Responsabilidade social e reputação corporativa
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/33479 |
Resumo: | One of the main challenges faced in the XXI century is to find a balance between economic development and sustainability, towards the various problems environmental that the planet has been suffered, especially since the Industrial Revolution, the matter started to attract attention from around the world, to occupy the political agenda to be discussed in international conferences conducted with the aim of finding a solution that minimized the problem. Then was created the concept of sustainable development as a solution to the dead-lock between economic growth and the possible depletion of natural resources. The business came under pressure from the government, society and market to pass to consider the issue in making decisions, specific areas were structured within organizations with the goal of addressing environmental issues. With a more conscious to the importance of the issue, companies began to see the topic Corporate Social Responsibility as a means of differentiation from your competitors, add value to brand marketing and establish a good corporate reputation in the long term. The marketing also came to be viewed from another angle, where innovative and sustainable initiatives should be implemented and disseminated to the consumer society we live in can support environmental causes and sustainable consumption |
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Zenone, Luiz CláudioAlves, Bruna De Meneses Alves2023-07-05T19:19:47Z2023-07-05T19:19:47Z2011-02-28Alves, Bruna De Meneses Alves. Responsabilidade social e reputação corporativa. 2011. Monografia de Especialização (Especialização em MBA em Marketing) - Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2011.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/33479One of the main challenges faced in the XXI century is to find a balance between economic development and sustainability, towards the various problems environmental that the planet has been suffered, especially since the Industrial Revolution, the matter started to attract attention from around the world, to occupy the political agenda to be discussed in international conferences conducted with the aim of finding a solution that minimized the problem. Then was created the concept of sustainable development as a solution to the dead-lock between economic growth and the possible depletion of natural resources. The business came under pressure from the government, society and market to pass to consider the issue in making decisions, specific areas were structured within organizations with the goal of addressing environmental issues. With a more conscious to the importance of the issue, companies began to see the topic Corporate Social Responsibility as a means of differentiation from your competitors, add value to brand marketing and establish a good corporate reputation in the long term. The marketing also came to be viewed from another angle, where innovative and sustainable initiatives should be implemented and disseminated to the consumer society we live in can support environmental causes and sustainable consumptionUm dos principais desafios enfrentados no século XXI é encontrar um ponto de equilíbrio entre o desenvolvimento econômico e sustentabilidade, diante dos diversos problemas ambientais que o planeta tem enfrentado, principalmente, a partir da Revolução Industrial, o tema passou a despertar a atenção de todo o mundo, a ocupar a agenda política e a fazer parte da pauta de diversas Conferências Internacionais realizadas com o intuito de encontrar uma solução que minimizasse o problema. Surgiu então, o conceito de desenvolvimento sustentável como uma saída para o impasse entre crescimento econômico e o possível esgotamento de recursos naturais. O empresariado passou a sofrer pressões por parte do governo, sociedade e mercado para que o tema passasse a ser considerado na tomada de decisões, com isso áreas específicas foram estruturadas dentro das organizações com o objetivo de tratar das questões socioambientais. Com uma sociedade mais consciente para a relevância da questão, as empresas passaram a ver o tema Responsabilidade Social Empresarial como uma forma de diferenciação de seus concorrentes, agregar valor a marca no mercado e estabelecer uma boa reputação corporativa a longo prazo. O papel do marketing nas organizações também passou a ser visto por outro ângulo, onde iniciativas inovadoras e sustentáveis devem ser implementadas e divulgadas para que a sociedade consumista em que vivemos possa apoiar as causas ambientais e o consumo sustentávelporPontifícia Universidade Católica de São PauloEspecialização em MBA em MarketingPUC-SPBrasilFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOResponsabilidade social e reputação corporativainfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALBRUNA DE MENESES ALVES - 10,0.pdfapplication/pdf594645https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/33479/1/BRUNA%20DE%20MENESES%20ALVES%20-%2010%2c0.pdfe668a582bb70502ffd06c1924e6ac4d1MD51TEXTBRUNA DE MENESES ALVES - 10,0.pdf.txtBRUNA DE MENESES ALVES - 10,0.pdf.txtExtracted texttext/plain117890https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/33479/2/BRUNA%20DE%20MENESES%20ALVES%20-%2010%2c0.pdf.txt52c46fbdcbc63358b99547bb13f65bb1MD52THUMBNAILBRUNA DE MENESES ALVES - 10,0.pdf.jpgBRUNA DE MENESES ALVES - 10,0.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1306https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/33479/3/BRUNA%20DE%20MENESES%20ALVES%20-%2010%2c0.pdf.jpgddfea5c516fb7727232b218b15039ce0MD53handle/334792023-07-06 01:09:01.927oai:repositorio.pucsp.br:handle/33479Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-07-06T04:09:01Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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