A new approach for measuring corporate reputation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Feldman, Percy Marquina
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Bahamonde, Rolando Arellano, Bellido, Isabelle Velasquez
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/20893
Resumo: This study describes the concept of corporate reputation and reviews some of the major points that exist when it comes to measuring it. It thus suggests a new index for measurement and its advantages and disadvantages are pointed out. The consistency of the seven key variables for the collecting indicator is described by the results of a factor analysis and correlations. Finally, the indicator is put to test by gathering the perception of corporate reputation of 1500 individuals for 69 companies belonging to 15 different industrial sectors, in Peru. The results indicate that the proposed index variables are not necessarily of greatest interest to the study sample in which companies have a better performance. Also greater memorial companies aren’t necessarily those that enjoy a greater corporate reputation. Managerial implications for the organizations in the process of managing and monitoring the dimensions involved of this key asset are also referenced.
id FGV-7_0efd11498eb16bd030b31f9b2c70cc4b
oai_identifier_str oai:bibliotecadigital.fgv.br:article/20893
network_acronym_str FGV-7
network_name_str Revista de Administração de Empresas
repository_id_str
spelling A new approach for measuring corporate reputationUn nuevo abordaje para evaluar la reputación corporativaUma nova abordagem para mensurar a reputação corporativaCorporate Reputationstakeholder´s perceptionsCorporate Social Responsibilityreputation managementcorporate social initiativesReputación Corporativapercepciones de las partes interesadasresponsabilidad social corporativagestión de la reputaciónresponsabilidad socialReputação corporativapercepções das partes interessadasresponsabilidade social corporativagestão da reputaçãoiniciativas sociais corporativasThis study describes the concept of corporate reputation and reviews some of the major points that exist when it comes to measuring it. It thus suggests a new index for measurement and its advantages and disadvantages are pointed out. The consistency of the seven key variables for the collecting indicator is described by the results of a factor analysis and correlations. Finally, the indicator is put to test by gathering the perception of corporate reputation of 1500 individuals for 69 companies belonging to 15 different industrial sectors, in Peru. The results indicate that the proposed index variables are not necessarily of greatest interest to the study sample in which companies have a better performance. Also greater memorial companies aren’t necessarily those that enjoy a greater corporate reputation. Managerial implications for the organizations in the process of managing and monitoring the dimensions involved of this key asset are also referenced.La investigación describe el concepto de Reputación Corporativa y pasa revista a algunas de las principales observaciones que existen a la hora de medirla. Se propone luego un nuevo indice para su medición y se señalan ventajas y desventajas del mismo. La coherencia de las siete variables clave que recoge el indicador se describe mediante los resultados de un análisis factorial y de tests de correlaciones. Por último, se pone a prueba el indicador al recoger la percepción de reputación corporativa de 1500 individuos para 69 empresas pertenecientes a 15 sectores industriales distintos, en Perú. Los resultados indican que no necesariamente las variables del índice propuesto que son de mayor interés para la muestra del estudio son aquellas en las cuales las empresas tienen un mejor desempeño. Asimismo, las empresas de mayor recordación tampoco son necesariamente las que gozan de una mayor reputación corporativa. Implicaciones gerenciales para las organizaciones en la gestión y monitoreo de las dimensiones de este activo clave también son referenciadas.Este estudo descreve o conceito de reputação corporativa e analisa alguns dos principais elementos relativos à sua mensuração. Sugere-se um novo índice para a mensuração e suas vantagens e desvantagens são indicadas. A consistência das sete variáveis-chave para o indicador é descrita pelos resultados de uma análise fatorial e suas correlações. O indicador é testado por meio de um levantamento da percepção de 1500 indivíduos sobre a reputação corporativa de 69 empresas pertencentes a 15 setores industriais peruanos diferentes. Os resultados indicam que as variáveis propostas para o índice não são necessariamente de maior interesse para que as empresas tenham melhor desempenho. Ademais, as empresas mais conhecidas não são necessariamente aquelas que desfrutam de maior reputação corporativa. Também são citadas as implicações gerenciais envolvidas no processo de administrar e monitorar as dimensões da reputação corporativa.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2014-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/20893RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 54 No. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 53-66RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 54 Núm. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 53-66RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 54 n. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 53-662178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/20893/19618Feldman, Percy MarquinaBahamonde, Rolando ArellanoBellido, Isabelle Velasquezinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T11:35:41Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/20893Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T11:35:41Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.none.fl_str_mv A new approach for measuring corporate reputation
Un nuevo abordaje para evaluar la reputación corporativa
Uma nova abordagem para mensurar a reputação corporativa
title A new approach for measuring corporate reputation
spellingShingle A new approach for measuring corporate reputation
Feldman, Percy Marquina
Corporate Reputation
stakeholder´s perceptions
Corporate Social Responsibility
reputation management
corporate social initiatives
Reputación Corporativa
percepciones de las partes interesadas
responsabilidad social corporativa
gestión de la reputación
responsabilidad social
Reputação corporativa
percepções das partes interessadas
responsabilidade social corporativa
gestão da reputação
iniciativas sociais corporativas
title_short A new approach for measuring corporate reputation
title_full A new approach for measuring corporate reputation
title_fullStr A new approach for measuring corporate reputation
title_full_unstemmed A new approach for measuring corporate reputation
title_sort A new approach for measuring corporate reputation
author Feldman, Percy Marquina
author_facet Feldman, Percy Marquina
Bahamonde, Rolando Arellano
Bellido, Isabelle Velasquez
author_role author
author2 Bahamonde, Rolando Arellano
Bellido, Isabelle Velasquez
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Feldman, Percy Marquina
Bahamonde, Rolando Arellano
Bellido, Isabelle Velasquez
dc.subject.por.fl_str_mv Corporate Reputation
stakeholder´s perceptions
Corporate Social Responsibility
reputation management
corporate social initiatives
Reputación Corporativa
percepciones de las partes interesadas
responsabilidad social corporativa
gestión de la reputación
responsabilidad social
Reputação corporativa
percepções das partes interessadas
responsabilidade social corporativa
gestão da reputação
iniciativas sociais corporativas
topic Corporate Reputation
stakeholder´s perceptions
Corporate Social Responsibility
reputation management
corporate social initiatives
Reputación Corporativa
percepciones de las partes interesadas
responsabilidad social corporativa
gestión de la reputación
responsabilidad social
Reputação corporativa
percepções das partes interessadas
responsabilidade social corporativa
gestão da reputação
iniciativas sociais corporativas
description This study describes the concept of corporate reputation and reviews some of the major points that exist when it comes to measuring it. It thus suggests a new index for measurement and its advantages and disadvantages are pointed out. The consistency of the seven key variables for the collecting indicator is described by the results of a factor analysis and correlations. Finally, the indicator is put to test by gathering the perception of corporate reputation of 1500 individuals for 69 companies belonging to 15 different industrial sectors, in Peru. The results indicate that the proposed index variables are not necessarily of greatest interest to the study sample in which companies have a better performance. Also greater memorial companies aren’t necessarily those that enjoy a greater corporate reputation. Managerial implications for the organizations in the process of managing and monitoring the dimensions involved of this key asset are also referenced.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/20893
url https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/20893
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/20893/19618
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
dc.source.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 54 No. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 53-66
RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 54 Núm. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 53-66
RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 54 n. 1 (2014): janeiro-fevereiro; 53-66
2178-938X
0034-7590
reponame:Revista de Administração de Empresas
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração de Empresas
collection Revista de Administração de Empresas
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br
_version_ 1766160817959469056