O Desvelamento do Mito Arturiano

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Brito, Edileide
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.4000/medievalista.648
Resumo: Attempt for King Arthur’s identity it is something irrelevant and and what it sends to us to enter in a complex universe. To rigour, the literature uses mythological materials like straight source of events and historical characters, in which the history is deformed by popular imagination, where it draws on the myth a profile like concretization of a Utopia, the fact of literary work to be a sort of concrete Utopia keeps alive the hope and the ideal. The literature affects us through the capacity to construct people, a world rises up around the limits of the reason and empirical description. Nevertheless, the myth is dynamic, it is transformed by the time whilst accompanying the spirit of time and the elements that do it a self-knowledge source are configurated in metaphor, depicting the essence of being. So, the mythical King Arthur became timeless and transcended the history. Consequently, the literature does that King Arthur does so that the King Arthur is not a King bequeathed to the past, but a king of the present, because so the measure that rescues the past of a literary work to understand it in the present, unconsciously is resurrected.   Bibliography BARTHES, Roland. Crítica e verdade. Trad. Leyla Perrone-Moisés, 3 ed. Perspectiva: São Paulo, 2003. _______________.Mitologias. Trad. Rita Buongermino; Pedro de Souza; Rejane Janowitzer. 2 ed. DIFEL: Rio de Janeiro, 2006. BAYARD, Jean Pierre. Histórias das lendas. Tradução de Jeanne Marillier. São Paulo: Difusão Européia do Livro, 1957. BENJAMIN, Walter. Experiências e pobreza. In: ____. Obras escolhidas I: magia e técnica , arte e política; ensaios sobre literatura e história da cultura. Tradução de S. P. Rouanet. Brasiliense: São Paulo, 1985, p. 114-119. _____________. Origem do drama barroco alemão. Trad., apres. e not. de Sérgio Paulo Rouanet. Brasiliense: São Paulo, 1984. COSTA, Lígia Militz da. A poética de Aristóteles: Mímese e Verossimilhança. Série Princípios, Ática: São Paulo, 1992. CAMPBELL, Joseph. Mitos, Sonhos e Religião – nas artes, na filosofia e na vida contemporânea. Tradução de Ângela Lobo de Andrade; Bali Lobo de Andrade. Rio de Janeiro: Ediouro, 2001. CARROLL, David F. Arturius: a quest for Camelot. Ivory Printers, 1996. CASSIRRER, Ernst. Linguagem e mito. Trad. J. Guinsburg, Miriam Schnaiderman. Perspectiva: São Paulo, 2006. DURANT, Gilbert. A imaginação simbólica. Trad. Eliane Fittipaldi Pereira. Cultrix: São Paulo, 1998. EAGLETON, Terry. “O que é literatura”. In: Teoria da Literatura. Martins Fontes: São Paulo, 1983. ELIADE, Mircea. Mito e realidade. Trad. Pola Civelli. 6 ed. Perspectiva: São Paulo, 2006. ____________. Imangens e símbolos: ensaios sobre o simbolismo mágico-religioso. Trad. Sonia Cristina Tamer. Martins Fontes: São Paulo, 1991. ELLIOT. Thomas Stearn. Ensaios. Trad., introd. e not. de Ivan Junqueira. Art Editora: São Paulo, 1989. KOTHE, Flávio R. A Alegoria. Série Princípios.Ática: São Paulo, 1986 FRYE, Northrop. Anatomia da Crítica. Tradução Péricles Eugênio Ramos. São Paulo: Cultrix, 1973. GODEL, Robert. Le sources manuscrites du ‘cours de linguistique générale de Ferdinand de Saussure. Genebra/ Paris, Droz/ Minard, 1957). (p. 123). HAUSER, Arnold. História social da literatura e da arte. São Paulo: Mestre Jou, 1982. JUNG, Carl Gustave; KERÉNYI, Karl. Essays of Science of Mythology: The Myth of Divine Child and the Mysteries of Eleusis. Tradução: R.F.C. Hull. Princeton University Press, 1949 KOTHE, Flávio R. A alegoria. Série Princípios. Ática: São Paulo, 1986. LÉVI-STRAUSS, Claude. Mythologiques. 