Open offices: interaction or control?
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2003 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6503 |
Resumo: | This paper discusses open offices based on two perspectives — interaction and control — in order to assess to what extent they increase interaction among individuals in organizations or, on the contrary, are another control mechanism. Two approaches supported data collection and analysis, as well as the results of the study: the social relations approach and the critical approach. The field survey results suggest that the open office not only is a way of increasing interaction among individuals in organizations, but also a control mechanism. |
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Open offices: interaction or control?Escritórios abertos: interação ou controle?open officesinteractioncontrolorganizations.escritórios abertosinteraçãocontroleorganizações.This paper discusses open offices based on two perspectives — interaction and control — in order to assess to what extent they increase interaction among individuals in organizations or, on the contrary, are another control mechanism. Two approaches supported data collection and analysis, as well as the results of the study: the social relations approach and the critical approach. The field survey results suggest that the open office not only is a way of increasing interaction among individuals in organizations, but also a control mechanism.Este artigo discute os escritórios abertos com base em duas perspectivas: a da interação e a do controle, para verificar até que ponto o escritório aberto constitui uma forma de aumentar a interação entre os indivíduos nas organizações ou, ao contrário, é mais um mecanismo de controle. Duas abordagens teóricas foram tomadas como referência para apoiar a coleta e a interpretação dos dados da pesquisa de campo e as conclusões do estudo: a das relações sociais e a crítica. Os resultados da pesquisa revelaram que o escritório aberto é uma forma de aumentar a interação entre os indivíduos nas organizações e, também, um mecanismo de controle.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2003-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6503Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 37 No. 4 (2003); 817 a 836Revista de Administração Pública; Vol. 37 Núm. 4 (2003); 817 a 836Revista de Administração Pública; v. 37 n. 4 (2003); 817 a 8361982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6503/5087Vergara, Sylvia ConstantGomes, Ana Paula Cortat Zambrottiinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-11-17T20:59:51Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/6503Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2021-11-17T20:59:51Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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