Jazz & novos formatos organizacionais. A estética da imperfeição em orquestras e organizações
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Data de Publicação: | 2002 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37594 |
Resumo: | In this article, the author investigates the process by which jazz is produced and evaluated. He suggests that this is a valuable tool for organizational theorists who want to understand innovation, the variation process in natural selection, idea generation and creativity. The key ideas about how jazz is produced include the use os songs as a temporal logic and the use retrospective bricolage as a means to create order within chaos. The key idea about evaluation developed here is the notion that jazz appreciation involves an aesthetics of imperfection. |
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Jazz & novos formatos organizacionais. A estética da imperfeição em orquestras e organizaçõesJazz & novos formatos organizacionais. A estética da imperfeição em orquestras e organizaçõesJazzorganizationsinnovationaesthetic of imperfectionretrospectimprovisationJazzorganizaçõesinovaçãoestética da imperfeiçãoretrospectoimprovisaçãoIn this article, the author investigates the process by which jazz is produced and evaluated. He suggests that this is a valuable tool for organizational theorists who want to understand innovation, the variation process in natural selection, idea generation and creativity. The key ideas about how jazz is produced include the use os songs as a temporal logic and the use retrospective bricolage as a means to create order within chaos. The key idea about evaluation developed here is the notion that jazz appreciation involves an aesthetics of imperfection.No presente artigo, o autor investiga o processo pelo qual o jazz é produzido e avaliado. Ele propõe que tal análise pode ser uma ferramenta valiosa para teóricos organizacionais que queiram entender a inovação por meio das variações no processo de seleção natural e de geração de idéias e criatividade. As idéias centrais sobre como o jazz é produzido incluem o uso de canções como lógica temporal e o uso retrospectivo de bricolagem como forma de criar ordem em meio ao caos. A idéia central sobre avaliação desenvolvida aqui é a noção de que apreciá-lo envolve necessariamente uma estética da imperfeição.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2002-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37594RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 42 No. 3 (2002): julho-setembro; 6-18RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 42 Núm. 3 (2002): julho-setembro; 6-18RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 42 n. 3 (2002): julho-setembro; 6-182178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/37594/36347Weick, Karl E.info:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:48:10Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/37594Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T18:48:10Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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