A new approach for measuring corporate reputation
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/20893 |
Resumo: | This study describes the concept of corporate reputation and reviews some of the major points that exist when it comes to measuring it. It thus suggests a new index for measurement and its advantages and disadvantages are pointed out. The consistency of the seven key variables for the collecting indicator is described by the results of a factor analysis and correlations. Finally, the indicator is put to test by gathering the perception of corporate reputation of 1500 individuals for 69 companies belonging to 15 different industrial sectors, in Peru. The results indicate that the proposed index variables are not necessarily of greatest interest to the study sample in which companies have a better performance. Also greater memorial companies aren’t necessarily those that enjoy a greater corporate reputation. Managerial implications for the organizations in the process of managing and monitoring the dimensions involved of this key asset are also referenced. |
id |
FGV-7_0efd11498eb16bd030b31f9b2c70cc4b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:bibliotecadigital.fgv.br:article/20893 |
network_acronym_str |
FGV-7 |
network_name_str |
Revista de Administração de Empresas |
repository_id_str |
|
spelling |
A new approach for measuring corporate reputationUn nuevo abordaje para evaluar la reputación corporativaUma nova abordagem para mensurar a reputação corporativaCorporate Reputationstakeholder´s perceptionsCorporate Social Responsibilityreputation managementcorporate social initiativesReputación Corporativapercepciones de las partes interesadasresponsabilidad social corporativagestión de la reputaciónresponsabilidad socialReputação corporativapercepções das partes interessadasresponsabilidade social corporativagestão da reputaçãoiniciativas sociais corporativasThis study describes the concept of corporate reputation and reviews some of the major points that exist when it comes to measuring it. It thus suggests a new index for measurement and its advantages and disadvantages are pointed out. The consistency of the seven key variables for the collecting indicator is described by the results of a factor analysis and correlations. Finally, the indicator is put to test by gathering the perception of corporate reputation of 1500 individuals for 69 companies belonging to 15 different industrial sectors, in Peru. The results indicate that the proposed index variables are not necessarily of greatest interest to the study sample in which companies have a better performance. Also greater memorial companies aren’t necessarily those that enjoy a greater corporate reputation. Managerial implications for the organizations in the process of managing and monitoring the dimensions involved of this key asset are also referenced.La investigación describe el concepto de Reputación Corporativa y pasa revista a algunas de las principales observaciones que existen a la hora de medirla. Se propone luego un nuevo indice para su medición y se señalan ventajas y desventajas del mismo. La coherencia de las siete variables clave que recoge el indicador se describe mediante los resultados de un análisis factorial y de tests de correlaciones. Por último, se pone a prueba el indicador al recoger la percepción de reputación corporativa de 1500 individuos para 69 empresas pertenecientes a 15 sectores industriales distintos, en Perú. Los resultados indican que no necesariamente las variables del índice propuesto que son de mayor interés para la muestra del estudio son aquellas en las cuales las empresas tienen un mejor desempeño. Asimismo, las empresas de mayor recordación tampoco son necesariamente las que gozan de una mayor reputación corporativa. Implicaciones gerenciales para las organizaciones en la gestión y monitoreo de las dimensiones de este activo clave también son referenciadas.Este estudo descreve o conceito de reputação corporativa e analisa alguns dos principais elementos relativos à sua mensuração. Sugere-se um novo índice para a mensuração e suas vantagens e desvantagens são indicadas. A consistência das sete variáveis-chave para o indicador é descrita pelos resultados de uma análise fatorial e suas correlações. O indicador é testado por meio de um levantamento da percepção de 1500 indivíduos sobre a reputação corporativa de 69 empresas pertencentes a 15 setores industriais peruanos diferentes. Os resultados indicam que as variáveis propostas para o índice não são necessariamente de maior interesse para que as empresas tenham melhor desempenho. Ademais, as empresas mais conhecidas não são necessariamente aquelas que desfrutam de maior reputação corporativa. Também são citadas as implicações gerenciais envolvidas no processo de administrar e monitorar as dimensões da reputação corporativa.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2014-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/20893RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 54 No. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 53-66RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 54 Núm. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 53-66RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 54 n. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 53-662178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/20893/19618Feldman, Percy MarquinaBahamonde, Rolando ArellanoBellido, Isabelle Velasquezinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T11:35:41Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/20893Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T11:35:41Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A new approach for measuring corporate reputation Un nuevo abordaje para evaluar la reputación corporativa Uma nova abordagem para mensurar a reputação corporativa |
title |
A new approach for measuring corporate reputation |
spellingShingle |
A new approach for measuring corporate reputation Feldman, Percy Marquina Corporate Reputation stakeholder´s perceptions Corporate Social Responsibility reputation management corporate social initiatives Reputación Corporativa percepciones de las partes interesadas responsabilidad social corporativa gestión de la reputación responsabilidad social Reputação corporativa percepções das partes interessadas responsabilidade social corporativa gestão da reputação iniciativas sociais corporativas |
title_short |
A new approach for measuring corporate reputation |
title_full |
A new approach for measuring corporate reputation |
title_fullStr |
A new approach for measuring corporate reputation |
title_full_unstemmed |
A new approach for measuring corporate reputation |
title_sort |
A new approach for measuring corporate reputation |
author |
Feldman, Percy Marquina |
author_facet |
Feldman, Percy Marquina Bahamonde, Rolando Arellano Bellido, Isabelle Velasquez |
author_role |
author |
author2 |
Bahamonde, Rolando Arellano Bellido, Isabelle Velasquez |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Feldman, Percy Marquina Bahamonde, Rolando Arellano Bellido, Isabelle Velasquez |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Corporate Reputation stakeholder´s perceptions Corporate Social Responsibility reputation management corporate social initiatives Reputación Corporativa percepciones de las partes interesadas responsabilidad social corporativa gestión de la reputación responsabilidad social Reputação corporativa percepções das partes interessadas responsabilidade social corporativa gestão da reputação iniciativas sociais corporativas |
topic |
Corporate Reputation stakeholder´s perceptions Corporate Social Responsibility reputation management corporate social initiatives Reputación Corporativa percepciones de las partes interesadas responsabilidad social corporativa gestión de la reputación responsabilidad social Reputação corporativa percepções das partes interessadas responsabilidade social corporativa gestão da reputação iniciativas sociais corporativas |
description |
This study describes the concept of corporate reputation and reviews some of the major points that exist when it comes to measuring it. It thus suggests a new index for measurement and its advantages and disadvantages are pointed out. The consistency of the seven key variables for the collecting indicator is described by the results of a factor analysis and correlations. Finally, the indicator is put to test by gathering the perception of corporate reputation of 1500 individuals for 69 companies belonging to 15 different industrial sectors, in Peru. The results indicate that the proposed index variables are not necessarily of greatest interest to the study sample in which companies have a better performance. Also greater memorial companies aren’t necessarily those that enjoy a greater corporate reputation. Managerial implications for the organizations in the process of managing and monitoring the dimensions involved of this key asset are also referenced. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/20893 |
url |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/20893 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/20893/19618 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 54 No. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 53-66 RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 54 Núm. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 53-66 RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 54 n. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 53-66 2178-938X 0034-7590 reponame:Revista de Administração de Empresas instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração de Empresas |
collection |
Revista de Administração de Empresas |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br |
_version_ |
1766160817959469056 |