Between Theory and Practice - Curricula Design in Visual Arts and Technologies

Bibliographic Details
Main Author: Pereira, Teresa Matos
Publication Date: 2019
Format: Article
Language: por
Source: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Download full: https://doi.org/10.34639/rpea.v9i1.113
Summary: This article focuses the curricular revision process of Visual Arts and Technologies B.A. integrated in Lisbon Superior School of Education. It presents the theoretical and methodological assumptions that underlie and allow to organize teaching and learning practices in the context of the study plan as well as the results of this process analyzing its curricular units content
id RCAP_6748dda1d8bf6b22fce060d80e8938b2
oai_identifier_str oai:rpea.madeira.gov.pt:article/113
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Between Theory and Practice - Curricula Design in Visual Arts and TechnologiesEntre a Teoria e a Prática - Desenho Curricular em Artes Visuais e TecnológicasDesenho CurricularPráticas ArtísticasEducação ArtísticaInvestigação Educativa Baseada em ArteMetodologias de Ensino-AprendizagemCurricular DesignArtistic PracticesArt EducationArt-Based Educational ResearchTeaching-Learning MethodologiesThis article focuses the curricular revision process of Visual Arts and Technologies B.A. integrated in Lisbon Superior School of Education. It presents the theoretical and methodological assumptions that underlie and allow to organize teaching and learning practices in the context of the study plan as well as the results of this process analyzing its curricular units contentEste artigo incide no processo de revisão curricular da licenciatura em Artes Visuais e Tecnologias da Escola Superior de Educação de Lisboa. São apresentados os pressupostos teórico-metodológicos que lhe estão subjacentes e que possibilitam organizar as práticas de ensino-aprendizagem no contexto do plano de estudos bem como os resultados deste processo através da análise de conteúdo das unidades curriculares que o compõem.CEPAM2019-07-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34639/rpea.v9i1.113https://doi.org/10.34639/rpea.v9i1.113Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 9 No. 1 (2019): Revista Portuguesa de Educação Artística; 7-22Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 9 N.º 1 (2019): Revista Portuguesa de Educação Artística; 7-222183-74811647-905X10.34639/rpea.v9i1reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/113https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/113/127Direitos de Autor (c) 2019 Teresa Matos Pereirainfo:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Teresa MatosPereira, Teresa Matos2024-01-31T10:29:16Zoai:rpea.madeira.gov.pt:article/113Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:31:27.498528Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Between Theory and Practice - Curricula Design in Visual Arts and Technologies
Entre a Teoria e a Prática - Desenho Curricular em Artes Visuais e Tecnológicas
title Between Theory and Practice - Curricula Design in Visual Arts and Technologies
spellingShingle Between Theory and Practice - Curricula Design in Visual Arts and Technologies
Pereira, Teresa Matos
Desenho Curricular
Práticas Artísticas
Educação Artística
Investigação Educativa Baseada em Arte
Metodologias de Ensino-Aprendizagem
Curricular Design
Artistic Practices
Art Education
Art-Based Educational Research
Teaching-Learning Methodologies
title_short Between Theory and Practice - Curricula Design in Visual Arts and Technologies
title_full Between Theory and Practice - Curricula Design in Visual Arts and Technologies
title_fullStr Between Theory and Practice - Curricula Design in Visual Arts and Technologies
title_full_unstemmed Between Theory and Practice - Curricula Design in Visual Arts and Technologies
title_sort Between Theory and Practice - Curricula Design in Visual Arts and Technologies
author Pereira, Teresa Matos
author_facet Pereira, Teresa Matos
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pereira, Teresa Matos
Pereira, Teresa Matos
dc.subject.por.fl_str_mv Desenho Curricular
Práticas Artísticas
Educação Artística
Investigação Educativa Baseada em Arte
Metodologias de Ensino-Aprendizagem
Curricular Design
Artistic Practices
Art Education
Art-Based Educational Research
Teaching-Learning Methodologies
topic Desenho Curricular
Práticas Artísticas
Educação Artística
Investigação Educativa Baseada em Arte
Metodologias de Ensino-Aprendizagem
Curricular Design
Artistic Practices
Art Education
Art-Based Educational Research
Teaching-Learning Methodologies
description This article focuses the curricular revision process of Visual Arts and Technologies B.A. integrated in Lisbon Superior School of Education. It presents the theoretical and methodological assumptions that underlie and allow to organize teaching and learning practices in the context of the study plan as well as the results of this process analyzing its curricular units content
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-07-30
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34639/rpea.v9i1.113
https://doi.org/10.34639/rpea.v9i1.113
url https://doi.org/10.34639/rpea.v9i1.113
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/113
https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/113/127
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2019 Teresa Matos Pereira
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2019 Teresa Matos Pereira
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv CEPAM
publisher.none.fl_str_mv CEPAM
dc.source.none.fl_str_mv Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 9 No. 1 (2019): Revista Portuguesa de Educação Artística; 7-22
Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 9 N.º 1 (2019): Revista Portuguesa de Educação Artística; 7-22
2183-7481
1647-905X
10.34639/rpea.v9i1
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133582536474624