4.vols. Paris, Plon, 1964. LOPES, Edward. A identidade e a diferença: raízes históricas das teorias estruturais da narrativa. Editora da Universidade de São Paulo: São Paulo, 1997. MALORY, Thomas Sir. Le morte D’Arthur. Oxford University Press, 1998. MELETÍNSKY, Eleazar Mosséievitch. Os Arquétipos Literários. Tradução de Aurora Bernardini; Homero Freitas; Arlete Cavalieri. São Paulo: Ateliê Editorial, 1998. RICOEUR, Paul. História e verdade. Rio de Janeiro. Ed. Forense, 1968. ROUANET, Sérgio Paulo. Os choques da civilização. Mais!, suplemento: Folha de S. Paulo, 3/out/2004, p. 11-13. SQUIRE, Charles. The mythology of ancient Britain and Ireland. London, 1909. ____________. Mitos e lendas celtas. Trad. Gilson B. Soares. 3 ed. Editora Nova Era: Rio de Janeiro, 2005. STAROBINSKI, Jean. Le mots sous le mot: les anagrammes de F. de Saussure. Paris, Gallimard, 1971. TODOROV, Tzvetan. Théorie de la littérature: textes des formalistes russes. Paris, Seuil, 1965 VICKERY, John B. Literature and Myth. In: Interrelation of literature. New York:MLA,1982, p. 67-89.   Online texts: http:/ www.legendofkingarthur.com http://www.mystical-www.co.uk/arthuriana2z/h.htm The Camelot Project, The University of Rochester, 1995, 1996, 1997. Britannia Magazine LLC
id RCAP_9ef30669fc941a3cd4fe78508311ea35
oai_identifier_str oai:ojs2.medteste.fcsh.unl.pt:article/278
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling O Desvelamento do Mito ArturianoKing Arthur, Mith, Literature, Aura, Allegory.Rei Arthur, Mito, Literatura, Aura, Alegoria.Attempt for King Arthur’s identity it is something irrelevant and and what it sends to us to enter in a complex universe. To rigour, the literature uses mythological materials like straight source of events and historical characters, in which the history is deformed by popular imagination, where it draws on the myth a profile like concretization of a Utopia, the fact of literary work to be a sort of concrete Utopia keeps alive the hope and the ideal. The literature affects us through the capacity to construct people, a world rises up around the limits of the reason and empirical description. Nevertheless, the myth is dynamic, it is transformed by the time whilst accompanying the spirit of time and the elements that do it a self-knowledge source are configurated in metaphor, depicting the essence of being. So, the mythical King Arthur became timeless and transcended the history. Consequently, the literature does that King Arthur does so that the King Arthur is not a King bequeathed to the past, but a king of the present, because so the measure that rescues the past of a literary work to understand it in the present, unconsciously is resurrected.   Bibliography BARTHES, Roland. Crítica e verdade. Trad. Leyla Perrone-Moisés, 3 ed. Perspectiva: São Paulo, 2003. _______________.Mitologias. Trad. Rita Buongermino; Pedro de Souza; Rejane Janowitzer. 2 ed. DIFEL: Rio de Janeiro, 2006. BAYARD, Jean Pierre. Histórias das lendas. Tradução de Jeanne Marillier. São Paulo: Difusão Européia do Livro, 1957. BENJAMIN, Walter. Experiências e pobreza. In: ____. Obras escolhidas I: magia e técnica , arte e política; ensaios sobre literatura e história da cultura. Tradução de S. P. Rouanet. Brasiliense: São Paulo, 1985, p. 114-119. _____________. Origem do drama barroco alemão. Trad., apres. e not. de Sérgio Paulo Rouanet. Brasiliense: São Paulo, 1984. COSTA, Lígia Militz da. A poética de Aristóteles: Mímese e Verossimilhança. Série Princípios, Ática: São Paulo, 1992. CAMPBELL, Joseph. Mitos, Sonhos e Religião – nas artes, na filosofia e na vida contemporânea. Tradução de Ângela Lobo de Andrade; Bali Lobo de Andrade. Rio de Janeiro: Ediouro, 2001. CARROLL, David F. Arturius: a quest for Camelot. Ivory Printers, 1996. CASSIRRER, Ernst. Linguagem e mito. Trad. J. Guinsburg, Miriam Schnaiderman. Perspectiva: São Paulo, 2006. DURANT, Gilbert. A imaginação simbólica. Trad. Eliane Fittipaldi Pereira. Cultrix: São Paulo, 1998. EAGLETON, Terry. “O que é literatura”. In: Teoria da Literatura. Martins Fontes: São Paulo, 1983. ELIADE, Mircea. Mito e realidade. Trad. Pola Civelli. 