Reading and University: an analysis of some critica I issues
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1990 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Transinformação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1668 |
Resumo: | The precarious performance in reading presented byuniversity students deserves to be object of ref/ections and researchs so that conditions providingurgent changes be created. Itbecomes necessary that the Universityassume its leadingrolein the search of solutions for thisimportant issue, which is highly relevant to the Qualification of theprofessionals it forms. |
id |
PUC_CAMP-4_e00e9e0e4bb3ceb4ec3a32414a04e4c8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/1668 |
network_acronym_str |
PUC_CAMP-4 |
network_name_str |
Transinformação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Reading and University: an analysis of some critica I issuesLeitura e universidade: uma análise de algumas questões críticasleiturauniversitáriosensino de 3ºgrauThe precarious performance in reading presented byuniversity students deserves to be object of ref/ections and researchs so that conditions providingurgent changes be created. Itbecomes necessary that the Universityassume its leadingrolein the search of solutions for thisimportant issue, which is highly relevant to the Qualification of theprofessionals it forms.O precário desempenho em leitura apresentado por estudantes universitários merece ser alvo de reflexões e pesquisas para que se crie condições que propiciem mudanças urgentes. Torna-se necessário que a Universidade assuma seu papel de liderança na busca de soluções para esta importante questão. que é altamente relevante para a qualificação dos profissionais que ela forma.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas1990-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer-reviewed ArticleArtículo revisado por paresAvaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1668Transinformação; Vol. 2 No. 2/3 (1990)Transinformação; Vol. 2 Núm. 2/3 (1990)Transinformação; v. 2 n. 2/3 (1990)2318-08890103-3786reponame:Transinformação (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1668/1639Copyright (c) 2012 Transinformaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Acácia Aparecida Angeli dos2024-03-25T16:10:27Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/1668Revistahttp://periodicos.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/transinfo/indexPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpsbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br2318-08890103-3786opendoar:2024-03-25T16:10:27Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Reading and University: an analysis of some critica I issues Leitura e universidade: uma análise de algumas questões críticas |
title |
Reading and University: an analysis of some critica I issues |
spellingShingle |
Reading and University: an analysis of some critica I issues Santos, Acácia Aparecida Angeli dos leitura universitários ensino de 3ºgrau |
title_short |
Reading and University: an analysis of some critica I issues |
title_full |
Reading and University: an analysis of some critica I issues |
title_fullStr |
Reading and University: an analysis of some critica I issues |
title_full_unstemmed |
Reading and University: an analysis of some critica I issues |
title_sort |
Reading and University: an analysis of some critica I issues |
author |
Santos, Acácia Aparecida Angeli dos |
author_facet |
Santos, Acácia Aparecida Angeli dos |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Acácia Aparecida Angeli dos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
leitura universitários ensino de 3ºgrau |
topic |
leitura universitários ensino de 3ºgrau |
description |
The precarious performance in reading presented byuniversity students deserves to be object of ref/ections and researchs so that conditions providingurgent changes be created. Itbecomes necessary that the Universityassume its leadingrolein the search of solutions for thisimportant issue, which is highly relevant to the Qualification of theprofessionals it forms. |
publishDate |
1990 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1990-11-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article Artículo revisado por pares Avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1668 |
url |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1668 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1668/1639 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2012 Transinformação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2012 Transinformação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Transinformação; Vol. 2 No. 2/3 (1990) Transinformação; Vol. 2 Núm. 2/3 (1990) Transinformação; v. 2 n. 2/3 (1990) 2318-0889 0103-3786 reponame:Transinformação (Online) instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) instacron:PUC_CAMP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
instacron_str |
PUC_CAMP |
institution |
PUC_CAMP |
reponame_str |
Transinformação (Online) |
collection |
Transinformação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
repository.mail.fl_str_mv |
sbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br |
_version_ |
1799125983867961344 |