Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentes

Bibliographic Details
Main Author: Cunha, Paulo Ferreira da
Publication Date: 2010
Format: Report
Language: por
Source: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Download full: https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/20477
Summary: There is a widespread ignorance about what does and what should do an university professor,lecturer or researcher. This is creating dangerous myths about how teachers should be evaluated,because we are paying no attention to the nature of their labor, many processes resulting on the creationof deep injustice. It is feared that such systems, if implemented, result in infinite time-consumingbureaucratic tasks. Precious time that should be used in teaching and research. That may also pollutethe university environment by creating lethal enemies among teaching people, ending up in lengthylegal proceedings. This article seeks to make a diagnosis of myths of arbitrary and subjective criteriafor evaluation, proposing the general basis of a system, certainly imperfect, but objective, allowingeach teacher to develop his / her career, and result in cooperation, not war of all against all.
id RCAP_88160edd975515012d9a968c95b59387
oai_identifier_str oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/20477
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentesEducação, Ciências da educaçãoEducation, Educational sciencesThere is a widespread ignorance about what does and what should do an university professor,lecturer or researcher. This is creating dangerous myths about how teachers should be evaluated,because we are paying no attention to the nature of their labor, many processes resulting on the creationof deep injustice. It is feared that such systems, if implemented, result in infinite time-consumingbureaucratic tasks. Precious time that should be used in teaching and research. That may also pollutethe university environment by creating lethal enemies among teaching people, ending up in lengthylegal proceedings. This article seeks to make a diagnosis of myths of arbitrary and subjective criteriafor evaluation, proposing the general basis of a system, certainly imperfect, but objective, allowingeach teacher to develop his / her career, and result in cooperation, not war of all against all.20102010-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/reportapplication/pdfhttps://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/20477porCunha, Paulo Ferreira dainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T13:37:27Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/20477Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T23:44:07.990508Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentes
title Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentes
spellingShingle Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentes
Cunha, Paulo Ferreira da
Educação, Ciências da educação
Education, Educational sciences
title_short Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentes
title_full Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentes
title_fullStr Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentes
title_full_unstemmed Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentes
title_sort Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentes
author Cunha, Paulo Ferreira da
author_facet Cunha, Paulo Ferreira da
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cunha, Paulo Ferreira da
dc.subject.por.fl_str_mv Educação, Ciências da educação
Education, Educational sciences
topic Educação, Ciências da educação
Education, Educational sciences
description There is a widespread ignorance about what does and what should do an university professor,lecturer or researcher. This is creating dangerous myths about how teachers should be evaluated,because we are paying no attention to the nature of their labor, many processes resulting on the creationof deep injustice. It is feared that such systems, if implemented, result in infinite time-consumingbureaucratic tasks. Precious time that should be used in teaching and research. That may also pollutethe university environment by creating lethal enemies among teaching people, ending up in lengthylegal proceedings. This article seeks to make a diagnosis of myths of arbitrary and subjective criteriafor evaluation, proposing the general basis of a system, certainly imperfect, but objective, allowingeach teacher to develop his / her career, and result in cooperation, not war of all against all.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010
2010-01-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/report
format report
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/20477
url https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/20477
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799135757023051777