REFLECTIONS ON THE PLAY IN CHILD EDUCATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pereira, Marcos Paulo Vaz de Campos
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Farias, Gelcemar Oliveira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Prática Docente
Texto Completo: http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/741
Resumo: The teacher in early childhood education should provide opportunities for students to activities that enrich creativity and autonomy. Amid this context, the important cultural and social phenomenon play contributes to human development. The purpose of this article is to present a reflection on the characteristics of the play in the context of early childhood education and its appreciation as an important pedagogical resource. The methodology used is characterized as a theoretical essay. It can be mentioned that the play is a free activity, being limited by space, time and rules, besides being unpredictable and fictitious. It can be used as a pedagogical resource in early childhood education, the primary stage of development of the student. The play can be concluded as a pedagogical resource that can be considered an adequate means to contribute to the integral development of the student.
id IFMT_3d1f8776af48339852e91b1c3eedfe02
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/741
network_acronym_str IFMT
network_name_str Revista Prática Docente
repository_id_str
spelling REFLECTIONS ON THE PLAY IN CHILD EDUCATIONREFLEXÕES SOBRE O JOGO NA EDUCAÇÃO INFANTILPlayteachinglearningJogoEnsinoAprendizagemThe teacher in early childhood education should provide opportunities for students to activities that enrich creativity and autonomy. Amid this context, the important cultural and social phenomenon play contributes to human development. The purpose of this article is to present a reflection on the characteristics of the play in the context of early childhood education and its appreciation as an important pedagogical resource. The methodology used is characterized as a theoretical essay. It can be mentioned that the play is a free activity, being limited by space, time and rules, besides being unpredictable and fictitious. It can be used as a pedagogical resource in early childhood education, the primary stage of development of the student. The play can be concluded as a pedagogical resource that can be considered an adequate means to contribute to the integral development of the student.O docente na educação infantil deve oportunizar ao educando atividades que enriqueçam a criatividade e a autonomia. Em meio a este contexto, o jogo importante fenômeno cultural e social contribui com o desenvolvimento humano. o objetivo deste artigo é apresentar uma reflexão sobre as características do jogo no contexto da educação infantil e sua valorização como importante recurso pedagógico. A metodologia utilizada se caracteriza como um ensaio teórico. Pode-se mencionar que o jogo é uma atividade livre, sendo delimitada por espaço, tempo e regras, além de ser imprevisível e fictício. Podendo ser utilizado como um recurso pedagógico na educação infantil, fase primordial de desenvolvimento do educando. Conclui-se, que o jogo enquanto recurso pedagógico pode ser considerado um meio adequado para contribuir no desenvolvimento integral do educando.Revista Prática Docente2020-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionHumanasapplication/pdfhttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/74110.23926/RPD.2526-2149.2020.v5.n2.p1342-1354.id741Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 5 No. 2 (2020): May to August 2020; 1342-1354Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 5 Núm. 2 (2020): Mayo a agosto 2020; 1342-1354Revista Prática Docente; v. 5 n. 2 (2020): Maio a Agosto de 2020 (Fluxo contínuo); 1342-13542526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/741/378Copyright (c) 2020 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Marcos Paulo Vaz de CamposFarias, Gelcemar Oliveira 2022-06-03T13:01:46Zoai:ojs.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/741Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2022-06-03T13:01:46Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv REFLECTIONS ON THE PLAY IN CHILD EDUCATION
REFLEXÕES SOBRE O JOGO NA EDUCAÇÃO INFANTIL
title REFLECTIONS ON THE PLAY IN CHILD EDUCATION
spellingShingle REFLECTIONS ON THE PLAY IN CHILD EDUCATION
Pereira, Marcos Paulo Vaz de Campos
Play
teaching
learning
Jogo
Ensino
Aprendizagem
title_short REFLECTIONS ON THE PLAY IN CHILD EDUCATION
title_full REFLECTIONS ON THE PLAY IN CHILD EDUCATION
title_fullStr REFLECTIONS ON THE PLAY IN CHILD EDUCATION
title_full_unstemmed REFLECTIONS ON THE PLAY IN CHILD EDUCATION
title_sort REFLECTIONS ON THE PLAY IN CHILD EDUCATION
author Pereira, Marcos Paulo Vaz de Campos
author_facet Pereira, Marcos Paulo Vaz de Campos
Farias, Gelcemar Oliveira
author_role author
author2 Farias, Gelcemar Oliveira
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pereira, Marcos Paulo Vaz de Campos
Farias, Gelcemar Oliveira
dc.subject.por.fl_str_mv Play
teaching
learning
Jogo
Ensino
Aprendizagem
topic Play
teaching
learning
Jogo
Ensino
Aprendizagem
description The teacher in early childhood education should provide opportunities for students to activities that enrich creativity and autonomy. Amid this context, the important cultural and social phenomenon play contributes to human development. The purpose of this article is to present a reflection on the characteristics of the play in the context of early childhood education and its appreciation as an important pedagogical resource. The methodology used is characterized as a theoretical essay. It can be mentioned that the play is a free activity, being limited by space, time and rules, besides being unpredictable and fictitious. It can be used as a pedagogical resource in early childhood education, the primary stage of development of the student. The play can be concluded as a pedagogical resource that can be considered an adequate means to contribute to the integral development of the student.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-08-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Humanas
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/741
10.23926/RPD.2526-2149.2020.v5.n2.p1342-1354.id741
url http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/741
identifier_str_mv 10.23926/RPD.2526-2149.2020.v5.n2.p1342-1354.id741
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/741/378
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Prática Docente
publisher.none.fl_str_mv Revista Prática Docente
dc.source.none.fl_str_mv Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 5 No. 2 (2020): May to August 2020; 1342-1354
Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 5 Núm. 2 (2020): Mayo a agosto 2020; 1342-1354
Revista Prática Docente; v. 5 n. 2 (2020): Maio a Agosto de 2020 (Fluxo contínuo); 1342-1354
2526-2149
reponame:Revista Prática Docente
instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
instacron:IFMT
instname_str Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
instacron_str IFMT
institution IFMT
reponame_str Revista Prática Docente
collection Revista Prática Docente
repository.name.fl_str_mv Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
repository.mail.fl_str_mv revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||
_version_ 1792205724784263168