Iberê Camargo e a expressão como forma criada

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gomes, Paulo César Ribeiro
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10451/34092
Resumo: This paper presents some aspects of the formation of the Brazilian artist Iberê Camargo (1914-1994) and has as its theme the analysis of some works produced in the Académie Lhote, in Paris, in the late 1940s. Are works executed within the context of training under the guidance of André Lhote, and which have important features for understanding their futures options. Disclosures of little known works allow the knowledge of the artist’s working method and report on their practice in studio
id RCAP_72f6b4b7baac7f8f35eb8a799d291672
oai_identifier_str oai:repositorio.ul.pt:10451/34092
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str
spelling Iberê Camargo e a expressão como forma criadaCamargo, Iberê, 1914-1994Lhote, André, 1885-1962Arte contemporâneaMetodologia de trabalhoDesenhoCrítica e interpretaçãoEnsaiosThis paper presents some aspects of the formation of the Brazilian artist Iberê Camargo (1914-1994) and has as its theme the analysis of some works produced in the Académie Lhote, in Paris, in the late 1940s. Are works executed within the context of training under the guidance of André Lhote, and which have important features for understanding their futures options. Disclosures of little known works allow the knowledge of the artist’s working method and report on their practice in studioUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaGomes, Paulo César Ribeiro2018-06-29T17:44:50Z2016-012016-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/34092porIn: Gama. - Lisboa, 2013-. - Vol. 4 nº7 (jan./jun. 2016), p. 145-151info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-14T15:23:19ZPortal AgregadorONG
dc.title.none.fl_str_mv Iberê Camargo e a expressão como forma criada
title Iberê Camargo e a expressão como forma criada
spellingShingle Iberê Camargo e a expressão como forma criada
Gomes, Paulo César Ribeiro
Camargo, Iberê, 1914-1994
Lhote, André, 1885-1962
Arte contemporânea
Metodologia de trabalho
Desenho
Crítica e interpretação
Ensaios
title_short Iberê Camargo e a expressão como forma criada
title_full Iberê Camargo e a expressão como forma criada
title_fullStr Iberê Camargo e a expressão como forma criada
title_full_unstemmed Iberê Camargo e a expressão como forma criada
title_sort Iberê Camargo e a expressão como forma criada
author Gomes, Paulo César Ribeiro
author_facet Gomes, Paulo César Ribeiro
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Repositório da Universidade de Lisboa
dc.contributor.author.fl_str_mv Gomes, Paulo César Ribeiro
dc.subject.por.fl_str_mv Camargo, Iberê, 1914-1994
Lhote, André, 1885-1962
Arte contemporânea
Metodologia de trabalho
Desenho
Crítica e interpretação
Ensaios
topic Camargo, Iberê, 1914-1994
Lhote, André, 1885-1962
Arte contemporânea
Metodologia de trabalho
Desenho
Crítica e interpretação
Ensaios
description This paper presents some aspects of the formation of the Brazilian artist Iberê Camargo (1914-1994) and has as its theme the analysis of some works produced in the Académie Lhote, in Paris, in the late 1940s. Are works executed within the context of training under the guidance of André Lhote, and which have important features for understanding their futures options. Disclosures of little known works allow the knowledge of the artist’s working method and report on their practice in studio
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-01
2016-01-01T00:00:00Z
2018-06-29T17:44:50Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10451/34092
url http://hdl.handle.net/10451/34092
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv In: Gama. - Lisboa, 2013-. - Vol. 4 nº7 (jan./jun. 2016), p. 145-151
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv image/jpeg
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1777303349288239104