6 ed. Perspectiva: São Paulo, 2006. ____________. Imangens e símbolos: ensaios sobre o simbolismo mágico-religioso. Trad. Sonia Cristina Tamer. Martins Fontes: São Paulo, 1991. ELLIOT. Thomas Stearn. Ensaios. Trad., introd. e not. de Ivan Junqueira. Art Editora: São Paulo, 1989. KOTHE, Flávio R. A Alegoria. Série Princípios.Ática: São Paulo, 1986 FRYE, Northrop. Anatomia da Crítica. Tradução Péricles Eugênio Ramos. São Paulo: Cultrix, 1973. GODEL, Robert. Le sources manuscrites du ‘cours de linguistique générale de Ferdinand de Saussure. Genebra/ Paris, Droz/ Minard, 1957). (p. 123). HAUSER, Arnold. História social da literatura e da arte. São Paulo: Mestre Jou, 1982. JUNG, Carl Gustave; KERÉNYI, Karl. Essays of Science of Mythology: The Myth of Divine Child and the Mysteries of Eleusis. Tradução: R.F.C. Hull. Princeton University Press, 1949 KOTHE, Flávio R. A alegoria. Série Princípios. Ática: São Paulo, 1986. LÉVI-STRAUSS, Claude. Mythologiques. 4.vols. Paris, Plon, 1964. LOPES, Edward. A identidade e a diferença: raízes históricas das teorias estruturais da narrativa. Editora da Universidade de São Paulo: São Paulo, 1997. MALORY, Thomas Sir. Le morte D’Arthur. Oxford University Press, 1998. MELETÍNSKY, Eleazar Mosséievitch. Os Arquétipos Literários. Tradução de Aurora Bernardini; Homero Freitas; Arlete Cavalieri. São Paulo: Ateliê Editorial, 1998. RICOEUR, Paul. História e verdade. Rio de Janeiro. Ed. Forense, 1968. ROUANET, Sérgio Paulo. Os choques da civilização. Mais!, suplemento: Folha de S. Paulo, 3/out/2004, p. 11-13. SQUIRE, Charles. The mythology of ancient Britain and Ireland. London, 1909. ____________. Mitos e lendas celtas. Trad. Gilson B. Soares. 3 ed. Editora Nova Era: Rio de Janeiro, 2005. STAROBINSKI, Jean. Le mots sous le mot: les anagrammes de F. de Saussure. Paris, Gallimard, 1971. TODOROV, Tzvetan. Théorie de la littérature: textes des formalistes russes. Paris, Seuil, 1965 VICKERY, John B. Literature and Myth. In: Interrelation of literature. New York:MLA,1982, p. 67-89.   Online texts: http:/ www.legendofkingarthur.com http://www.mystical-www.co.uk/arthuriana2z/h.htm The Camelot Project, The University of Rochester, 1995, 1996, 1997. Britannia Magazine LLCAtentar uma identidade para o Rei Arthur é algo irrelevante e que nos remete adentrar em um universo complexo. A rigor, a literatura usa materiais mitológicos como fonte direta de eventos e personagens históricos, na qual a história é deformada pela imaginação popular, onde traça sobre o mito um perfil, como concretização de uma utopia, o fato da obra literária ser uma utopia concreta mantém viva a esperança e o ideal. A literatura nos afeta através da capacidade de construir pessoas, um mundo cresce diante de seus limites da razão e descrição empírica. Contudo, o mito é dinâmico, se transforma com o tempo ao acompanhar o espírito de uma época, e os elementos que fazem dele uma fonte de auto-conhecimento configura-se em metáfora, retratando a essência do homem. Assim, o mítico Rei Arthur tornou-se atemporal e transcendeu a história. Conseqüentemente, a literatura faz com que o Rei Arthur não seja um rei legado ao passado, mas sim do presente, pois à medida que se resgata o passado de uma obra literária para compreendê-la no presente, inconscientemente ressuscita-se.   