THE STAGE CURRICULUM IN TEACHER TRAINING COURSE FOR THE BACHELOR OF BIOLOGICAL SCIENCES UNIVERSITY OF PELOTAS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cardoso, Guilherme
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: da Costa, Juliana Hartleben, Rodriguez, Rita de Cássia Morem Cóssio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Momento (Rio Grande. Online)
Texto Completo: https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2435
Resumo: This study aimed to examine the importance of supervised probation in the formation of biology teachers, in terms of the 2010 graduates degree in biological sciences at the University Federal de Pelotas. The study was qualitative, based on content analysis of the questionnaires applied to graduated students in degree in biology. The importance of supervised training is reference to content analysis, and the need guidance during the practice stage, and construction of learning from the experiences school. According to the results, the role of supervised probation for students undergraduate students in biological sciences, is the moment of contact with reality and school is ully connected to the theory and practice.
id FURG-2_1f8cf767042d4297faa7b8f7f49d45f0
oai_identifier_str oai:periodicos.furg.br:article/2435
network_acronym_str FURG-2
network_name_str Momento (Rio Grande. Online)
repository_id_str
spelling THE STAGE CURRICULUM IN TEACHER TRAINING COURSE FOR THE BACHELOR OF BIOLOGICAL SCIENCES UNIVERSITY OF PELOTASO estágio curricular na formação de professores do curso de licenciatura em Ciências Biológicas da Universidade Federal de PelotasReflexão sobre prática pedagógicaformação de professoresensino de ciências.This study aimed to examine the importance of supervised probation in the formation of biology teachers, in terms of the 2010 graduates degree in biological sciences at the University Federal de Pelotas. The study was qualitative, based on content analysis of the questionnaires applied to graduated students in degree in biology. The importance of supervised training is reference to content analysis, and the need guidance during the practice stage, and construction of learning from the experiences school. According to the results, the role of supervised probation for students undergraduate students in biological sciences, is the moment of contact with reality and school is ully connected to the theory and practice.Este trabalho teve como objetivo analisar a importância do estágio curricular supervisionado na formação de professores de biologia, sob a óptica dos formandos 2010 em licenciatura em ciências biológicas da Universidade Federal de Pelotas. O estudo foi de caráter qualitativo, com base na análise de conteúdo dos questionários aplicados aos discentes formandos em licenciatura em biologia. A importância do estágio supervisionado é a referência para análise de conteúdo, além da necessidade de orientação durante a prática do estágio, e a construção de aprendizagens a partir das vivências escolares. De acordo com os resultados, o papel do estágio curricular supervisionado para os alunos formandos de licenciatura em ciências biológicas, é o momento de contato com a realidade escolar e está totalmente ligada a relação teoria e prática.Universidade Federal do Rio Grande2012-05-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/2435Momento - Diálogos em Educação; Vol. 20 No. 2 (2011); 67-79Momento - Diálogos em Educação; v. 20 n. 2 (2011); 67-792316-3100reponame:Momento (Rio Grande. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/2435/1409Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCardoso, Guilhermeda Costa, Juliana HartlebenRodriguez, Rita de Cássia Morem Cóssio2023-01-05T15:57:21Zoai:periodicos.furg.br:article/2435Revistahttps://periodicos.furg.br/momentoPUBhttps://periodicos.furg.br/momento/oai||momento.educacao@furg.br2316-31000102-2717opendoar:2023-01-05T15:57:21Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false
dc.title.none.fl_str_mv THE STAGE CURRICULUM IN TEACHER TRAINING COURSE FOR THE BACHELOR OF BIOLOGICAL SCIENCES UNIVERSITY OF PELOTAS
O estágio curricular na formação de professores do curso de licenciatura em Ciências Biológicas da Universidade Federal de Pelotas
title THE STAGE CURRICULUM IN TEACHER TRAINING COURSE FOR THE BACHELOR OF BIOLOGICAL SCIENCES UNIVERSITY OF PELOTAS
spellingShingle THE STAGE CURRICULUM IN TEACHER TRAINING COURSE FOR THE BACHELOR OF BIOLOGICAL SCIENCES UNIVERSITY OF PELOTAS
Cardoso, Guilherme
Reflexão sobre prática pedagógica
formação de professores
ensino de ciências.
title_short THE STAGE CURRICULUM IN TEACHER TRAINING COURSE FOR THE BACHELOR OF BIOLOGICAL SCIENCES UNIVERSITY OF PELOTAS
title_full THE STAGE CURRICULUM IN TEACHER TRAINING COURSE FOR THE BACHELOR OF BIOLOGICAL SCIENCES UNIVERSITY OF PELOTAS
title_fullStr THE STAGE CURRICULUM IN TEACHER TRAINING COURSE FOR THE BACHELOR OF BIOLOGICAL SCIENCES UNIVERSITY OF PELOTAS
title_full_unstemmed THE STAGE CURRICULUM IN TEACHER TRAINING COURSE FOR THE BACHELOR OF BIOLOGICAL SCIENCES UNIVERSITY OF PELOTAS
title_sort THE STAGE CURRICULUM IN TEACHER TRAINING COURSE FOR THE BACHELOR OF BIOLOGICAL SCIENCES UNIVERSITY OF PELOTAS
author Cardoso, Guilherme
author_facet Cardoso, Guilherme
da Costa, Juliana Hartleben
Rodriguez, Rita de Cássia Morem Cóssio
author_role author
author2 da Costa, Juliana Hartleben
Rodriguez, Rita de Cássia Morem Cóssio
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cardoso, Guilherme
da Costa, Juliana Hartleben
Rodriguez, Rita de Cássia Morem Cóssio
dc.subject.por.fl_str_mv Reflexão sobre prática pedagógica
formação de professores
ensino de ciências.
topic Reflexão sobre prática pedagógica
formação de professores
ensino de ciências.
description This study aimed to examine the importance of supervised probation in the formation of biology teachers, in terms of the 2010 graduates degree in biological sciences at the University Federal de Pelotas. The study was qualitative, based on content analysis of the questionnaires applied to graduated students in degree in biology. The importance of supervised training is reference to content analysis, and the need guidance during the practice stage, and construction of learning from the experiences school. According to the results, the role of supervised probation for students undergraduate students in biological sciences, is the moment of contact with reality and school is ully connected to the theory and practice.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-05-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2435
url https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2435
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2435/1409
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande
dc.source.none.fl_str_mv Momento - Diálogos em Educação; Vol. 20 No. 2 (2011); 67-79
Momento - Diálogos em Educação; v. 20 n. 2 (2011); 67-79
2316-3100
reponame:Momento (Rio Grande. Online)
instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron:FURG
instname_str Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron_str FURG
institution FURG
reponame_str Momento (Rio Grande. Online)
collection Momento (Rio Grande. Online)
repository.name.fl_str_mv Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
repository.mail.fl_str_mv ||momento.educacao@furg.br
_version_ 1775493249063976960