O discurso do corpo na comunicação das marcas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cortesão, Maria João
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34630/ciri.v0i1.2466
Resumo: The brands speech  is often based on a metaphorical approach. In this article, we will focus our analysis on the body as a communication vehicle of the Optimus brand, in 2003 and 2008. Our rebrandings lies in four TV commercials , follow what you feel and 3G-Romeo and Juliet (2003) and Optimus-Magma and LifeShare (2008). We are interested in understanding how the body is covered in two moments of turning the brand , and the ‘ creator’ dialogue between the filmic and advertising techniques . It is at this interception codes, we understand that there is a real possibility of brands communicate with their target audience .
id RCAP_66fa1c9870ef0e5c129fee63baf97d17
oai_identifier_str oai:oai.parc.ipp.pt:article/2466
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling O discurso do corpo na comunicação das marcasO discurso do corpo na comunicação das marcasmetáfora;corpo;emoções;sensações;metaphor;body;emotions;feelings;The brands speech  is often based on a metaphorical approach. In this article, we will focus our analysis on the body as a communication vehicle of the Optimus brand, in 2003 and 2008. Our rebrandings lies in four TV commercials , follow what you feel and 3G-Romeo and Juliet (2003) and Optimus-Magma and LifeShare (2008). We are interested in understanding how the body is covered in two moments of turning the brand , and the ‘ creator’ dialogue between the filmic and advertising techniques . It is at this interception codes, we understand that there is a real possibility of brands communicate with their target audience .O discurso das marcas assenta muitas vezes numa abordagem metafórica. No presente artigo, focaremos a nossa análise no corpo, como veiculo de comunicação da marca Optimus, nos rebrandings de 2003 e 2008. O presente estudo reside em quatro anúncios de televisão,  Segue o que sentes e 3G-Romeu e Julieta (2003) e em Optimus-Magma e Lifeshare (2008).  Interessa-nos compreender o modo como o corpo é abordado nos dois momentos de viragem da marca, e no diálogo ‘criador’ entre as técnicas fílmicas e publicitárias. É nesta intercepção de códigos, que entendemos que existe uma possibilidade efetiva das marcas comunicarem com o seu público-alvo. Cadernos IRI: Imagens do Real ImaginadoCadernos IRI: Imagens do Real Imaginado2015-12-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34630/ciri.v0i1.2466oai:oai.parc.ipp.pt:article/2466Cadernos IRI: Imagens do Real Imaginado; No. 1 (2015): Cadernos IRI: Imagens do Real Imaginado; 58-64Cadernos IRI: Imagens do Real Imaginado; N.º 1 (2015): Cadernos IRI: Imagens do Real Imaginado; 58-642184-04822184-0482reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://parc.ipp.pt/index.php/ciri/article/view/2466https://doi.org/10.34630/ciri.v0i1.2466https://parc.ipp.pt/index.php/ciri/article/view/2466/606Direitos de Autor (c) 2018 Cadernos IRI: Imagens do Real Imaginadoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCortesão, Maria João2022-09-20T14:26:14Zoai:oai.parc.ipp.pt:article/2466Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:49:47.055789Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv O discurso do corpo na comunicação das marcas
O discurso do corpo na comunicação das marcas
title O discurso do corpo na comunicação das marcas
spellingShingle O discurso do corpo na comunicação das marcas
Cortesão, Maria João
metáfora;
corpo;
emoções;
sensações;
metaphor;
body;
emotions;
feelings;
title_short O discurso do corpo na comunicação das marcas
title_full O discurso do corpo na comunicação das marcas
title_fullStr O discurso do corpo na comunicação das marcas
title_full_unstemmed O discurso do corpo na comunicação das marcas
title_sort O discurso do corpo na comunicação das marcas
author Cortesão, Maria João
author_facet Cortesão, Maria João
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cortesão, Maria João
dc.subject.por.fl_str_mv metáfora;
corpo;
emoções;
sensações;
metaphor;
body;
emotions;
feelings;
topic metáfora;
corpo;
emoções;
sensações;
metaphor;
body;
emotions;
feelings;
description The brands speech  is often based on a metaphorical approach. In this article, we will focus our analysis on the body as a communication vehicle of the Optimus brand, in 2003 and 2008. Our rebrandings lies in four TV commercials , follow what you feel and 3G-Romeo and Juliet (2003) and Optimus-Magma and LifeShare (2008). We are interested in understanding how the body is covered in two moments of turning the brand , and the ‘ creator’ dialogue between the filmic and advertising techniques . It is at this interception codes, we understand that there is a real possibility of brands communicate with their target audience .
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-01T00:00:00Z
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/other
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34630/ciri.v0i1.2466
oai:oai.parc.ipp.pt:article/2466
url https://doi.org/10.34630/ciri.v0i1.2466
identifier_str_mv oai:oai.parc.ipp.pt:article/2466
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://parc.ipp.pt/index.php/ciri/article/view/2466
https://doi.org/10.34630/ciri.v0i1.2466
https://parc.ipp.pt/index.php/ciri/article/view/2466/606
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2018 Cadernos IRI: Imagens do Real Imaginado
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2018 Cadernos IRI: Imagens do Real Imaginado
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Cadernos IRI: Imagens do Real Imaginado
Cadernos IRI: Imagens do Real Imaginado
publisher.none.fl_str_mv Cadernos IRI: Imagens do Real Imaginado
Cadernos IRI: Imagens do Real Imaginado
dc.source.none.fl_str_mv Cadernos IRI: Imagens do Real Imaginado; No. 1 (2015): Cadernos IRI: Imagens do Real Imaginado; 58-64
Cadernos IRI: Imagens do Real Imaginado; N.º 1 (2015): Cadernos IRI: Imagens do Real Imaginado; 58-64
2184-0482
2184-0482
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130362316587008