Construção de um referencial de avaliação de desempenho do estudante de línguas em estágio pedagógico: problemas e desafios
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , , , , , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://hdl.handle.net/10216/111570 |
Resumo: | The purpose of this paper is to describe the process undertaken (incorporating both theoretical and methodological perspectives) in the construction of a unified set of descriptors intended for the assessment of student teachers of pre-service master degrees in the teaching of Portuguese as a foreign language and other modern languages at the Faculty of Arts and Humanities of the University of Porto (FLUP). This assessment document covers the proficiency and performance of student-teachers during their practicum and delimits the professional profile of future teachers of modern languages. In 2015, a group consisting of teachers and researchers from FLUP, in collaboration with school mentors, started the process of constructing a unified assessment document for use in the training of teachers of modern languages. This process developed through various stages, including the piloting of the document by several school mentors, FLUP supervisors and other faculty staff involved in initial teacher education. This article highlights the difficulties and challenges encountered at each stage in the development of this document; in addition, explicit reference is made to the theoretical foundations supporting the decisions made. |
id |
RCAP_32df9e6dba2ec07846717318f7de7a6e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/111570 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Construção de um referencial de avaliação de desempenho do estudante de línguas em estágio pedagógico: problemas e desafiosHumanidadesHumanitiesThe purpose of this paper is to describe the process undertaken (incorporating both theoretical and methodological perspectives) in the construction of a unified set of descriptors intended for the assessment of student teachers of pre-service master degrees in the teaching of Portuguese as a foreign language and other modern languages at the Faculty of Arts and Humanities of the University of Porto (FLUP). This assessment document covers the proficiency and performance of student-teachers during their practicum and delimits the professional profile of future teachers of modern languages. In 2015, a group consisting of teachers and researchers from FLUP, in collaboration with school mentors, started the process of constructing a unified assessment document for use in the training of teachers of modern languages. This process developed through various stages, including the piloting of the document by several school mentors, FLUP supervisors and other faculty staff involved in initial teacher education. This article highlights the difficulties and challenges encountered at each stage in the development of this document; in addition, explicit reference is made to the theoretical foundations supporting the decisions made.20172017-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/111570por2183-1432Pazos Anido, MartaRodrigues, Sónia ValenteTomé, SimoneNicolás Martínez, PilarHurst, NicolasEllison, MariaLorenzo, MónicaSilva, Maria de Fátima Henriques daAlmeida, José Domingues deCarvalho, Ângelainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T12:34:49Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/111570Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T23:22:53.734598Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Construção de um referencial de avaliação de desempenho do estudante de línguas em estágio pedagógico: problemas e desafios |
title |
Construção de um referencial de avaliação de desempenho do estudante de línguas em estágio pedagógico: problemas e desafios |
spellingShingle |
Construção de um referencial de avaliação de desempenho do estudante de línguas em estágio pedagógico: problemas e desafios Pazos Anido, Marta Humanidades Humanities |
title_short |
Construção de um referencial de avaliação de desempenho do estudante de línguas em estágio pedagógico: problemas e desafios |
title_full |
Construção de um referencial de avaliação de desempenho do estudante de línguas em estágio pedagógico: problemas e desafios |
title_fullStr |
Construção de um referencial de avaliação de desempenho do estudante de línguas em estágio pedagógico: problemas e desafios |
title_full_unstemmed |
Construção de um referencial de avaliação de desempenho do estudante de línguas em estágio pedagógico: problemas e desafios |
title_sort |
Construção de um referencial de avaliação de desempenho do estudante de línguas em estágio pedagógico: problemas e desafios |
author |
Pazos Anido, Marta |
author_facet |
Pazos Anido, Marta Rodrigues, Sónia Valente Tomé, Simone Nicolás Martínez, Pilar Hurst, Nicolas Ellison, Maria Lorenzo, Mónica Silva, Maria de Fátima Henriques da Almeida, José Domingues de Carvalho, Ângela |
author_role |
author |
author2 |
Rodrigues, Sónia Valente Tomé, Simone Nicolás Martínez, Pilar Hurst, Nicolas Ellison, Maria Lorenzo, Mónica Silva, Maria de Fátima Henriques da Almeida, José Domingues de Carvalho, Ângela |
author2_role |
author author author author author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pazos Anido, Marta Rodrigues, Sónia Valente Tomé, Simone Nicolás Martínez, Pilar Hurst, Nicolas Ellison, Maria Lorenzo, Mónica Silva, Maria de Fátima Henriques da Almeida, José Domingues de Carvalho, Ângela |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Humanidades Humanities |
topic |
Humanidades Humanities |
description |
The purpose of this paper is to describe the process undertaken (incorporating both theoretical and methodological perspectives) in the construction of a unified set of descriptors intended for the assessment of student teachers of pre-service master degrees in the teaching of Portuguese as a foreign language and other modern languages at the Faculty of Arts and Humanities of the University of Porto (FLUP). This assessment document covers the proficiency and performance of student-teachers during their practicum and delimits the professional profile of future teachers of modern languages. In 2015, a group consisting of teachers and researchers from FLUP, in collaboration with school mentors, started the process of constructing a unified assessment document for use in the training of teachers of modern languages. This process developed through various stages, including the piloting of the document by several school mentors, FLUP supervisors and other faculty staff involved in initial teacher education. This article highlights the difficulties and challenges encountered at each stage in the development of this document; in addition, explicit reference is made to the theoretical foundations supporting the decisions made. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017 2017-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/10216/111570 |
url |
https://hdl.handle.net/10216/111570 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
2183-1432 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799135530539024384 |