Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition Framework

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ma, Janaina
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Vieira, Diego Mota
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista de Administração Pública
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/82405
Resumo: This article aims to advance the discussion about the influence of knowledge and policy learning on policy change, taking the Advocacy Coalition Framework as reference. We propose unlinking the comprehension of learning through change in two perspectives. First, we suggest apprehending the relation between knowledge and policy learning, through the use of knowledge, assuming that different forms of learning are possible, depending on the context of decision-making. Then, relying on the contributions of the theory of gradual institutional change, we suggest using the notion of institutional dynamics, in order to capture the explanatory power of knowledge and policy learning both in stasis and change situations. We aim to contribute to diminish the skepticism presented in the literature about the influence of knowledge and policy learning in the policy process.
id FGV-4_68311010e64e7979aa6d97c785e92d6c
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/82405
network_acronym_str FGV-4
network_name_str Revista de Administração Pública
repository_id_str
spelling Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition FrameworkAprendizaje y cambio en las políticas públicas: explorando posibilidades en el Marco de las Coaliciones PromotorasAprendizado e mudança em políticas públicas: explorando possibilidades no Modelo de Coalizões de Defesapolicy learningpolicy changeinstitutional dynamicsaprendizado em políticas públicasmudança em políticas públicasdinâmica institucionalaprendizaje en políticas públicascambio en políticas públicasThis article aims to advance the discussion about the influence of knowledge and policy learning on policy change, taking the Advocacy Coalition Framework as reference. We propose unlinking the comprehension of learning through change in two perspectives. First, we suggest apprehending the relation between knowledge and policy learning, through the use of knowledge, assuming that different forms of learning are possible, depending on the context of decision-making. Then, relying on the contributions of the theory of gradual institutional change, we suggest using the notion of institutional dynamics, in order to capture the explanatory power of knowledge and policy learning both in stasis and change situations. We aim to contribute to diminish the skepticism presented in the literature about the influence of knowledge and policy learning in the policy process.Este artículo tiene como objetivo avanzar en la discusión sobre la influencia del conocimiento y del aprendizaje en el tema de los cambios en políticas públicas, tomando como referencia el Marco de las Coaliciones Promotoras. Para ello, proponemos desvincular la comprensión del aprendizaje a través del cambio en políticas públicas en dos perspectivas. En primer lugar, nos proponemos aprehender la relación entre conocimiento y aprendizaje en las políticas públicas, a través del uso del conocimiento, asumiendo que son posibles distintas formas de aprendizaje, dependiendo del contexto de toma de decisiones. Luego, con base en los aportes de la teoría del cambio gradual, proponemos utilizar la noción de dinámica institucional, con el fin de captar el poder explicativo del conocimiento y el aprendizaje en situaciones tanto de estasis como de cambio. Esperamos contribuir a reducir el escepticismo presente en la literatura sobre la influencia del conocimiento y el aprendizaje en el proceso de políticas públicas.Este artigo tem como objetivo avançar a discussão sobre a influência do conhecimento e do aprendizado na mudança das políticas públicas, tomando como referência o Modelo de Coalizões de Defesa. Para isso, propomos desvincular a compreensão do aprendizado por meio da mudança em duas perspectivas. Primeiro, propomos apreender a relação entre conhecimento e aprendizagem em políticas públicas, por meio do uso do conhecimento, assumindo que diferentes formas de aprendizagem são possíveis, dependendo do contexto de tomada de decisão. Em seguida, a partir das contribuições da teoria da mudança gradual, propomos usar a noção de dinâmica institucional, a fim de captar o poder explicativo do conhecimento e da aprendizagem tanto em situações de estase quanto de mudança. Esperamos contribuir para diminuir o ceticismo presente na literatura sobre a influência do conhecimento e da aprendizagem no processo de políticas públicas.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2020-11-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/8240510.1590/0034-761220190381Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 54 No. 6 (2020): Agenda setting: policy change and policy dynamics; 1672-1690Revista de Administração Pública; Vol. 54 Núm. 6 (2020): Agenda Setting: cambios y dinámica de las políticas públicas; 1672-1690Revista de Administração Pública; v. 54 n. 6 (2020): Agenda setting: mudanças e a dinâmica das políticas públicas; 1672-16901982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/82405/78408https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/82405/pdf_415Copyright (c) 2020 Revista de Administração Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessMa, JanainaVieira, Diego Mota2021-07-06T20:27:24Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/82405Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2021-07-06T20:27:24Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.none.fl_str_mv Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition Framework
Aprendizaje y cambio en las políticas públicas: explorando posibilidades en el Marco de las Coaliciones Promotoras
Aprendizado e mudança em políticas públicas: explorando possibilidades no Modelo de Coalizões de Defesa
title Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition Framework
spellingShingle Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition Framework
Ma, Janaina
policy learning
policy change
institutional dynamics
aprendizado em políticas públicas
mudança em políticas públicas
dinâmica institucional
aprendizaje en políticas públicas
cambio en políticas públicas
title_short Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition Framework
title_full Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition Framework
title_fullStr Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition Framework
title_full_unstemmed Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition Framework
title_sort Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition Framework
author Ma, Janaina
author_facet Ma, Janaina
Vieira, Diego Mota
author_role author
author2 Vieira, Diego Mota
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ma, Janaina
Vieira, Diego Mota
dc.subject.por.fl_str_mv policy learning
policy change
institutional dynamics
aprendizado em políticas públicas
mudança em políticas públicas
dinâmica institucional
aprendizaje en políticas públicas
cambio en políticas públicas
topic policy learning
policy change
institutional dynamics
aprendizado em políticas públicas
mudança em políticas públicas
dinâmica institucional
aprendizaje en políticas públicas
cambio en políticas públicas
description This article aims to advance the discussion about the influence of knowledge and policy learning on policy change, taking the Advocacy Coalition Framework as reference. We propose unlinking the comprehension of learning through change in two perspectives. First, we suggest apprehending the relation between knowledge and policy learning, through the use of knowledge, assuming that different forms of learning are possible, depending on the context of decision-making. Then, relying on the contributions of the theory of gradual institutional change, we suggest using the notion of institutional dynamics, in order to capture the explanatory power of knowledge and policy learning both in stasis and change situations. We aim to contribute to diminish the skepticism presented in the literature about the influence of knowledge and policy learning in the policy process.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-11-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/82405
10.1590/0034-761220190381
url https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/82405
identifier_str_mv 10.1590/0034-761220190381
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/82405/78408
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/82405/pdf_415
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Revista de Administração Pública
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Revista de Administração Pública
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)
publisher.none.fl_str_mv Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)
dc.source.none.fl_str_mv Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 54 No. 6 (2020): Agenda setting: policy change and policy dynamics; 1672-1690
Revista de Administração Pública; Vol. 54 Núm. 6 (2020): Agenda Setting: cambios y dinámica de las políticas públicas; 1672-1690
Revista de Administração Pública; v. 54 n. 6 (2020): Agenda setting: mudanças e a dinâmica das políticas públicas; 1672-1690
1982-3134
0034-7612
reponame:Revista de Administração Pública
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração Pública
collection Revista de Administração Pública
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv ||rap@fgv.br
_version_ 1798943774247747584