Ensaio sobre as paisagens de Lenir de Miranda

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gomes, Paulo César Ribeiro
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10451/38690
Resumo: This article is about the landscape and its permanence among the artists of Rio Grande do Sul, especially Lenir de Miranda (Pedro Osório, RS — 1945), an artist working in Pelotas (RS). We will focus on the theme of her landscapes and the actions that the artist works for her accomplishment. Her paintings of landscapes establish a dense and complex dialogue with her spectator, demanding an immersion in its wide and erudite cultural universe. Fascinated by the origins, the artist exposes the principles of the establishment of her work and opts for the multiplicity of readings
id RCAP_2f8ba6616227514649834016ddcc0d1e
oai_identifier_str oai:repositorio.ul.pt:10451/38690
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str
spelling Ensaio sobre as paisagens de Lenir de MirandaEssay on the landscapes of Lenir de MirandaMiranda, Lenir de, 1945-PinturaPaisagemCriação artísticaHistória da arteCrítica da arteBrasilThis article is about the landscape and its permanence among the artists of Rio Grande do Sul, especially Lenir de Miranda (Pedro Osório, RS — 1945), an artist working in Pelotas (RS). We will focus on the theme of her landscapes and the actions that the artist works for her accomplishment. Her paintings of landscapes establish a dense and complex dialogue with her spectator, demanding an immersion in its wide and erudite cultural universe. Fascinated by the origins, the artist exposes the principles of the establishment of her work and opts for the multiplicity of readingsUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaGomes, Paulo César Ribeiro2019-06-17T16:34:01Z2019-012019-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/38690porIn: :Estúdio. - Lisboa, 2010. - Volume 10, nº25, (Jan./Mar. 2019), p. 91-97info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-14T15:27:14ZPortal AgregadorONG
dc.title.none.fl_str_mv Ensaio sobre as paisagens de Lenir de Miranda
Essay on the landscapes of Lenir de Miranda
title Ensaio sobre as paisagens de Lenir de Miranda
spellingShingle Ensaio sobre as paisagens de Lenir de Miranda
Gomes, Paulo César Ribeiro
Miranda, Lenir de, 1945-
Pintura
Paisagem
Criação artística
História da arte
Crítica da arte
Brasil
title_short Ensaio sobre as paisagens de Lenir de Miranda
title_full Ensaio sobre as paisagens de Lenir de Miranda
title_fullStr Ensaio sobre as paisagens de Lenir de Miranda
title_full_unstemmed Ensaio sobre as paisagens de Lenir de Miranda
title_sort Ensaio sobre as paisagens de Lenir de Miranda
author Gomes, Paulo César Ribeiro
author_facet Gomes, Paulo César Ribeiro
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Repositório da Universidade de Lisboa
dc.contributor.author.fl_str_mv Gomes, Paulo César Ribeiro
dc.subject.por.fl_str_mv Miranda, Lenir de, 1945-
Pintura
Paisagem
Criação artística
História da arte
Crítica da arte
Brasil
topic Miranda, Lenir de, 1945-
Pintura
Paisagem
Criação artística
História da arte
Crítica da arte
Brasil
description This article is about the landscape and its permanence among the artists of Rio Grande do Sul, especially Lenir de Miranda (Pedro Osório, RS — 1945), an artist working in Pelotas (RS). We will focus on the theme of her landscapes and the actions that the artist works for her accomplishment. Her paintings of landscapes establish a dense and complex dialogue with her spectator, demanding an immersion in its wide and erudite cultural universe. Fascinated by the origins, the artist exposes the principles of the establishment of her work and opts for the multiplicity of readings
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-06-17T16:34:01Z
2019-01
2019-01-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10451/38690
url http://hdl.handle.net/10451/38690
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv In: :Estúdio. - Lisboa, 2010. - Volume 10, nº25, (Jan./Mar. 2019), p. 91-97
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv image/jpeg
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1777303368111226880