Referências bibliográficas BARTHES, Roland. Crítica e verdade. Trad. Leyla Perrone-Moisés, 3 ed. Perspectiva: São Paulo, 2003. _______________.Mitologias. Trad. Rita Buongermino; Pedro de Souza; Rejane Janowitzer. 2 ed. DIFEL: Rio de Janeiro, 2006. BAYARD, Jean Pierre. Histórias das lendas. Tradução de Jeanne Marillier. São Paulo: Difusão Européia do Livro, 1957. BENJAMIN, Walter. Experiências e pobreza. In: ____. Obras escolhidas I: magia e técnica , arte e política; ensaios sobre literatura e história da cultura. Tradução de S. P. Rouanet. Brasiliense: São Paulo, 1985, p. 114-119. _____________. Origem do drama barroco alemão. Trad., apres. e not. de Sérgio Paulo Rouanet. Brasiliense: São Paulo, 1984. COSTA, Lígia Militz da. A poética de Aristóteles: Mímese e Verossimilhança. Série Princípios, Ática: São Paulo, 1992. CAMPBELL, Joseph. Mitos, Sonhos e Religião – nas artes, na filosofia e na vida contemporânea. Tradução de Ângela Lobo de Andrade; Bali Lobo de Andrade. Rio de Janeiro: Ediouro, 2001. CARROLL, David F. Arturius: a quest for Camelot. Ivory Printers, 1996. CASSIRRER, Ernst. Linguagem e mito. Trad. J. Guinsburg, Miriam Schnaiderman. Perspectiva: São Paulo, 2006. DURANT, Gilbert. A imaginação simbólica. Trad. Eliane Fittipaldi Pereira. Cultrix: São Paulo, 1998. EAGLETON, Terry. “O que é literatura”. In: Teoria da Literatura. Martins Fontes: São Paulo, 1983. ELIADE, Mircea. Mito e realidade. Trad. Pola Civelli. 6 ed. Perspectiva: São Paulo, 2006. ____________. Imangens e símbolos: ensaios sobre o simbolismo mágico-religioso. Trad. Sonia Cristina Tamer. Martins Fontes: São Paulo, 1991. ELLIOT. Thomas Stearn. Ensaios. Trad., introd. e not. de Ivan Junqueira. Art Editora: São Paulo, 1989. KOTHE, Flávio R. A Alegoria. Série Princípios.Ática: São Paulo, 1986 FRYE, Northrop. Anatomia da Crítica. Tradução Péricles Eugênio Ramos. São Paulo: Cultrix, 1973. GODEL, Robert. Le sources manuscrites du ‘cours de linguistique générale de Ferdinand de Saussure. Genebra/ Paris, Droz/ Minard, 1957). (p. 123). HAUSER, Arnold. História social da literatura e da arte. São Paulo: Mestre Jou, 1982. JUNG, Carl Gustave; KERÉNYI, Karl. Essays of Science of Mythology: The Myth of Divine Child and the Mysteries of Eleusis. Tradução: R.F.C. Hull. Princeton University Press, 1949 KOTHE, Flávio R. A alegoria. Série Princípios. Ática: São Paulo, 1986. LÉVI-STRAUSS, Claude. Mythologiques. 4.vols. Paris, Plon, 1964. LOPES, Edward. A identidade e a diferença: raízes históricas das teorias estruturais da narrativa. Editora da Universidade de São Paulo: São Paulo, 1997. MALORY, Thomas Sir. Le morte D’Arthur. Oxford University Press, 1998. MELETÍNSKY, Eleazar Mosséievitch. Os Arquétipos Literários. Tradução de Aurora Bernardini; Homero Freitas; Arlete Cavalieri. São Paulo: Ateliê Editorial, 1998. RICOEUR, Paul. História e verdade. Rio de Janeiro. Ed. Forense, 1968. ROUANET, Sérgio Paulo. Os choques da civilização. Mais!, suplemento: Folha de S. Paulo, 3/out/2004, p. 11-13. SQUIRE, Charles. The mythology of ancient Britain and Ireland. London, 1909. ____________. Mitos e lendas celtas. Trad. Gilson B. Soares. 3 ed. Editora Nova Era: Rio de Janeiro, 2005. STAROBINSKI, Jean. Le mots sous le mot: les anagrammes de F. de Saussure. Paris, Gallimard, 1971. TODOROV, Tzvetan. Théorie de la littérature: textes des formalistes russes. Paris, Seuil, 1965 VICKERY, John B. Literature and Myth. In: Interrelation of literature. New York:MLA,1982, p. 67-89.   