Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentes
Main Author: | |
---|---|
Publication Date: | 2010 |
Format: | Report |
Language: | por |
Source: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Download full: | https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/20477 |
Summary: | There is a widespread ignorance about what does and what should do an university professor,lecturer or researcher. This is creating dangerous myths about how teachers should be evaluated,because we are paying no attention to the nature of their labor, many processes resulting on the creationof deep injustice. It is feared that such systems, if implemented, result in infinite time-consumingbureaucratic tasks. Precious time that should be used in teaching and research. That may also pollutethe university environment by creating lethal enemies among teaching people, ending up in lengthylegal proceedings. This article seeks to make a diagnosis of myths of arbitrary and subjective criteriafor evaluation, proposing the general basis of a system, certainly imperfect, but objective, allowingeach teacher to develop his / her career, and result in cooperation, not war of all against all. |
id |
RCAP_88160edd975515012d9a968c95b59387 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/20477 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentesEducação, Ciências da educaçãoEducation, Educational sciencesThere is a widespread ignorance about what does and what should do an university professor,lecturer or researcher. This is creating dangerous myths about how teachers should be evaluated,because we are paying no attention to the nature of their labor, many processes resulting on the creationof deep injustice. It is feared that such systems, if implemented, result in infinite time-consumingbureaucratic tasks. Precious time that should be used in teaching and research. That may also pollutethe university environment by creating lethal enemies among teaching people, ending up in lengthylegal proceedings. This article seeks to make a diagnosis of myths of arbitrary and subjective criteriafor evaluation, proposing the general basis of a system, certainly imperfect, but objective, allowingeach teacher to develop his / her career, and result in cooperation, not war of all against all.20102010-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/reportapplication/pdfhttps://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/20477porCunha, Paulo Ferreira dainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T13:37:27Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/20477Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T23:44:07.990508Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentes |
title |
Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentes |
spellingShingle |
Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentes Cunha, Paulo Ferreira da Educação, Ciências da educação Education, Educational sciences |
title_short |
Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentes |
title_full |
Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentes |
title_fullStr |
Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentes |
title_full_unstemmed |
Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentes |
title_sort |
Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentes |
author |
Cunha, Paulo Ferreira da |
author_facet |
Cunha, Paulo Ferreira da |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cunha, Paulo Ferreira da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação, Ciências da educação Education, Educational sciences |
topic |
Educação, Ciências da educação Education, Educational sciences |
description |
There is a widespread ignorance about what does and what should do an university professor,lecturer or researcher. This is creating dangerous myths about how teachers should be evaluated,because we are paying no attention to the nature of their labor, many processes resulting on the creationof deep injustice. It is feared that such systems, if implemented, result in infinite time-consumingbureaucratic tasks. Precious time that should be used in teaching and research. That may also pollutethe university environment by creating lethal enemies among teaching people, ending up in lengthylegal proceedings. This article seeks to make a diagnosis of myths of arbitrary and subjective criteriafor evaluation, proposing the general basis of a system, certainly imperfect, but objective, allowingeach teacher to develop his / her career, and result in cooperation, not war of all against all. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010 2010-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/report |
format |
report |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/20477 |
url |
https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/20477 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799135757023051777 |