Teachers' work and values: in the light of new information and communication technologies

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: GONDIM, Sônia Maria Guedes
Data de Publicação: 2001
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos de Psicologia (Campinas)
Texto Completo: https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6608
Resumo: This article is the second of a series presenting some considerations on the re/ations between information and communication technologies, education organizations and values and lhe academic work of the teacher. The main purpose of this article is to discuss some consequences of information and communication tecnologies, particulary those related to the use of the computer in academic work. ln arder to have a more comprehensive understanding of the subject, the text is divided into three paris: i) the importance of work in human life; ii) the values related to academic work and iii) the use of computers in education.
id PUC_CAMP-3_b46703e2e6b951e1f592f7534af5f4f7
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6608
network_acronym_str PUC_CAMP-3
network_name_str Estudos de Psicologia (Campinas)
repository_id_str
spelling Teachers' work and values: in the light of new information and communication technologiesTrabalho docente e valores: em questão as novas tecnologias de informação e comunicaçãotrabalho trabalho docentevalores de docentescomputadores na educaçãojobteacher's jobteachers' valuescomputers in educationThis article is the second of a series presenting some considerations on the re/ations between information and communication technologies, education organizations and values and lhe academic work of the teacher. The main purpose of this article is to discuss some consequences of information and communication tecnologies, particulary those related to the use of the computer in academic work. ln arder to have a more comprehensive understanding of the subject, the text is divided into three paris: i) the importance of work in human life; ii) the values related to academic work and iii) the use of computers in education.Este é o segundo artigo de uma série que pretende apresentar algumas considerações acerca das relações entre as tecnologias de informação e comunicação, as organizações educacionais, os valores e o trabalho docente. O objetivo principal deste artigo é o de discutir algumas conseqüências das tecnologias de informação e comunicação, especialmente do computador, no trabalho docente. Para uma compreensão mais abrangente do assunto dividimos o texto em três pequenas partes: i) a importância do trabalho na vida humana; ii) os valores relacionados ao trabalho docente e iii) o uso dos computadores na educação.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas2001-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigosapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6608Psychological Studies; Vol. 18 No. 1 (2001): Estudos de Psicologia (Campinas)Estudos de Psicologia; Vol. 18 Núm. 1 (2001): Estudos de Psicologia (Campinas)Estudos de Psicologia; v. 18 n. 1 (2001): Estudos de Psicologia (Campinas)1982-0275reponame:Estudos de Psicologia (Campinas)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6608/4251Copyright (c) 2022 Sônia Maria Guedes GONDIMhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGONDIM, Sônia Maria Guedes 2024-04-30T14:44:39Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6608Revistahttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudosPRIhttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudos/oaisbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br1982-02750103-166Xopendoar:2024-04-30T14:44:39Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false
dc.title.none.fl_str_mv Teachers' work and values: in the light of new information and communication technologies
Trabalho docente e valores: em questão as novas tecnologias de informação e comunicação
title Teachers' work and values: in the light of new information and communication technologies
spellingShingle Teachers' work and values: in the light of new information and communication technologies
GONDIM, Sônia Maria Guedes
trabalho
trabalho docente
valores de docentes
computadores na educação
job
teacher's job
teachers' values
computers in education
title_short Teachers' work and values: in the light of new information and communication technologies
title_full Teachers' work and values: in the light of new information and communication technologies
title_fullStr Teachers' work and values: in the light of new information and communication technologies
title_full_unstemmed Teachers' work and values: in the light of new information and communication technologies
title_sort Teachers' work and values: in the light of new information and communication technologies
author GONDIM, Sônia Maria Guedes
author_facet GONDIM, Sônia Maria Guedes
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv GONDIM, Sônia Maria Guedes
dc.subject.por.fl_str_mv trabalho
trabalho docente
valores de docentes
computadores na educação
job
teacher's job
teachers' values
computers in education
topic trabalho
trabalho docente
valores de docentes
computadores na educação
job
teacher's job
teachers' values
computers in education
description This article is the second of a series presenting some considerations on the re/ations between information and communication technologies, education organizations and values and lhe academic work of the teacher. The main purpose of this article is to discuss some consequences of information and communication tecnologies, particulary those related to the use of the computer in academic work. ln arder to have a more comprehensive understanding of the subject, the text is divided into three paris: i) the importance of work in human life; ii) the values related to academic work and iii) the use of computers in education.
publishDate 2001
dc.date.none.fl_str_mv 2001-04-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigos
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6608
url https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6608
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6608/4251
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Sônia Maria Guedes GONDIM
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Sônia Maria Guedes GONDIM
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Psychological Studies; Vol. 18 No. 1 (2001): Estudos de Psicologia (Campinas)
Estudos de Psicologia; Vol. 18 Núm. 1 (2001): Estudos de Psicologia (Campinas)
Estudos de Psicologia; v. 18 n. 1 (2001): Estudos de Psicologia (Campinas)
1982-0275
reponame:Estudos de Psicologia (Campinas)
instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron:PUC_CAMP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron_str PUC_CAMP
institution PUC_CAMP
reponame_str Estudos de Psicologia (Campinas)
collection Estudos de Psicologia (Campinas)
repository.name.fl_str_mv Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
repository.mail.fl_str_mv sbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br
_version_ 1799126015282249728