Iberê Camargo e a expressão como forma criada
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/34092 |
Resumo: | This paper presents some aspects of the formation of the Brazilian artist Iberê Camargo (1914-1994) and has as its theme the analysis of some works produced in the Académie Lhote, in Paris, in the late 1940s. Are works executed within the context of training under the guidance of André Lhote, and which have important features for understanding their futures options. Disclosures of little known works allow the knowledge of the artist’s working method and report on their practice in studio |
id |
RCAP_72f6b4b7baac7f8f35eb8a799d291672 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/34092 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
|
spelling |
Iberê Camargo e a expressão como forma criadaCamargo, Iberê, 1914-1994Lhote, André, 1885-1962Arte contemporâneaMetodologia de trabalhoDesenhoCrítica e interpretaçãoEnsaiosThis paper presents some aspects of the formation of the Brazilian artist Iberê Camargo (1914-1994) and has as its theme the analysis of some works produced in the Académie Lhote, in Paris, in the late 1940s. Are works executed within the context of training under the guidance of André Lhote, and which have important features for understanding their futures options. Disclosures of little known works allow the knowledge of the artist’s working method and report on their practice in studioUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaGomes, Paulo César Ribeiro2018-06-29T17:44:50Z2016-012016-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/34092porIn: Gama. - Lisboa, 2013-. - Vol. 4 nº7 (jan./jun. 2016), p. 145-151info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-14T15:23:19ZPortal AgregadorONG |
dc.title.none.fl_str_mv |
Iberê Camargo e a expressão como forma criada |
title |
Iberê Camargo e a expressão como forma criada |
spellingShingle |
Iberê Camargo e a expressão como forma criada Gomes, Paulo César Ribeiro Camargo, Iberê, 1914-1994 Lhote, André, 1885-1962 Arte contemporânea Metodologia de trabalho Desenho Crítica e interpretação Ensaios |
title_short |
Iberê Camargo e a expressão como forma criada |
title_full |
Iberê Camargo e a expressão como forma criada |
title_fullStr |
Iberê Camargo e a expressão como forma criada |
title_full_unstemmed |
Iberê Camargo e a expressão como forma criada |
title_sort |
Iberê Camargo e a expressão como forma criada |
author |
Gomes, Paulo César Ribeiro |
author_facet |
Gomes, Paulo César Ribeiro |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gomes, Paulo César Ribeiro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Camargo, Iberê, 1914-1994 Lhote, André, 1885-1962 Arte contemporânea Metodologia de trabalho Desenho Crítica e interpretação Ensaios |
topic |
Camargo, Iberê, 1914-1994 Lhote, André, 1885-1962 Arte contemporânea Metodologia de trabalho Desenho Crítica e interpretação Ensaios |
description |
This paper presents some aspects of the formation of the Brazilian artist Iberê Camargo (1914-1994) and has as its theme the analysis of some works produced in the Académie Lhote, in Paris, in the late 1940s. Are works executed within the context of training under the guidance of André Lhote, and which have important features for understanding their futures options. Disclosures of little known works allow the knowledge of the artist’s working method and report on their practice in studio |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-01 2016-01-01T00:00:00Z 2018-06-29T17:44:50Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/34092 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/34092 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
In: Gama. - Lisboa, 2013-. - Vol. 4 nº7 (jan./jun. 2016), p. 145-151 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1777303349288239104 |