article/view/377/484
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Diego Salcedo, Jailiny Stanford
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Diego Salcedo, Jailiny Stanford
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Federação Brasileira de Associações de Bibliotecários, Cientistas da Informação e Inst.
publisher.none.fl_str_mv Federação Brasileira de Associações de Bibliotecários, Cientistas da Informação e Inst.
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação; v. 12 n. 1 (2016); 27-44
1980-6949
0100-0691
reponame:RBBD. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação (Online)
instname:Federação Brasileira de Associações de Bibliotecários, Cientistas da Informação e Instituições (FEBAB)
instacron:FEBAB
instname_str Federação Brasileira de Associações de Bibliotecários, Cientistas da Informação e Instituições (FEBAB)
instacron_str FEBAB
institution FEBAB
reponame_str RBBD. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação (Online)
collection RBBD. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação (Online)
repository.name.fl_str_mv RBBD. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação (Online) - Federação Brasileira de Associações de Bibliotecários, Cientistas da Informação e Instituições (FEBAB)
repository.mail.fl_str_mv ||rbbd@rbbd.febab.org.br|| jorge.exlibris@gmail.com
_version_ 1798319776255180800