Exploring emotional states and surprising consumption as drivers of engagement at music festivals

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Loureiro, Sandra Maria Correia
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Silva, Sara Duarte e, Sarmento, Eduardo Moraes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/rtd.v36i2.4478
Resumo: The aim of the current study is to explore the relationship between visitors’ emotional states and surprise consumption with visitors’ engagement at festivals in Portugal. A sample of usable questionnaires allowed us to understand that surprising consumption and arousal are very important drivers to engage visitors to music festivals. The article also provides managerial implications, limitations and further research.
id RCAP_0c2cb57193a0e0887a1f5b0ddcb57935
oai_identifier_str oai:proa.ua.pt:article/4478
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Exploring emotional states and surprising consumption as drivers of engagement at music festivalsExplorando estados emocionais e consumo surpresa como fatores de envolvimento em festivais de músicaThe aim of the current study is to explore the relationship between visitors’ emotional states and surprise consumption with visitors’ engagement at festivals in Portugal. A sample of usable questionnaires allowed us to understand that surprising consumption and arousal are very important drivers to engage visitors to music festivals. The article also provides managerial implications, limitations and further research.O objetivo do presente estudo é explorar a relação entre os estados emocionais dos visitantes e o consumo surpresa com o envolvimento dos visitantes em festivais em Portugal. Uma amostra de questionários utilizáveis permitiu-nos entender que o consumo surpresa e a excitação são fatores muito importantes para envolver os visitantes de festivais de música. O artigo também fornece implicações para a gestão, limitações e pesquisas adicionais.Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2021-09-19T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v36i2.4478oai:proa.ua.pt:article/4478Journal of Tourism & Development; Vol 36 No 2 (2021); 81-89Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 36 n.º 2 (2021); 81-892182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPenghttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/4478https://doi.org/10.34624/rtd.v36i2.4478https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/4478/18744Direitos de Autor (c) 2021 Revista Turismo & Desenvolvimentoinfo:eu-repo/semantics/openAccessLoureiro, Sandra Maria CorreiaSilva, Sara Duarte eSarmento, Eduardo Moraes2022-09-26T10:56:28Zoai:proa.ua.pt:article/4478Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:05:18.341341Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Exploring emotional states and surprising consumption as drivers of engagement at music festivals
Explorando estados emocionais e consumo surpresa como fatores de envolvimento em festivais de música
title Exploring emotional states and surprising consumption as drivers of engagement at music festivals
spellingShingle Exploring emotional states and surprising consumption as drivers of engagement at music festivals
Loureiro, Sandra Maria Correia
title_short Exploring emotional states and surprising consumption as drivers of engagement at music festivals
title_full Exploring emotional states and surprising consumption as drivers of engagement at music festivals
title_fullStr Exploring emotional states and surprising consumption as drivers of engagement at music festivals
title_full_unstemmed Exploring emotional states and surprising consumption as drivers of engagement at music festivals
title_sort Exploring emotional states and surprising consumption as drivers of engagement at music festivals
author Loureiro, Sandra Maria Correia
author_facet Loureiro, Sandra Maria Correia
Silva, Sara Duarte e
Sarmento, Eduardo Moraes
author_role author
author2 Silva, Sara Duarte e
Sarmento, Eduardo Moraes
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Loureiro, Sandra Maria Correia
Silva, Sara Duarte e
Sarmento, Eduardo Moraes
description The aim of the current study is to explore the relationship between visitors’ emotional states and surprise consumption with visitors’ engagement at festivals in Portugal. A sample of usable questionnaires allowed us to understand that surprising consumption and arousal are very important drivers to engage visitors to music festivals. The article also provides managerial implications, limitations and further research.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-09-19T00:00:00Z
dc.type.driver.fl_str_mv journal article
journal article
info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34624/rtd.v36i2.4478
oai:proa.ua.pt:article/4478
url https://doi.org/10.34624/rtd.v36i2.4478
identifier_str_mv oai:proa.ua.pt:article/4478
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/4478
https://doi.org/10.34624/rtd.v36i2.4478
https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/4478/18744
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2021 Revista Turismo & Desenvolvimento
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2021 Revista Turismo & Desenvolvimento
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro
publisher.none.fl_str_mv Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro
dc.source.none.fl_str_mv Journal of Tourism & Development; Vol 36 No 2 (2021); 81-89
Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 36 n.º 2 (2021); 81-89
2182-1453
1645-9261
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130514896977920