Between Theory and Practice - Curricula Design in Visual Arts and Technologies
Main Author: | |
---|---|
Publication Date: | 2019 |
Format: | Article |
Language: | por |
Source: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Download full: | https://doi.org/10.34639/rpea.v9i1.113 |
Summary: | This article focuses the curricular revision process of Visual Arts and Technologies B.A. integrated in Lisbon Superior School of Education. It presents the theoretical and methodological assumptions that underlie and allow to organize teaching and learning practices in the context of the study plan as well as the results of this process analyzing its curricular units content |
id |
RCAP_6748dda1d8bf6b22fce060d80e8938b2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:rpea.madeira.gov.pt:article/113 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Between Theory and Practice - Curricula Design in Visual Arts and TechnologiesEntre a Teoria e a Prática - Desenho Curricular em Artes Visuais e TecnológicasDesenho CurricularPráticas ArtísticasEducação ArtísticaInvestigação Educativa Baseada em ArteMetodologias de Ensino-AprendizagemCurricular DesignArtistic PracticesArt EducationArt-Based Educational ResearchTeaching-Learning MethodologiesThis article focuses the curricular revision process of Visual Arts and Technologies B.A. integrated in Lisbon Superior School of Education. It presents the theoretical and methodological assumptions that underlie and allow to organize teaching and learning practices in the context of the study plan as well as the results of this process analyzing its curricular units contentEste artigo incide no processo de revisão curricular da licenciatura em Artes Visuais e Tecnologias da Escola Superior de Educação de Lisboa. São apresentados os pressupostos teórico-metodológicos que lhe estão subjacentes e que possibilitam organizar as práticas de ensino-aprendizagem no contexto do plano de estudos bem como os resultados deste processo através da análise de conteúdo das unidades curriculares que o compõem.CEPAM2019-07-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34639/rpea.v9i1.113https://doi.org/10.34639/rpea.v9i1.113Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 9 No. 1 (2019): Revista Portuguesa de Educação Artística; 7-22Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 9 N.º 1 (2019): Revista Portuguesa de Educação Artística; 7-222183-74811647-905X10.34639/rpea.v9i1reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/113https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/113/127Direitos de Autor (c) 2019 Teresa Matos Pereirainfo:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Teresa MatosPereira, Teresa Matos2024-01-31T10:29:16Zoai:rpea.madeira.gov.pt:article/113Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:31:27.498528Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Between Theory and Practice - Curricula Design in Visual Arts and Technologies Entre a Teoria e a Prática - Desenho Curricular em Artes Visuais e Tecnológicas |
title |
Between Theory and Practice - Curricula Design in Visual Arts and Technologies |
spellingShingle |
Between Theory and Practice - Curricula Design in Visual Arts and Technologies Pereira, Teresa Matos Desenho Curricular Práticas Artísticas Educação Artística Investigação Educativa Baseada em Arte Metodologias de Ensino-Aprendizagem Curricular Design Artistic Practices Art Education Art-Based Educational Research Teaching-Learning Methodologies |
title_short |
Between Theory and Practice - Curricula Design in Visual Arts and Technologies |
title_full |
Between Theory and Practice - Curricula Design in Visual Arts and Technologies |
title_fullStr |
Between Theory and Practice - Curricula Design in Visual Arts and Technologies |
title_full_unstemmed |
Between Theory and Practice - Curricula Design in Visual Arts and Technologies |
title_sort |
Between Theory and Practice - Curricula Design in Visual Arts and Technologies |
author |
Pereira, Teresa Matos |
author_facet |
Pereira, Teresa Matos |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Teresa Matos Pereira, Teresa Matos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Desenho Curricular Práticas Artísticas Educação Artística Investigação Educativa Baseada em Arte Metodologias de Ensino-Aprendizagem Curricular Design Artistic Practices Art Education Art-Based Educational Research Teaching-Learning Methodologies |
topic |
Desenho Curricular Práticas Artísticas Educação Artística Investigação Educativa Baseada em Arte Metodologias de Ensino-Aprendizagem Curricular Design Artistic Practices Art Education Art-Based Educational Research Teaching-Learning Methodologies |
description |
This article focuses the curricular revision process of Visual Arts and Technologies B.A. integrated in Lisbon Superior School of Education. It presents the theoretical and methodological assumptions that underlie and allow to organize teaching and learning practices in the context of the study plan as well as the results of this process analyzing its curricular units content |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-07-30 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34639/rpea.v9i1.113 https://doi.org/10.34639/rpea.v9i1.113 |
url |
https://doi.org/10.34639/rpea.v9i1.113 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/113 https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/113/127 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2019 Teresa Matos Pereira info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2019 Teresa Matos Pereira |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
CEPAM |
publisher.none.fl_str_mv |
CEPAM |
dc.source.none.fl_str_mv |
Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 9 No. 1 (2019): Revista Portuguesa de Educação Artística; 7-22 Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 9 N.º 1 (2019): Revista Portuguesa de Educação Artística; 7-22 2183-7481 1647-905X 10.34639/rpea.v9i1 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133582536474624 |