Textos online: http:/ www.legendofkingarthur.com http://www.mystical-www.co.uk/arthuriana2z/h.htm The Camelot Project, The University of Rochester, 1995, 1996, 1997. Britannia Magazine LLCIEM - Instituto de Estudos Medievais2012-07-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.4000/medievalista.648https://doi.org/10.4000/medievalista.648Medievalista; No 12 (2012): MedievalistaMedievalista; No 12 (2012): MedievalistaMedievalista; n. 12 (2012): Medievalista1646-740Xreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://medievalista.iem.fcsh.unl.pt/index.php/medievalista/article/view/278https://medievalista.iem.fcsh.unl.pt/index.php/medievalista/article/view/278/266Direitos de Autor (c) 2012 Medievalistainfo:eu-repo/semantics/openAccessBrito, Edileide2023-03-28T12:32:14Zoai:ojs2.medteste.fcsh.unl.pt:article/278Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:46:55.669414Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv O Desvelamento do Mito Arturiano
title O Desvelamento do Mito Arturiano
spellingShingle O Desvelamento do Mito Arturiano
Brito, Edileide
King Arthur, Mith, Literature, Aura, Allegory.
Rei Arthur, Mito, Literatura, Aura, Alegoria.
title_short O Desvelamento do Mito Arturiano
title_full O Desvelamento do Mito Arturiano
title_fullStr O Desvelamento do Mito Arturiano
title_full_unstemmed O Desvelamento do Mito Arturiano
title_sort O Desvelamento do Mito Arturiano
author Brito, Edileide
author_facet Brito, Edileide
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Brito, Edileide
dc.subject.por.fl_str_mv King Arthur, Mith, Literature, Aura, Allegory.
Rei Arthur, Mito, Literatura, Aura, Alegoria.
topic King Arthur, Mith, Literature, Aura, Allegory.
Rei Arthur, Mito, Literatura, Aura, Alegoria.
description Attempt for King Arthur’s identity it is something irrelevant and and what it sends to us to enter in a complex universe. To rigour, the literature uses mythological materials like straight source of events and historical characters, in which the history is deformed by popular imagination, where it draws on the myth a profile like concretization of a Utopia, the fact of literary work to be a sort of concrete Utopia keeps alive the hope and the ideal. The literature affects us through the capacity to construct people, a world rises up around the limits of the reason and empirical description. Nevertheless, the myth is dynamic, it is transformed by the time whilst accompanying the spirit of time and the elements that do it a self-knowledge source are configurated in metaphor, depicting the essence of being. So, the mythical King Arthur became timeless and transcended the history. Consequently, the literature does that King Arthur does so that the King Arthur is not a King bequeathed to the past, but a king of the present, because so the measure that rescues the past of a literary work to understand it in the present, unconsciously is resurrected.   Bibliography BARTHES, Roland. Crítica e verdade. Trad. Leyla Perrone-Moisés, 3 ed. Perspectiva: São Paulo, 2003. _______________.Mitologias. Trad. Rita Buongermino; Pedro de Souza; Rejane Janowitzer. 2 ed. DIFEL: Rio de Janeiro, 2006. BAYARD, Jean Pierre. Histórias das lendas. Tradução de Jeanne Marillier. São Paulo: Difusão Européia do Livro, 1957. BENJAMIN, Walter. Experiências e pobreza. In: ____. Obras escolhidas I: magia e técnica , arte e política; ensaios sobre literatura e história da cultura. Tradução de S. P. Rouanet. Brasiliense: São Paulo, 1985, p. 114-119. _____________. Origem do drama barroco alemão. Trad., apres. e not. de Sérgio Paulo Rouanet. Brasiliense: São Paulo, 1984. COSTA, Lígia Militz da. A poética de Aristóteles: Mímese e Verossimilhança. Série Princípios, Ática: São Paulo, 1992. CAMPBELL, Joseph. Mitos, Sonhos e Religião – nas artes, na filosofia e na vida contemporânea. Tradução de Ângela Lobo de Andrade; Bali Lobo de Andrade. Rio de Janeiro: Ediouro, 2001. CARROLL, David F. Arturius: a quest for Camelot. Ivory Printers, 1996. CASSIRRER, Ernst. Linguagem e mito. Trad. J. Guinsburg, Miriam Schnaiderman. Perspectiva: São Paulo, 2006. DURANT, Gilbert. A imaginação simbólica. Trad. Eliane Fittipaldi Pereira. Cultrix: São Paulo, 1998. EAGLETON, Terry. “O que é literatura”. In: Teoria da Literatura. Martins Fontes: São Paulo, 1983. ELIADE, Mircea. Mito e realidade. Trad. Pola Civelli. 