O Perfil do Profissional de Marketing em Portugal: Uma Abordagem Baseada no Estudo das Ofertas de Trabalho
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Data de Publicação: | 2004 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.26537/rebules.v0i1.760 |
Resumo: | In this article we undertake an analysis concerning the evolulion of the concept of marketing and the profession of marketeer in Portugal. We, also, present lhe results of the analysis of the job demands in this area, published in the Jornal Expresso, between 1997 and 2001. The results obtained allow us to draw the profile of lhe marketing professional from the point of view of the employer, which is a crucial element to improve the curricula development and monitoring the labour market. |
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O Perfil do Profissional de Marketing em Portugal: Uma Abordagem Baseada no Estudo das Ofertas de TrabalhoO Perfil do Profissional de Marketing em Portugal: Uma Abordagem Baseada no Estudo das Ofertas de TrabalhoIn this article we undertake an analysis concerning the evolulion of the concept of marketing and the profession of marketeer in Portugal. We, also, present lhe results of the analysis of the job demands in this area, published in the Jornal Expresso, between 1997 and 2001. The results obtained allow us to draw the profile of lhe marketing professional from the point of view of the employer, which is a crucial element to improve the curricula development and monitoring the labour market. In this article we undertake an analysis concerning the evolulion of the concept of marketing and the profession of marketeer in Portugal. We, also, present lhe results of the analysis of the job demands in this area, published in the Jornal Expresso, between 1997 and 2001. The results obtained allow us to draw the profile of lhe marketing professional from the point of view of the employer, which is a crucial element to improve the curricula development and monitoring the labour market. CEOS.PP / School of Accounting and Administration of Porto, Polytechnic of Porto2004-06-26info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.26537/rebules.v0i1.760https://doi.org/10.26537/rebules.v0i1.760Journal of Business and Legal Sciences / Revista de Ciências Empresariais e Jurídicas; No. 1 (2004): Revista de Ciências Empresariais e Jurídicas / Review of Business and Legal Sciences; 99- 120Revista de Ciências Empresariais e Jurídicas / Journal of Business and Legal Sciences; Núm. 1 (2004): Revista de Ciências Empresariais e Jurídicas / Review of Business and Legal Sciences; 99- 120Revista de Ciências Empresariais e Jurídicas / Journal of Business and Legal Sciences; N.º 1 (2004): Revista de Ciências Empresariais e Jurídicas / Review of Business and Legal Sciences; 99- 1201646-102910.26537/rcej.v0i1reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://parc.ipp.pt/index.php/rebules/article/view/760https://parc.ipp.pt/index.php/rebules/article/view/760/240Copyright (c) 2017 Review of Business and Legal Sciencesinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, J. FreitasVieira, Isabel2024-02-07T10:03:29Zoai:oai.parc.ipp.pt:article/760Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:56:50.317104Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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