Target Costing applied in major Portuguese companies
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/ei.v0i12.5818 |
Resumo: | The globalization of economies is characterized by a strong external pressure on companies that leads to an increased international competition. The market price is strongly influenced by competition and by the price the consumer is willing to pay for a particular kind of good. The Target Costing strategic management tool responds to this issue. This tool establishes the maximum amount allowable for a given product, when it is still in the development phase, rather than the usual "cost plus costing" procedure which the calculation of the selling price is made after all the costs incurred. This tool has been used in several countries of Europe, America, Asia and Oceania. This paper presents a comparative analysis of foreign countries, but the essence of the study is the use of Target Costing by Portugal’s largest companies. |
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Target Costing applied in major Portuguese companiesTarget Costing aplicado nas maiores empresas portuguesasThe globalization of economies is characterized by a strong external pressure on companies that leads to an increased international competition. The market price is strongly influenced by competition and by the price the consumer is willing to pay for a particular kind of good. The Target Costing strategic management tool responds to this issue. This tool establishes the maximum amount allowable for a given product, when it is still in the development phase, rather than the usual "cost plus costing" procedure which the calculation of the selling price is made after all the costs incurred. This tool has been used in several countries of Europe, America, Asia and Oceania. This paper presents a comparative analysis of foreign countries, but the essence of the study is the use of Target Costing by Portugal’s largest companies.A globalização das economias é caracterizada por fortes pressões externas sobre as empresas que convergem para o aumento da concorrência internacional. O preço de mercado está fortemente influenciado pela concorrência e pelo preço que o consumidor está disposto a pagar por certo tipo de bem. A ferramenta de gestão estratégica Target Costing responde a esta problemática. Esta ferramenta consiste em estabelecer ainda na fase de desenvolvimento, o custo máximo admissível para determinado produto, ao invés do habitual cálculo “cost plus costing”, em que o cálculo do preço de venda é efetuado depois de todos os custos incorridos. Esta ferramenta tem sido utilizada em vários países da Europa, América, Ásia e Oceânia. Este trabalho apresenta uma análise comparativa relativamente aos países estrangeiros, mas a essência do estudo é a utilização do Target Costing pelas maiores empresas de Portugal.Instituto Superior de Contabilidade e Administração da Universidade de Aveiro2019-10-09T00:00:00Zotherinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/ei.v0i12.5818oai:proa.ua.pt:article/5818Estudos do ISCA; No 12 (2015)Estudos do ISCA; n.º 12 (2015)1646-48500873-2019reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/estudosdoisca/article/view/5818https://doi.org/10.34624/ei.v0i12.5818https://proa.ua.pt/index.php/estudosdoisca/article/view/5818/4291https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessValente, Sandra Laranjo Valente2022-09-22T16:24:16Zoai:proa.ua.pt:article/5818Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:59:28.603524Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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