6 ed. Perspectiva: São Paulo, 2006. ____________. Imangens e símbolos: ensaios sobre o simbolismo mágico-religioso. Trad. Sonia Cristina Tamer. Martins Fontes: São Paulo, 1991. ELLIOT. Thomas Stearn. Ensaios. Trad., introd. e not. de Ivan Junqueira. Art Editora: São Paulo, 1989. KOTHE, Flávio R. A Alegoria. Série Princípios.Ática: São Paulo, 1986 FRYE, Northrop. Anatomia da Crítica. Tradução Péricles Eugênio Ramos. São Paulo: Cultrix, 1973. GODEL, Robert. Le sources manuscrites du ‘cours de linguistique générale de Ferdinand de Saussure. Genebra/ Paris, Droz/ Minard, 1957). (p. 123). HAUSER, Arnold. História social da literatura e da arte. São Paulo: Mestre Jou, 1982. JUNG, Carl Gustave; KERÉNYI, Karl. Essays of Science of Mythology: The Myth of Divine Child and the Mysteries of Eleusis. Tradução: R.F.C. Hull. Princeton University Press, 1949 KOTHE, Flávio R. A alegoria. Série Princípios. Ática: São Paulo, 1986. LÉVI-STRAUSS, Claude. Mythologiques. 4.vols. Paris, Plon, 1964. LOPES, Edward. A identidade e a diferença: raízes históricas das teorias estruturais da narrativa. Editora da Universidade de São Paulo: São Paulo, 1997. MALORY, Thomas Sir. Le morte D’Arthur. Oxford University Press, 1998. MELETÍNSKY, Eleazar Mosséievitch. Os Arquétipos Literários. Tradução de Aurora Bernardini; Homero Freitas; Arlete Cavalieri. São Paulo: Ateliê Editorial, 1998. RICOEUR, Paul. História e verdade. Rio de Janeiro. Ed. Forense, 1968. ROUANET, Sérgio Paulo. Os choques da civilização. Mais!, suplemento: Folha de S. Paulo, 3/out/2004, p. 11-13. SQUIRE, Charles. The mythology of ancient Britain and Ireland. London, 1909. ____________. Mitos e lendas celtas. Trad. Gilson B. Soares. 3 ed. Editora Nova Era: Rio de Janeiro, 2005. STAROBINSKI, Jean. Le mots sous le mot: les anagrammes de F. de Saussure. Paris, Gallimard, 1971. TODOROV, Tzvetan. Théorie de la littérature: textes des formalistes russes. Paris, Seuil, 1965 VICKERY, John B. Literature and Myth. In: Interrelation of literature. New York:MLA,1982, p. 67-89.   Online texts: http:/ www.legendofkingarthur.com http://www.mystical-www.co.uk/arthuriana2z/h.htm The Camelot Project, The University of Rochester, 1995, 1996, 1997. Britannia Magazine LLC
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-07-01
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.4000/medievalista.648
https://doi.org/10.4000/medievalista.648
url https://doi.org/10.4000/medievalista.648
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://medievalista.iem.fcsh.unl.pt/index.php/medievalista/article/view/278
https://medievalista.iem.fcsh.unl.pt/index.php/medievalista/article/view/278/266
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2012 Medievalista
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2012 Medievalista
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv IEM - Instituto de Estudos Medievais
publisher.none.fl_str_mv IEM - Instituto de Estudos Medievais
dc.source.none.fl_str_mv Medievalista; No 12 (2012): Medievalista
Medievalista; No 12 (2012): Medievalista
Medievalista; n. 12 (2012): Medievalista
1646-740X
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799131552580370432