Ensaio sobre as paisagens de Lenir de Miranda
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/38690 |
Resumo: | This article is about the landscape and its permanence among the artists of Rio Grande do Sul, especially Lenir de Miranda (Pedro Osório, RS — 1945), an artist working in Pelotas (RS). We will focus on the theme of her landscapes and the actions that the artist works for her accomplishment. Her paintings of landscapes establish a dense and complex dialogue with her spectator, demanding an immersion in its wide and erudite cultural universe. Fascinated by the origins, the artist exposes the principles of the establishment of her work and opts for the multiplicity of readings |
id |
RCAP_2f8ba6616227514649834016ddcc0d1e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/38690 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
|
spelling |
Ensaio sobre as paisagens de Lenir de MirandaEssay on the landscapes of Lenir de MirandaMiranda, Lenir de, 1945-PinturaPaisagemCriação artísticaHistória da arteCrítica da arteBrasilThis article is about the landscape and its permanence among the artists of Rio Grande do Sul, especially Lenir de Miranda (Pedro Osório, RS — 1945), an artist working in Pelotas (RS). We will focus on the theme of her landscapes and the actions that the artist works for her accomplishment. Her paintings of landscapes establish a dense and complex dialogue with her spectator, demanding an immersion in its wide and erudite cultural universe. Fascinated by the origins, the artist exposes the principles of the establishment of her work and opts for the multiplicity of readingsUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaGomes, Paulo César Ribeiro2019-06-17T16:34:01Z2019-012019-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/38690porIn: :Estúdio. - Lisboa, 2010. - Volume 10, nº25, (Jan./Mar. 2019), p. 91-97info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-14T15:27:14ZPortal AgregadorONG |
dc.title.none.fl_str_mv |
Ensaio sobre as paisagens de Lenir de Miranda Essay on the landscapes of Lenir de Miranda |
title |
Ensaio sobre as paisagens de Lenir de Miranda |
spellingShingle |
Ensaio sobre as paisagens de Lenir de Miranda Gomes, Paulo César Ribeiro Miranda, Lenir de, 1945- Pintura Paisagem Criação artística História da arte Crítica da arte Brasil |
title_short |
Ensaio sobre as paisagens de Lenir de Miranda |
title_full |
Ensaio sobre as paisagens de Lenir de Miranda |
title_fullStr |
Ensaio sobre as paisagens de Lenir de Miranda |
title_full_unstemmed |
Ensaio sobre as paisagens de Lenir de Miranda |
title_sort |
Ensaio sobre as paisagens de Lenir de Miranda |
author |
Gomes, Paulo César Ribeiro |
author_facet |
Gomes, Paulo César Ribeiro |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gomes, Paulo César Ribeiro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Miranda, Lenir de, 1945- Pintura Paisagem Criação artística História da arte Crítica da arte Brasil |
topic |
Miranda, Lenir de, 1945- Pintura Paisagem Criação artística História da arte Crítica da arte Brasil |
description |
This article is about the landscape and its permanence among the artists of Rio Grande do Sul, especially Lenir de Miranda (Pedro Osório, RS — 1945), an artist working in Pelotas (RS). We will focus on the theme of her landscapes and the actions that the artist works for her accomplishment. Her paintings of landscapes establish a dense and complex dialogue with her spectator, demanding an immersion in its wide and erudite cultural universe. Fascinated by the origins, the artist exposes the principles of the establishment of her work and opts for the multiplicity of readings |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-06-17T16:34:01Z 2019-01 2019-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/38690 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/38690 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
In: :Estúdio. - Lisboa, 2010. - Volume 10, nº25, (Jan./Mar. 2019), p. 91-97 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1777303368111226880 |