Paraphrasing: Why and What for?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Flôres, Onici Claro
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: letrônica
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/23314
Resumo: This article focuses on paraphrasing as a linguistic-cognitive process, based on neuroscientific studies (DEHAENE, 2012; IZQUIERDO, 2011; van DIJK, 2010). The aim is, through a retrospective of studies carried out by Fuchs (1982, 1985) and other authors, situate the approach highlighting the importance of repetition and  paraphrasing for the knowledge construction. Lastly, it is suggested that paraphrase may be considered for both to test reading comprehension as to stimulate written production, among academic students as well as students of other levels of education.
id PUC_RS-14_2710b8c6e01ddd16d88f08275bc69649
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/23314
network_acronym_str PUC_RS-14
network_name_str letrônica
repository_id_str
spelling Paraphrasing: Why and What for?Parafrasear: Por quê? Para quê?ReadingParaphrasingWritingTeachingLeituraParáfraseEscritaEnsinoThis article focuses on paraphrasing as a linguistic-cognitive process, based on neuroscientific studies (DEHAENE, 2012; IZQUIERDO, 2011; van DIJK, 2010). The aim is, through a retrospective of studies carried out by Fuchs (1982, 1985) and other authors, situate the approach highlighting the importance of repetition and  paraphrasing for the knowledge construction. Lastly, it is suggested that paraphrase may be considered for both to test reading comprehension as to stimulate written production, among academic students as well as students of other levels of education.O presente artigo enfoca a paráfrase enquanto um processo linguístico-cognitivo, fundamentando-se em estudos neurocientíficos (DEHAENE, 2012; IZQUIERDO, 2011; van DIJK, 2010 etc.). Seu objetivo é, através de uma retrospectiva dos estudos já realizados a respeito do tema, como os de Fuchs (1982, 1985) e de outros autores, situar a presente abordagem, destacando a importância da repetição e da paráfrase para a construção do conhecimento. Por fim, sugere que a paráfrase seja reconhecida e valorizada tanto para testar a compreensão leitora quanto para estimular a produção escrita, entre acadêmicos e estudantes dos demais níveis de ensino.Editora da PUCRS - ediPUCRS2016-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/2331410.15448/1984-4301.2016.2.23314Letrônica; Vol. 9 No. 2 (2016): Tecnologias no aprendizado e no ensino da leitura e da escrita & Literatura e Misticismo Judaico (Kabbalah); 253-263Letrônica; v. 9 n. 2 (2016): Tecnologias no aprendizado e no ensino da leitura e da escrita & Literatura e Misticismo Judaico (Kabbalah); 253-2631984-430110.15448/1984-4301.2016.2reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/23314/15316Copyright (c) 2017 Letrônicainfo:eu-repo/semantics/openAccessFlôres, Onici Claro2017-02-21T19:18:07Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/23314Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2017-02-21T19:18:07letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Paraphrasing: Why and What for?
Parafrasear: Por quê? Para quê?
title Paraphrasing: Why and What for?
spellingShingle Paraphrasing: Why and What for?
Flôres, Onici Claro
Reading
Paraphrasing
Writing
Teaching
Leitura
Paráfrase
Escrita
Ensino
title_short Paraphrasing: Why and What for?
title_full Paraphrasing: Why and What for?
title_fullStr Paraphrasing: Why and What for?
title_full_unstemmed Paraphrasing: Why and What for?
title_sort Paraphrasing: Why and What for?
author Flôres, Onici Claro
author_facet Flôres, Onici Claro
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Flôres, Onici Claro
dc.subject.por.fl_str_mv Reading
Paraphrasing
Writing
Teaching
Leitura
Paráfrase
Escrita
Ensino
topic Reading
Paraphrasing
Writing
Teaching
Leitura
Paráfrase
Escrita
Ensino
description This article focuses on paraphrasing as a linguistic-cognitive process, based on neuroscientific studies (DEHAENE, 2012; IZQUIERDO, 2011; van DIJK, 2010). The aim is, through a retrospective of studies carried out by Fuchs (1982, 1985) and other authors, situate the approach highlighting the importance of repetition and  paraphrasing for the knowledge construction. Lastly, it is suggested that paraphrase may be considered for both to test reading comprehension as to stimulate written production, among academic students as well as students of other levels of education.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/23314
10.15448/1984-4301.2016.2.23314
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/23314
identifier_str_mv 10.15448/1984-4301.2016.2.23314
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/23314/15316
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Letrônica
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Letrônica
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Letrônica; Vol. 9 No. 2 (2016): Tecnologias no aprendizado e no ensino da leitura e da escrita & Literatura e Misticismo Judaico (Kabbalah); 253-263
Letrônica; v. 9 n. 2 (2016): Tecnologias no aprendizado e no ensino da leitura e da escrita & Literatura e Misticismo Judaico (Kabbalah); 253-263
1984-4301
10.15448/1984-4301.2016.2
reponame:letrônica
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str letrônica
collection letrônica
repository.name.fl_str_mv letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv letronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com
_version_ 1752127642699563008