Avaliação da assistência ambulatorial a portadores de HIV/AIDS no Rio de Janeiro, segundo a visão de seus usuários
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Data de Publicação: | 1999 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos de Saúde Pública |
Texto Completo: | https://cadernos.ensp.fiocruz.br/ojs/index.php/csp/article/view/1216 |
Resumo: | This article analyzes perceptions by people with HIV/AIDS towards five specialized units under the State Health Department, Rio de Janeiro, concerning the care provided there. The research was based on both quantitative and qualitative methods. Data from 228 questionnaires and 19 semi-structured interviews were analyzed. The results generally indicated a positive evaluation on the part of this group of health care users. One conclusion was that the positive evaluation was actually related to the quality of the services available to them. However, users seem to have low expectations toward the level of services public clinics generally provide. |
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Avaliação da assistência ambulatorial a portadores de HIV/AIDS no Rio de Janeiro, segundo a visão de seus usuáriosAssistência AmbulatorialPacientes AmbulatoriaisSíndrome da Imunodeficiência AdquiridaHIVThis article analyzes perceptions by people with HIV/AIDS towards five specialized units under the State Health Department, Rio de Janeiro, concerning the care provided there. The research was based on both quantitative and qualitative methods. Data from 228 questionnaires and 19 semi-structured interviews were analyzed. The results generally indicated a positive evaluation on the part of this group of health care users. One conclusion was that the positive evaluation was actually related to the quality of the services available to them. However, users seem to have low expectations toward the level of services public clinics generally provide.Este artigo analisa a percepção de portadores de HIV/AIDS de cinco serviços especializados do Estado do Rio de Janeiro, acerca da assistência que lhes é prestada. A metodologia da pesquisa foi baseada nas abordagens quantitativa e qualitativa. Foram analisados os dados de 228 questionários, preenchidos pelos sujeitos, e 19 entrevistas semi-estruturadas. Os resultados afirmaram, de forma geral, uma avaliação positiva. Concluiu-se que esta avaliação pode estar referindo realmente a boa qualidade do atendimento prestado. No entanto, os usuários parecem ter expectativas baixas no que diz respeito ao tipo de serviço que centros públicos podem prover.Reports in Public HealthCadernos de Saúde Pública1999-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlapplication/pdfhttps://cadernos.ensp.fiocruz.br/ojs/index.php/csp/article/view/1216Reports in Public Health; Vol. 15 No. 4 (1999): October/DecemberCadernos de Saúde Pública; v. 15 n. 4 (1999): Outubro/Dezembro1678-44640102-311Xreponame:Cadernos de Saúde Públicainstname:Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ)instacron:FIOCRUZporhttps://cadernos.ensp.fiocruz.br/ojs/index.php/csp/article/view/1216/2420https://cadernos.ensp.fiocruz.br/ojs/index.php/csp/article/view/1216/2421Gomes, RomeuSilva, Cosme Marcelo Furtado Passos daDeslandes, Suely FerreiraSouza, Edinilsa Ramos deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-03-06T15:26:19Zoai:ojs.teste-cadernos.ensp.fiocruz.br:article/1216Revistahttps://cadernos.ensp.fiocruz.br/ojs/index.php/csphttps://cadernos.ensp.fiocruz.br/ojs/index.php/csp/oaicadernos@ensp.fiocruz.br||cadernos@ensp.fiocruz.br1678-44640102-311Xopendoar:2024-03-06T13:01:28.209262Cadernos de Saúde Pública - Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ)true |
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